naar Alska in oktober 2010

• Yvonne Vermeulen

hallo,

Wij willen graag in oktober naar Alaska cruisen. Ik kan weinig cruises vinden in die periode.

Is het geen populaire tijd? Is het misschien zelfs niet aan te raden? Wanneer dan wel?

gr.Yvonne

• Ada

Volgens mij is het daar al veel te koud en vriest het in Oktober meestal al flink.

Zover ik weet gaan vrijwel alle schepen begin tot medio September terug zuidwaarts.

kijk voor temperaturen e.d. op www.wunderground.com

• Yvonne Vermeulen

Dank je Ada, ik ga even kijken op die site.

gr.Yvonne

• Caroline

Juni schijnt de beste reisperiode te zijn voor Alaska

• haco

Hallo,

Waar en waneer je in een bepaald tijdvak het beste kunt cruisen kun je hier vinden.

www.nedcruise.info pagina vaargebieden

Mvrg.

Haco

• monina

cruiseseizoen voor alaska loopt van mei t/m september.

Vaak zijn mei en september het goedkoopst (laagseizoen). Mei is vaak droog, september wordt vaak als regenachtiger bestempeld. Zowel mei als setember is rustiger omdat dit grotendeels buiten de vakanties valt.

Wij willen voor mei gaan, we zijn te laat voor 2010 en ik wacht met smart op de nieuwe itinerary's van HAL voor 2011. Dit jaar hebben ze voor het eerst een 14 daagse crusie vanuit Seattle waarbij zowel de Inner als de Outer passage worden gedaan, lijkt me een waanzinnige cruise. Hoop dat deze ook in 2011 wordt aangeboden! Ben nu vollop aan het inlezen op cruise critic en vele andre sites, lijkt me echt zo ontzettend mooi.

groetjes! Ina