aankomst cruise en vertrek vliegtuig

• jolinda

Wij willen dit jaar voor het eerst een cruise maken en nu vragen wij ons af hoe lang het uitchecken duurt aan het einde van de cruise.Ik zal het even toelichten.We willen van 28 augustus tot 4 september een cruise maken met de Carnival Dream door het caraibisch gebied met vertrek en aankomsthaven is Port Canaveral dat op ongeveer een uur rijden van het vliegveld ligt.Het probleem is alleen dat we diezelfde dag om 14.45 terug vliegen naar Nederland.Is dit haalbaar of niet?Is er iemand die me hierover kan adviseren?

Groetjes,Jolinda

• ottoline

Hallo Jolinda

De tijd is ruim voldoende.

Wij kwamen in Port Carnival, Fort Lauderdale aan om 07.00 uur.

Dan heb je nog de Embarkation,( douane ed.).

Op onze cruise konden we bij de receptie van de boot, voor aankomst F.Ld, aangeven hoelaat onze vlucht ging en met de embarkation werd rekening gehouden met vroege vluchten.

Wij vertrokken om 13.15 uur met het vliegtuig vanuit Miami en waren om half 10 van boord.

Geen zorgen dus.

Geniet van het vooruitzicht op de Cruise.

Je zal merken, een keer gecruisd altijd gecruisd.

Veel plezier.

Ottoline

• Ada

Even goed opletten!!!

Port canaveral is NIET bij Ft. Lauderdale, maar aan de kust bij Orlando.

Indien je vanuit Ft. Lauderdale zou vliegen is dat geen probleem, de airport ligt redelijk dichtbij de haven.

Maar als je vanuit Port canaveral gaat is het inderdaad minstens 1 uur rijden. (plus extra tijd voor incheck met alle veiligheidsmaatregelen e.d.)

Het zou net kunnen lukken, maar dan moet alles wel op tijd gaan.

Dus ontschepen niet vertraagd e.d. en belangrijk ook is HOE gaan jullie naar de airport?

Boek je een transfer dan wordt meestal aangegeven op welke tijd je het vroegst een vlucht kunt boeken.

Zorg jezelf voor vervoer, een taxi zal vrij duur zijn.

Kijk anders naar een andere cruise met vertrek Ft. lauderdale, dat is een stuk makkelijker.

• Ada

Volgens de kaart ligt Port Canaveral op ca. 90 km. van orlando !!

• Arjen

Hoi Jolinda,

Je kunt idd aan boord al aangeven hoe laat je vlucht is en dus als 1 vd eerste van boord. Vliegen jullie rechtstreeks vanaf Orlando naar Amsterdam of hebben jullie een overstap in Amerika? Rechtstreeks is 3 uur van te voren inchecken en met een tussenstop (Domestic flight) is 2 uur van te voren inchecken.

Een taxi (Van, 8 pers.) kost rond de $ 120,00. Er zijn diverse websites waar je van te voren transport kunt regelen, google op “transport port canaveral” of “transport port canaveral to orlando”.

Groetjes,

Arjen

• C.P.van Reede-Westerdaal

De ontscheping is meestal ‘s morgens 8 uur, controleer dat op de papieren die je voor vertrek ontvangt (of bel degene die ze gaat verzenden). Het vertrek ’s middags lijkt mij, gelet op de tussentijd, haalbaar.

• Henk van der Linden

Jolinda,

als ik jou was zou ik i.d.m. lekker één dagje in Orlando blijven, of je moet

de volgende dag geen vlucht hebben dan houdt het op.

Het ontschepen is normaal tussen 8.00 en 9.30 am, maar dit is geen standaard

je zit op een schip, dat is afhankelijk van o.a. het weer (mist -storm enz)

Wij zijn net terug, en onze ontscheping begon pas om 10.00 omdat er paar passagiers

waren vergeten om naar de immigratie te gaan aan boord, en het schip wordt niet

eerder vrij gegeven voordat alle niet USA passagiers geweest zijn, in ons geval waren

dat er 600, in jou geval bij Carnival zal dit aanzienlijk minder zijn.

Ik kan je vertellen als je om 12.30 moet vliegen, zit je echt niet lekker meer, terwijl

wij maar 15 min (San Diego) van het vliegveld af zaten.

De controle op de US vliegvelden is na de kerstmis behoorlijk verscherpt, dus je moet wel

je tijd nemen. Maar als je niet anders kan, zou ik in jou geval de “gok” nemen.

Port Canaveral is wel een rustige haven, bijna nooit meer als één schip tegelijk, heel anders

dan Fort Lauderdale of Miami waar je soms wel met 5 of 6 schepen tegelijk ligt.