vertrek gisteren Norwegian Epic

• haco

Door ernstige lagerschade is het schip gisteren wel op tijd vertrokken, maar kon niet de gewenste snelheid bereiken. De geplande aankomst tijd in Southampton zal ca 6 uur later zijn. Verwachting is rond 16.30. Dit is al het tweede technische mankement, ook na de eerste proeftocht moest een diesel motor worden vervangen. Gedurende de bouw is 3x een brand uitgebroken gelukkig zonder al teveel schade. Het is te hopen dat het schip na deze perikelen verder onder goede gesternte zal varen. Het schip is van binnen fraai met diverse nieuwigheden waaronder de new wave hutten.

Uitgebreidde foto reportage op mijn website www.nedcruise.info - vlootlijst - N - Norwegian Epic.

Groet,

Haco

• Carrie R

Ondanks technische problemen die zich op 21 juni jl hebben voorgedaan bij deze eerste proefvaart van de Norwegian Epic en de diverse tegenslagen die Cruise Travel heeft ondervonden bij deze aanbieding, hebben mijn reisgenote en ik ontzettend genoten van deze super-de-luxe 2-daagse kennismakingscruise.

Bij het inschepen werd bekendgemaakt dat het schip wel op tijd zou vertrekken, maar dat de aankomsttijd in Southampton 6 uur later zou plaatsvinden. De passagiers mochten er zelf voor kiezen om hun reis te annuleren en het volledige bedrag terug te krijgen of alsnog mee te gaan en een compensatievergoeding van 100 euro te ontvangen.

Dit betekende dat de passagiers enkele uren langer van het schip konden genieten.

Tijdens de vaart werd bekend gemaakt dat het schip de volgende dag niet 6 uur later, maar slechts 3 uur later zou aanmeren.

Uiteindelijk als klap op de vuurpijl mochten alle passagiers in plaats van de geplande terugreis met 2 bussen en een ferry-overtocht, de terugreis aanvaarden met een charter vliegtuig. Door Cruise Travel werden 3 chartervliegtuigen ingezet om alle passagiers naar het vliegveld in Rotterdam te vervoeren. Ook heeft Cruise Travel ervoor gezorgd dat de passagiers in het vliegtuig nog iets te eten en te drinken kregen tijdens de vlucht van slechts 1 uur. Wij waren dus zelfs eerder thuis dan gepland. Dat is toch fantastisch. Nogmaals chapeau voor Cruise Travel en ik denk dat niemand meer hoeft te klagen over de geboekte reis.

Het was in elk geval geweldig leuk op het schip, heel veel lekker eten en keuze uit diverse restaurants, je kon uit 10 verschillende soorten ijs kiezen; elke hut had een gescheiden douche, toilet en wastafel. Verder was er heel veel entertainment in de diverse ruimten. Fantastisch allemaal.

Carrie R