MSC Fantasia

• Anne

Zijn er nog meer mensen die deze zomer (begin augustus) met de MSC Fantasia gaan cruisen?

Vorig jaar zijn we met de MSC Splendida geweest en dat is toen erg goed bevallen.

• T.1964

Hoi hoi

Heb vorig jaar een cruise gemaakt met de MSC Fantasia maar ik vind de Musica line schepen veel beter maar goed dat is mijn mening

In begin augustus heb je echt veel Italianen aan boord en dat is vaak een minpunt

groetjes

• Caroline

Vaar op dit schip in april mee ben erg benieuwd, de opmerking over veel italianen ja het is een italiaanse rederij op een costa schip kunnen ook veel italianen zitten persoonlijk geen moeite mee.

• T.1964

Italianen zijn erg druk en hard sprekend en denken dat het schip van hun is ze trekken bijna de ligstoel onder je weg

Ik ga in de grote vakantie alleen als het een echte leuke aanbieding is en anders niet

Maar in April zal dit nog wel meevallen maar begin augustus zit het schip ook vaak te vol en dan vooral met italianen

Groetjes thera

• Bernadette*

En wat denk je van Italianen met kinderen? Op onze laatste cruise in Januari waren de obers en cabin stewards nog niet helemaal herstelt van de 150 Italiaanse kinderen in de kerstvakantie……..

Moraal van dit verhaal: informeer even wanneer de Italiaanse kinderen vrij zijn…. paas en pinkstervakantie bijvoorbeeld.

• marij

ik zou ook niet gauw costa of msc boeken vanwege de hoeveelheid italianen….ik heb dan toch liever een schip vol met amerikanen…maar ieder zijn eigen mening..en voorkeur…

• Bernadette*

Google: schoolvakanties Italie

• Anne

Zelf zitten wij in de yachtclub, daar weinig last van Italianen

• rietje

lieve mensen

Wij gaan in april met de splendida cruisen (3dames) wie weet wat de opties in Tunis

voor ons zijn en de andere plaatsen wat moeten wij beslist gezien hebben ,bedankt.

• Caroline

Raad je aan om lekker aan boord te blijven Tunesie is niets aan zelf ben ik net terug heb een excursie geboekt aan boord maar in de medina wordt je naar kennissen van de gids meegenomen om te “shoppen” leer parfum en kleden nou echt niets aan, rommel en je wordt afgezet.

Voor mij mogen la goulette van de lijst halen.