Wij gaan in september met de Westerdam. Mijn vraag is of ik aan het eind van de cruise ook met euro,s betalen kan,of moet dit in US dollars?? Bvd
Rob,
Mijn vrouw en ik gaan 2 augustus a.s. onze 1e cruise maken met de Westerdam, vertrek Rotterdam. Naar ik begrepen heb geef je aan het begin van je cruise je creditcard af, zij nemen je gegevens over en elke dag maken ze je eindtotaal van je rekening op zoals je verplichte fooi per dag en andere eventuele kosten die je hebt gemaakt aan boord. S'ochtends sta je weer op nul en de HAL heeft je centjes. In dit geval dollars, want de HAL kent alleen maar dollars ! Zover ik weet !
Fijne cruise…..
Hallo Rob,
je geeft je creditcard af op de pier bij het incheken, of online op de HAL site incheken kan ook, vergeet niet bij het incheken je vrouw te machtige op de zelfde kaart (mits zij zelf ook een kaart heeft)
is twee kaarten afgeven beter, anders met alleen jou kaart mag zij “officieel” niet tekenen op de bonnen.
Let wel op: ze chechen aan boord het limiet van je credit card, als je limiet b.v. ergens tussen de €500,00 en €1.000,00 per maand ligt, heb je kans dat je een voorschot kontant moet betalen.
Je kan dagelijks aan de “front office” vragen hoe je er voor staat, de rekening komt pas de avond voor het ontschepen, wel even na kijken of er extreem hoge bedragen bij staan
die dan waarschijnlijk niet van jou zijn, dus wat je tijdens de cruise hebt opgemaakt wordt thuis in één keer van je kaart gehaald, dus niet dagelijks.
Wij hebben het na 12 jaar HAL cruisen nog nooit meegemaakt.
Er wordt altijd afgerekend in US Dollars, per creditcard heb je een goede wisselkoers.
De fooien $11,00 per dag p.p. zijn niet verplicht, je kan op de voorlaatste dag aan boord dit bedrag laten verhogen, verlagen, of helemaal terug halen en zelf uitdelen, wat jij wil.
We wensen jullie een hele fijne eerste cruise toe (let op cruise verslaving) , op toch wel een leuk schip de “Westerdam”
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?