het schip gemist door de vulcaan uitbarsting

• Caroline

Zijn er mensen die door de vulcaan uitbarsting hun cruiseschip gemist hebben? Ik zelf ben inplaats door vliegen via een busrit van 14 uur aan boord in Marseille kunnen komen. Wel een cruisedag gemist (inscheephaven was Barcelona) afgelopen vrijdag wel weer met het vliegtuig naar Amsterdam gevlogen toch wel iets sneller en prettiger reizen als met de bus.

Maar ja anders heb je niets gehad.

• Harry

Wij gaan met zijn zessen in september met een cruise die start in Kopenhagen. Ik zou ook heel graag willen weten hoe het gegaan is met mensen die hun cruise gemist hebben.

• Bernadette*

Beetje reageren langs de zijlijn van mij . Maar ik wil jullie deze opmerking ,die ik in een tijdschrift las niet onthouden.

Wanneer je vliegtickets ,cruisetickets o.i.d. betaalt met een credit card bv Visa ,Master etc en je krijgt problemen over de kosten omdat je geen gebruik van de tickets kan maken door overmacht, dan moet je dit in handen geven van de betreffende credit card maatschappij.

Zij vorderen dan het geld voor je terug tot een bedrag van 1500 euro per ticket. Je bent d.m.v die credit card verzekerd. Het is iets dat je misschien wel weet maar eigenlijk ook weer vergeten was. Dus niet betalen( in nederland) met je abn-amro ,rabobank etc kaartje !

• Caroline

In ons geval gaat dat niet op n.l. via Cruisewinkel een pakketreis geboekt dus fly en cruise in een, wij zijn uiteindelijk na een busreis van 14 uur aan boord kunnen komen (moesten nog wel 2 uur wachten voor we aan boord konden) zeer slecht dus geregeld door MSC. Al schriftelijk mijn klacht ook over de gemiste cruisedag ingediend bij MSC maar het bekende antwoord zo van wij zijn meer een accomodatie verstrekker waar ik het bij een pakketreis geheel niet mee eens ben de rederij bied n.l. de reis zo aan.

Maar een tip om inderdaad tickets via creditcard te betalen.

Groet Caroline

• Bernadette*

Ha Caroline

Maar wanneer je bij cruisewinkel met een creditcard betaald had, dan zou je via de creditcard maatschappij misschien wel je financieele gelijk kunnen krijgen. Het enige wat je dan moet doen is je grieven schriftelijk aanbieden bij hen en dan gaan zij de juridische strijd aan. Ik zou denken: niet geschoten altijd mis!

En……je hebt die creditcard toch omdat je hem in het buitenland nodig kan hebben .Je moet jezelf gewoon de dicipline opleggen om hiermee bv Cruisewinkel etc te betalen. Zij hebben grote juridische afdelingen; dus laat dat maar aan hen over!

Zo hoorde ik van iemand die zeer goed in de verzekeringswereld is ingevoerd dat veel maatschappijen erg coulant zijn geweest wat betreft de ‘Vulkaanaswolk",behalve:UNIGARANT ;notabene van de ANWB! Zij hebben helemaal niks gedaan voor mensen die in probelemen kwamen. Dus prikkers; verzeker je niet bij hen!!! Zij beroepen zich als enige op de ’kleine lettertjes '………