westerdam

• eric

Wij gaan 14 aug. de cruise naar Engeland en Ierland maken. Heeft iemand ervaring met excursies in Guernsey, Portree(Skye) en Invergordon?

Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Vr. gr. Eric

• Cis

Hallo,

Wij gaan ook de 14e diezelfde reis maken, ervaring met Engeland hebben we niet, maar we verdiepen ons wel alvast in de plaatsen die we aandoen, dat zou mijn enige advies kunnen zijn.,

Waar ik een beetje tegen op zie is het formele gedoe aan boord.

Onze laatste reis was met de Hurtigrutte, vracht-lijndienst langs de noorweegse kust, , wat erg fijn was en niet zo formeel.

groet, Cis,

Amstelveen

• tinca

Hallo,

ik ben net terug vanuit de noorse fjorden met de Westerdam,

het formele gedoe kun je omzeilen door in andere restaurants te gaan eten die avonden,

ik neem aan dat je dat bedoelt met fomeel?

groet Tinca

• Cis

hallo Tinca,

bedankt voor je mail, ja dat bedoelde ik, geen gedoe met eten of naar een voorstelling.

Ik was eerder op een free-style cruise en met de Hurtigrtute, dat was bij beiden ongedwongen en erg plezierig.

groet, Cis

• HenkLo

Ja, Cis,

dat weet je als je met HAL gaat.

Voor “ongedwongener” kun je beter NCL, MSC, COSTA, Louise Cruises, AIDA, Pullmantur,etc. kiezen, want HAL hoort toch wel bij de ‘stijfste’ (waarbij niets negatiefs t.o.v. Holland America bedoeld is, hoor !).

Groet,

HenkLo.

• Diana

Zijn net terug van de Westerdam en hebben het “rondje” Keltische legenden gedaan.

Op Guernsey is het vanaf de tender ongeveer 10 minuten lopen naar het busstation waar bus 7 en 7A (in de zomermaanden) voor 1 pond een rondje maken over het eiland. Weliswaar zonder toelichting van een gids maar een stuk voordeliger dan de excursies aan boord.

• Cis

Dag Diana,

Nog bedankt voor de tip over Guersny.

Vorige week terug gekomen van een rondje Engeland, nou de excursies vond ik wel erg duur. Hebben we ook nauwelijks gedaan.

Verder een fijne reis, we hebben erg veel gezien en ook de avonden bevielen ons wel.

maar op deze plek wil ik liever niet mijn bezwaren van deze reis uiten.

groet, Cis