Hallo,

Ja ,wat is het verschil!!!!

Op de eerste plaats vind ik de leeftijd een belangrijke rol, ga je met of zonder kinderen, vind je kinderen op een schip vervelend of niet, wat is het budget,enz.enz.

Ik vind hal schepen voor een iets ouder publiek, en vind de schepen klassiek ingericht.

Als we een vergelijing gaan maken moet je niet de Costa

Alegra gaan vergelijken met de hal Amsterdam.

Dit is hetzelfde als een mercedes uit 1950 met een mercedes uit 2010.

Wat ook belangrijk is ,vind ik is het de eerste cruise? die vergeet je n.l. nooit meer wij hebben ooit een keer gevaren met de azur van festival cruise (wie kent dit schip?)

Wat een prachtig schip vonden wij het het was de eerste cruise we praten er nu nog over.

Ik lees veel positief over Carnivall natuurlijk feest schepen maar wie er van houd natuurlijk prachtig.

Wij hebben regelmatig gevaren met msc prijs kwalitiet vind ik goed, natuurlijk zijn er betere als hal en celebrity, Bernadette ga eens cruisen met Azamara of Silversea of sea dream, ik denk dat je celebrity ook naar de achtergrond gaat schuiven.

Ik vind dit een moeilijke vergelijing is een wijn goed als deze 100 euro per fles kost? nee ik vind wijn goed als hij lekker smaakt (persoonlijk) ook al kost hiij 10 euro.

Uit eten is dit alleen goed bij beluga in Maastricht?

Of kan dit ook lekker zijn bij een goed en gezellig eetcafe?

Het kan zo verschillend zijn van persoon tot persoon.

En natuurlijk is de route belangrijk en de tijd van het jaar.

groeten Cruiser