kleding aan boord celebrity constellation

• lieke

bij het boeken van onze cruise reis werd er op reisbureau gezegd dat er geen gala kledij of zo verreist werd op deze boot

nu ik het forum lees begrijp ik dat het wel de bedoeling is, of niet?

wij zijn geen type die zo iets sjieks uit de kast kunnen trekken om aan te doen, zouden daar speciaal voor iets moeten gaan aanschaffen

wat denken jullie?

• Ada

Bij Celebrity hebben ze nog steeds gala-avonden, daar staan ze bekend om. Vreemd dat jullie reisburo dat neit weet.

Op een 10-daagse cruise zullen dat er 2 tot 3 kunnen zijn.

Meestal de 2e en de een na laatste avond, plus eventueel tussendoor nogmaals.

Gala-kleding kan ook zijn een (donker) kostuum voor de mannen en een mooie jurk/broek voor de dames en dat afwisselen met een topje. Niemand zal je de toegang weigeren tot de eetzaal als je er goed gekleed uitziet.(anders dan hier omschreven, maar wel die avonden een mooie jurk/broek en de heren minstens een stropdas, het liefst met colbert.) Overigens worden bijv, spijkerbroeken op zo'n avond zeker niet op prijs gesteld. Een nette spijkerbroek kan wel op normale avonden, maar liever geen t-shirts met allerlei kreten e.d.

Wil je dat niet, dan is het misschien een idee die formele avond niet in de eetzaal te eten, maar bijv. via roomservice in de hut bestellen of eventueel aan een bepaalde sectie van het Lido te gaan eten..

Kledingvoorschriften gelden alleen voor de avond.. Je zult de kledingwensen aantreffen op de dagkrant die je de avond ervoor in je hut krijgt.

Veel plezier, geniet ervan!

• marij

even ter aanvulling…denk niet dat je de enige bent die niet in de eetzaal gaat eten daqt zijn er meerdere die je op die avonden niet in de eetzaal ziet maar die gaan eten op het lido dek…een goed alternatief..

ik vind ook echt dat als je naar de eetzaal gaat op die avonden dat je er netjes gekleed uit moet zien en de dresscode moet respecteren…

je kan trouwens ook op het schip kleidng huren…

maar duur hoeft het niet te zijn …ada geeft de goede beschrijving van wat de mogelijkheden zijn…

ik vind die avonden heeeeeeeeeeeeeeel leuk (tu) maar dat is natuurlijk ieder voor zich

groetjes marij