NCL, erg informeel?

• wendy

na heel wat zoeken strepen, keuze maken

denken we nu heel serieus na over de NCL, is dit erg informeel of heb je daar ook wel een formele avond

zijn er veel “sport”faciliteiten aan boord?

heeft iemand ervaring met de suites op de JADE?

klopt het dat bij deze rederij in vergelijk met de msc( dat is onze andere keuze) water, koffie icetea wel gratis voor handen zijn?

en als je msc vergelijkt met NCl, qua gasten, service, faciliteiten, wat zouden de meer ervaren cruiser dan kiezen?????

ik ben beneiuwd

• Bernadette*

Ik vind NCL prettig omdat je kunt gaan eten wanneer je wilt in het restaurant van je keuze ;aan tafel kan gaan zitten bij wie je wilt en in de kleding die je wilt. Maar….een nadeel is dat er geen gala avonden zijn. De meeste dames vinden 1 gala avond toch wel leuk. Je kunt op een bepaalde avond wel iets feestelijks aantrekken wanneer er speciale bijeenkomsten zijn geplannt. Maar het blijft een gek gezichr wanneer aan de ene tafel mensen zitten in groot gala en aan de tafel ernaast mensen in jeans en polo.

De sportfaciliteiten kan jezelf opzoeken. Vaak ontstaat er na enkele dagen spontaan een wandelgroep die per dag groter wordt en 1of 2 maal per dag een aantal malen het schip rondloopt. Vrijwillig dus he!

Er zijn bij alle rederijen automaten waar je water, ijsblokjes , koffie ,thee soms limonade ( sap) kan halen. Er zijn altijd ijsblokjes in je cabin. Maar wanneer je naar een suite kijkt , dan begrijp ik eerlijk gezegd niet dat dit een punt kan zijn.

Op de gasten heeft niemand invloed ;m.i is het publiek ongeveer hetzelfde. De ene reis kan er een groep Rugby spelers met aanhang aan boord zijn of veel gezinnen en de andere reis georganiseerde liefhebbers van klassieke muziek . Maar Wendy ; waarom doe je zo ; moeilijk'? Ga gewoon en geniet ! Je kan in het leven niet alle onzekerheid uitbannen ;je moet ook een zeker risico durven nemen .

Ik zou de havens de doorslag laten geven ; dus wat er in die omgeving te zien is , dan de prijs en op de laatste plaats de rederij. MSC en NCL is mij dan om het even. De JADE vind ik wel een fijn schip.

• Bernadette*

Wendy ;ik heb eens teruggekeken op dit prikbord en gezien dat je al vanaf vorig jaar september informatie vraagt. Ook realiseer ik mij nu dat je rolstoelafhankelijk bent. Je weet toch dat veel schepen aparte cabins hebben voor rolstoelgebruikers? Is een suite dan wel een goede optie? En wanneer is het plan om de cruise te maken? Je bent inmiddels veranderd van noord naar zuid europa zie ik .

Een ding moet mij van het hart. Je kunt niet alles naar je hand zetten of van te voren naar je wensen regelen. Neem bepaalde zaken zoals ze zijn. Je bent zo krampachtig bezig om alle onzekerheden uit te bannen ,dat je wanneer het zover is ,misschien vergeet te genieten. De perfecte cruise bestaat niet. Al is het alleen maar het weer dat je niet van te voren kunt bestellen.

• wendy

bernadette,

we hadden een prachtige cruise geboekt met de princess naar oostzee ( 1 juni 2010)

alleen hebben we deze net van te voren en een gedeelte van onze bruiloft moeten annuleren omdat ik te ziek was om te gaan

nu wordt deel 2 van ons huwelijk en onze huwelijksreis/cruise naar volgend jaar verzet

en hebben we moeten besluiten een andere soort cruise te doen.

de cruise naar de oostzee is best een intensieve cruise omdat je al die prachtige steden heel graag wilt bezichtigen en dat laat mijn gezondheid niet toe

vandaar dat we voor dit jaar kiezen voor een cruise op de middelandse zee, waar de temp hoger ligt en we kiezen dan nu ook meer voor het schip als de route omdat de kans bestaat dat ik niet dagelijks van boord kan.

daarom is de keuze van rederij wel heel belangrijk geworden

en geloof me het is heeeeeeeeel vervelend als iets net niet toegankelijk genoeg is. er is ons geadviseerd om heel tijdig te boeken om dat er vaak maar een paar mindervalide hutten zijn en er zijn ook mindervalide suites bij sommige rederijen

en aangezien het aanbod zo groot is , dacht ik op een forum als dit kan in ieder geval eerlijke info halen in vergelijk met brochures.

• Bernadette*

Aha! Nou begrijp ik je beter.

Je hebt gelijk , dat je op een forum de meest eerlijke informatie krijgt. Ik denk niet dat je daarover wat dit forum betreft te klagen hebt.

Maar misschien moet je af en toe wat duidelijker zijn over je situatie. Wanneer jezelf niet rolstoelafhankelijk bent, bekijk je alles met heel andere ‘ogen’ dan dat dit wel het geval zou zijn. Je moet heel goed in je geheugen graven om jou een goed advies te geven of om met je mee te denken. Maar dan moet je wel weten hoe jouw situatie is! .

Vragen staat je vrij; dus kom maar op!

• Carlos

Hallo Wendy,

Hou rekening met bepaalde havens waar je moet tenderen als je aan wal wilt.

Bijv, Villefrance, Monaco, Santorini, Mykanos zijn de havens die ik weet.

Je kan niet in de rolstoel aan boord van de tender en de bemanning moet je rolstoel aan boord kunnen tillen en je moet zelf aan boord kunne in en uitstappen.

De bemanning is altijd zeer behulpzaam als je aan boord moet van een tender.

Groeten,

Carlos