Costa is zeker niet verkeerd wanneer je prijs en kwaliteit meeweegt. Maar dat was de vraag niet!
Omdat Costa Italiaans is en dus voor Italianen goedkoop (geen vliegkosten) zijn er vaak families met kinderen aan boord.Dat ligt natuurlijk ook aan de vakantieperiodes. (google :schooolvakanties Italie)
En zoals wij allemaal weten gaan Italiaanse kinderen niet vroeg naar bed. Ook worden ze niet heel zachtjes tot de orde geroepen en wanneer Italianen elkaar iets vertellen dan geniet iedereen mee….. .
De routes zijn van Costa vaak leuk. Zelf ben ik bv in Januari met Costa naar oa, Komodo ( Indonesie)geweest ;daar kom je anders nooit! Maar…..er kwam 2 weken bruin water uit de kraan….. de ketels waren blijkbaar roestig. Dat wordt dus afgedaan met: goh ;u bent de enige er komt iemand naar kijken! Om een lang verhaal kort te maken: dat was dus in iedere hut zo en al 10 maanden lang. Werd dus niet opgelost. Zou op een HAL of Celebrity niet voorkomen!
Deel van plafonds kwamen naar beneden ,alles wat georganiseerd werd door het personeel ontaarde in chaos (organiseren is niet hun sterkste punt i.t.t. Amerikanen ;kunnen ze nog een hoop van leren!),en veel lawaai .Havens werden overgeslagen of veranderd . Het eten was de ene dag perfect en de andere dag gingen veel borden vol terug naar de keuken.. Er waren ook positieve dingen oa dat je op de aankomstdag heel vroeg aan boord mocht om te gaan slapen en op de vertrekdag tot 17.00 u aan boord mocht blijven ( alle vliegtuigen naar europa vertrokken s nachts) Je moet dus een groot gevoel voor humor hebben en niet al te gauw op je strepen willen staan.
Dit was niet mijn eerste Costa cruise ,de route en de prijs gaven de doorslag en ik weet waar ik aan begin.
Je kan wel zeggen :je moet het maar uitproberen, maar dat is natuurlijk geen optie. Iedere rederij heeft zijn voor en tegens en dat was m.i de vraag.