Hallo,
wij gaan in mei een cruise met NCL maken vanaf Venetie en stoppen dan ook in Piraeus.
Heeft iemand ervaring met de metro naar Athene?
Hoe lang duurt de rit en hoe kan je een kaartje kopen?
Alvast bedankt voor de info en alle tips zijn welkom!
Hallo Esther,
Als je uit de haven komt moet je links aanhouden en na +- 10 min. kom je bij het Metrostation,
Kaartje koopje bij het station, toen wij er waren, dat was toen de Olympische spelen in Athenen waren was de metro spotgoedkoop.
Alleen de aanwijzingen zijn niet altijd even duidelijk in de stations.
Succes,
Carlos
Voor mij is het ook een paar jaar geleden. Maar zoals jullie weten schrijf ik altijd dit soort dingen op.
-Vanaf de haven naar links lopen 5-10 minuten, Staat een groen kioskje aan de overkant van de straat . Koop daar een buskaartje voor 50 cent naar het station. Je rijdt als het ware om de haven heen.
- lopen kan ook naar het station denk 30-40 minuten. Maar denk eraan: het is warm…
-Op het station; inpandig staat weer een kioskje en daar koop je een retourtje naar de Acropoulis ;enkele euro's. Dat is 7 haltes zonder overstappen. Wordt goed aangegeven;omgeroepen.
-Dan een klim naar boven . Halfverwegen staan kassa's voor kaartjes. Studenten , gepensioneerden en iedereen die een abonnement kan laten zien desnoods van de bibliotheek krijgt korting of kan er gratis in. Toen 12 euro p.p
Denk erom makkelijke stevige schoenen aan te trekken want je breekt je benen bovenop. Ideetje is om een klein parapluutje mee te nemen tegen de zon. Of een zonneklep of petje .
Het grappige is , dat mensen die een dure tour genomen hebben hetzelfde traject moeten lopen.Je ziet veel bussen op het parkeerterrein staan . Wanneer je alles gezien hebt en naar beneden loopt is er een klein cafeetje met leuke tafeltjes onder oude bomen die verrukkelijke ijskoffie serveert.
De metro is inderdaad spotgoedkoop maar pas op voor zakkenrollers.
In de metro probeerde een man mijn heuptasje open te maken. Bij een medepassagier was de portemonnee uit een afgesloten broekzak gerold.
Later is bij/op de Akropolis mijn tas met een scherp voorwerp opengesneden zonder dat ik er iets van gemerkt heb. Gelukkig zat er een binnenvoering in zodat ik niets kwijt was.
Medecruisers waren met de bus naar het centrum, de metro was best een heel eind lopen vanaf de boot.
-Dubrovnic :Tenderen. Nadat je de oude stad hebt bekeken neem in de haven een kleine ferry/bootje naar een van de eilandjes . Het wijst zich vanzelf. In het haventje zijn veel aanbiedingen met foto's waar men je heen brengt. Betalen in euro's kan.
Tip : ze nemen vaak geen euros aan op de terrasjes. Een kop koffie oid moet je met lokaal geld betalen.
-Izmir Een taxi even verder dan de taxis die op de kade staan 4-5 euro naar het centrum ,Daar is een grote markt /kashbah . Je verdwaalt er makkelijk. Een andere optie is de dierentuin! Heb gehoord dat dit een leuk alternatief is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?