ervaringen met cruise boeken bij Kras

• Caroline

Vorige week zondag bij Kras online een cruise geboekt (status op aanvraag) je kreeg op die dag n.l. 50 euro p.p. korting op alle reizen. Na 5 werkdagen nog steeds geen bericht afijn maar even bellen antwoord die cat. hut die ik geboekt had was niet meer te boeken maar ze gingen proberen een aantal hutten extra in te kopen hoelang dat zou gaan duren was niet bekend dus ik heb toen de reis kosteloos laten vervallen. Had inmiddels ook gezien dat de heenvlucht al was veranderd met een tussenstop van ruim vijf uur i.p.v. twee uur.

Nu zie ik tot mijn stomme verbazing dat de reis gewoon weer online voor die cat. hut wordt aangeboden (zit maar hooguit 3 uur tussen mijn reis die ik had laten vervallen) en niks op aanvraag meteen beschikbaar maar wel voor twee personen 120 euro duurder!

Heb ze maar een vraag per mail gezonden voor uitleg.

Heeft iemand een soort gelijke ervaring met de firma Kras?

Grt Caroline

• cruiser

Hallo ,

Mag ik even een vraagje stellen ,omwat voor een cruise ging het? datum schip/rederij ?

groeten Cruiser

P.S kan even kijken naar de aanbieding

• Caroline

Dat was niet mijn vraag maar het gaat om een cruise met de NCL Star vertrek Miami 14 jan 2011 naar L.A.

Maar ik heb zo mijn wegen hoor voor het boeken dacht alleen nou alles in een via Kras maak het me makkelijk, dus niet.

• Caroline

sorry het schip vertrek 16 jan 2011

• HenkLo

Hoi,

wellicht ben je niet meer zo verbaasd als je weet dat cruises boeken vaak een loterij lijkt.

Niet alleen wekelijks, maar ook dagelijks en zelf per uur kunnen prijzen wijzigen.

Bij de rederijen hebben ze daar zeer geavanceerde computerprogramma's voor.

Bijvoorbeeld:

Voor een bepaalde cruise - die nog niet zo goed loopt - gaat de prijs fors omlaag.

Bij veel aanvragen voor die cruise, of zelfs alleen kijken naar vrije hutten o.i.d., gaat de prijs weer omhoog, of schiet soms zelfs omhoog.

Soms zelf tot -ver- boven de oorspronkelijke vraagprijs/brochureprijs.

Als het dan weer rustig wordt, zul je zien dat de prijs weer zakt.

Vaak is vooraf al bekend hoe het gaat lopen, want in de programma's zit ook nog het overzicht hoe het vorige keer/vorig jaar ging.

Het is soms net een soort beurskoers, waar je voor je zelf goed moet weten wanneer ( en of ) je instapt.

HenkLo.

P.s.

op diverse, ook Nederlandse, websites lees je deze cruise-prijs-bijzonderheden ook wel.

• Caroline

Dat geloof ik ook wel is precies het zelfde met de ticketprijzen. Maar dit is door Kras zelf bepaald en niet door de rederij die zondag kreeg men op iedere reis (2 personen) 100 euro korting + nu nog een 30 euro brandstoftoeslag extra dan kom je op de verhoging uit.