Spannend!!!!!!!!

• B&N

Hallo allemaal,

28 februari is het eindelijk zover. 1ste keer cruisen. Voor de zekerheid totale pakket geboekt bij HAL met vlucht/overnachting. Waar moet ik rekening mee houden??

Bij het boeken wel 10 mails met pdf gekregen. Heb bijna geen overzicht meer van wat ik moet meenemen aan papieren.. Het kan toch ook niet zo zijn dat ik met een tas vol papier mee zal sjouwen. Het zal vast meevallen.

We gaan deze week inchecken, nog tips??????

Zijn er mensen die het volledige pakket wel es bij HAL hebben geboekt.

Nog tips voor excursies caribbeancruise(westerdam)??

Kleding is vrijetijdskleding ook lange broek met poloshirt voor man. Nette korte broek mag ook niet??

Hoop op veel tips en antwoorden

Thanks,

B&N

• Ada

Overdag mag een korte broek, 's avonds eigenlijk niet. Voor informele avonden is een lange broek met polo o.k.

Voor formele avonden een kostuum voor de mannen, een (liefst lange) geklede rok met topje of jurk of dergelijke voor de dames.

Inbegrepen zijn dus alle maaltijden, koffie, thee, ijs e.d. Frisdanken en alcoholische dranken moet je betalen.

Er wordt een rekening voor je opgemaakt en aan het eind van de reis betaal je alles in 1 keer.

Uiteraard moet je een geldig paspoort meenemen (denk aan de ESTA goedkeuring als je via de USA reist).

Verder het eventuele cruiseticket. Ben je van plan excursies te boeken dan dat boekje ook.

Eventuele handdoeken voor als je onderweg naar het strand gaat krijg je aan boord.

• Yvonne

Zoals Ada je antwoordde klopt het. Wij zijn zelf net van een cruise terug: Nieuw-Zeeland - Australie. Dit was onze derde cruise met de HAL. Alles is altijd perfect geregeld. Je kan een uitdraai maken van de excursies die je geboekt hebt maar je zal zien dat als je aan boord komt ze in je “postvakje” zitten. Wij hebben vorig jaar met de Maasdam de caribien gedaan, Wij boeken nooit een excursie maar gaan aan wal en je zult zien dat er bergen taxis en busjes staan die je voor minder naar de bekende plekken brengen. Ga niet met de eerste de beste mee maar loop iets verder het dorp in, deze zijn nog goedkoper en je kan ook prijsafspraken maken.

Ik weet niet wel gedeelte je doet maar als je nog tips voor specifieke eilanden wilt hoor ik het wel.Koop drankkaarten direct aan boord, coctail, fris en wijnkaarten zijn op de eerste dag beschikbaar, zijn goedkoper dan iedere keer los kopen. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier. Wij gaan trouwens in augustus/september met de Westerdam.

• B&N

Thanks voor jullie recties,

Maar is het nou zo dat we alleen de express-documenten die je vanuit het inchecken krijgt en natuurlijk pas e.d. mee hoeven te nemen? Dus niet alle pdf-jes van de 1ste boeking zelf.

Jullie merken wel ik ben een beetje blond :Swat cruisen betreft.

B

• Yvonne

Nee, je hoeft alleen je bevestiging van je digitale incheck mee te nemen. Ze zeggen wel dat je voorrang hebt bij het inchecken maar dat is niet waar. Wij moesten in Auckland ook gewoon in de rij aansluiten. Als je in Fort Lauderdale incheckt gaat het allenmaal wel snel hoor, ze doen daar niks anders.