Inchecken???

• Britt

Hallo allemaal,

We gaan voor het eerst cruisen. Met HAL gaan we een caribbeanreis maken 14 dgn. Nu heb ik al ingecheckt bij HAL.

Ik moet als ik het goed begrepen heb ook nog inchecken voor de vlucht met Britisch Airways. Is dat een makkie als je niet heel goed engels kunt of wijst het zich vanzelf. Daarna moet ik ook nog bellen om te bevestigen?? Is dan de overstap direct op London ook geregeld?? Jullie begrijpen al wel dat ik nog geen wereldreiziger ben.

Hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!!

• Henk van der Linden

Hallo Britt,

je moet op de pier waar het schip ligt evengoed incheken om aan boord te komen,maar als je het via internet al gedaan hebt gaat het in de haven een stuk sneller.

British Airways kan je via internet incheken en je boardingpas uit printen, je geeft dan op Schiphol je bagage af en klaar.

Je vliegt eerst naar Londen en dan verder, moet je in de USA nog overstappen.

Je kan aan boord van het schip in het “internetcafe” online incheken voor je terug vlucht (de avond voor vertrek) vraag aan de manager aldaar of hij je even helpt, kosten $ 10,00

Welk HAL schip heb je en welke datum ? Heb je alle HAL documenten met incheken uitgeprint ? en meenemen, vergeet niet via internet een “ESTA” formulier in te vullen voor de USA.

Hopende je hiermee van dienst te zijn geweest, groet Henk

• Britt

Hallo Henk,

Op 27 febr 14dgn met Westerdam. Als ik het goed begrijp dan heb ik nu ingecheckt via HAL. Ik heb hoop ik al wel alle express documenten uitgeprint.

Moet dus nog alleen bij British nog inchecken.

Eerst naar London Heathrow daar overstappen op andere vlucht van British. Is het daar heel groot? Het zal toch wel duidelijk zijn welke gate? Zijn daar meerdere vertrekhallen?

Aankomen in Miami, wordt opgewacht door HAL,daar overnachten in Westin FortLauderdale. Moet ik dan nogmaals inchecken op de pier of is dat voldoende met express-documenten?

Oh ja, nu nog het ESTA-formulier Kan dit via HAL of is het de bedoeling dat dat via esta-nl.org site gedaan wordt???

En wat moet ik dan invullen bij Carrier-Code: de vliegmaatsch. of HAL westtours???

Bij het doeladres 1e hoteladres? Bij 2e HAL???

Heel veel vragen, super bedankt alvast

Groetjes Britt

• Caroline

ESTA invullen het eerste adres van overnachting dus adres van het hotel.

Inchecken bij inschepen HAL; je paspoort is eigenlijk al voldoende als je online bent ingecheckt staan al je gegevens al in de computer. Ik zelf had afgelopen januari in Miami ook al dat papier werk meegenomen alleen het eerste vel is genoeg en je kofferlabels uit printen pas na de vlucht aan je koffer bevestigen.

• Britt

Hoi Caroline,

Thanks, heb je nog meer tips

Was je ook met de Westerdam geweest?

• Ada

ESTA moet je dus een paar dagen voordat je op reis gaan gedaan hebben en toestemming gekregen hebben. Inderdaad via esta.org (Let op want er zijn sites die je laten betalen.) De echte ESTA is gratis.

Het adres van het hotel waar je de 1e nacht saapt invullen etc.

Overstappen in Londeon: De bagage wordt doorgelabeld anar Miami, daar hoef je verder dan niets aan te doen.

• Caroline

Nee wij waren op de Zuiderdam o.a. gedeeltelijke doorvaart Panamakanaal nou het is eigenlijk alleen maar de sluizen door voor anker mensen met een excursie gaan van boord en weer terug de sluizen in. Maar wel leuk om eens mee te maken.

Veel plezier.

• willemijn

Hi Caroline,

Ik lees dat je met de Zuiderdam bent geweest. Wij gaan in december.

Heb je nog tips? Wij gaan voor het eerst cruisen. Heb je naast tips ajb ook antwoord op de volgende vragen?;

Is het fitnesscenter en de SPA gratis of moet je daarvoor bij betalen?

En hoe zit het met drankkaarten? Daar heb ik iets over gelezen maar is me niet duidelijk.

Is het echt de moeite waard om een pak in je koffer te doen voor het chique diner?

Alle andere tips zijn van harte welkom! BEdankt alvast!!!!

Gr Willemijn