stockholm en princess cruise

• welo

ik heb al gezocht op dit forum en op amerikaanse sites, maar heb toch nog een vraag

hoe ver van het centrum legt de princess cruise aan in stockholm???

en kan je ook makkelijk met openbaar vervoer naar het centrum ( niet met een touringcar daar kan ik ivm rolstoel niet zo handig in)

groetjes

• Bernadette*

Ik weet het alleen van Costa. Er was een mogelijkheid om met een bus naar het centrum te worden gebracht . Een ritje van zeker 15-20 minuten.

We moesten 10 euro pp voor een retourtje betalen. Lopen naar het centrum was ver maar wel te doen.Klein uurtje denk ik. Openbaar vervoer was er niet.Je rolstoel kan toch in het luik aan de zijkant van de bus worden opgeborgen?

• welo

dat klopt, maar dat betekend dat ik 4x getild moet worden en daar zo'n hekel aan heb

vandaar ik info probeer te verzamelen waarbij mijn kersverse echtgenoot niet de kans op een hernia oploopt

• Bernadette*

Dat begrijp ik.

Maar Google eens :taxi Stockholm, dan zie je allemaal informatie en je zou er een mail aan kunnen wagen wat een taxi vanaf de haven kost.En wie weet weten zij wel waar de Princees ligt. Niet geschoten;altijd mis.Misschien krijg je wel een speciaal tarief vanwegen je handicap. Het is uiteindelijk Zweden!

Ik kan mij niet herinneren dat er taxies stonden te wachten vlakbij het schip. Het was verboden het haventerrein te betreden door onbevoegden. De bus moest een heel stuk door de haven rijden voordat we op de openbare weg kwamen, maar er waren mensen die toch gingen lopen. Dus dat kon wel.

Stocholm is wel mij favouriete scandinavische stad! Helemaal leuk daar!

• schouten

Hallo,ik zag op de site van de haven van Stockholm dat de meeste Princess schepen in Stadsgarden liggen, dus een stuk dichter bij dan frihammen,de andere cruisehaven.

Ook hebben ze daar de hop on hop off bus , die vlakbij de cruiseterminal stopt.De meeste hebben een zeer lage zij-instap en je rolstoel kan je er makkelijk mee de bus innemen.Tevens kun je er natuurlijk ook een leuke stadsrit mee maken.

succes ,Kit

• welo

ik heb de haven 10 dg geleden gemaild met deze vraag en de mogelijkheden,maar helaas nog steeds geen antwoord

• Bernadette*

Ik heb even geprobeerd via google informatie te vinden. Ik heb ingetikt :Emerald Princess Stockholm .Ik zag dat de Emerald Stockholm aandoet.Even wat items doorspitten en uiteindelijk vond ik een vraag en antwoord in het engels van een zekere linda .

- De Tahitian Princess deed in juni 2009 Stockholm aan en lag in haven Frihamnen 634/638.

-3km van Stockholm city en 10minuten rijden met een taxi. Hopelijk heb je hier wat aan!

• nedcruise

Hallo,

Ik snap deze vraag niet zo! Ik neem toch aan dat je de reis bij een reisburo hebt geboekt? Die moet toch in staat zijn de gewenste info te leveren.

Anders kijk op http://www.stockholmtown.com/ daar staat een contact adres op voor cruises.

Groeten

Haco

• welo

ik heb antwoord vanuit stockholm

voor iedereen die het ook wil weten vind:

The Star Princess is supposed to dock at Stadsgården 167 but it could be changed.

From Stadsgården 167 it´s approx 30 minutes walk in to the Old Town.

In the Old Town, a lot of the streets are cobblestoned but usually it´s not a problem to visit with a wheelchair.

You could also go by public bus but to get to the bus is approx 10minutes walk and then the bus ride takes 3minutes and after that 5minutes walk to the Old Town.

Remember to buy a bus ticket before you enter the bus. There is a tourist office at the cruise terminal that sells tickets (30 SEK/person one-way).

A taxi to the Old Town would be approx SEK140.