Beste lezers,

Reeds enkele keren heb ik mijn cruise geboekt via www.cabincloseouts.com in de states.

Dit scheelt aanzienlijk in prijs t.o.v. als je hier in Nederland te boekt.

Dit geldt voor alle cruises, zowel voor carribean, middelandse zee of Noordkaap cruises, omdat de prijzen in de States nu eenmaal lager liggen en daarbij komt natuurlijk nog de gunstige dollar koers.

Sinds kort wordt deze mogelijkheid geblokkeerd omdat men ingezetenen van de USA of Canada moet zijn om de boeking op de website af te kunnen ronden.

Dit geldt niet voor alle Cruise maatschappijen, maar b.v. wel voor de Holland America Line die sinds 1989 verkocht is aan Carnival cruises.

Zelf heb ik bij de HAL gewerkt in de Nautische dienst, en ben ik lid van vereniging “de Lijn”

Dit is een vereniging van oud werknemers van de “oude ” HAL, deze leden hebben geen voordelen in het boeken.

Voor de amerikaanse “nieuwe”HAL, onder leiding van CEO Stein Kruse, bestaat deze wel.

En wel in de vorm van een “Family and friends program ” waar de huidige werknemers tegen sterk gereduceerd tarief vrije paatsen op een HAL schip kunnen boeken.

Ik zal mijn volgende cruise via goYMT.com bij de HAL trachten te boeken, mocht dit niet lukken dan wijk ik uit naar een andere maatschappij waar dit wel kan, ook al is het met pijn in het hart.

Je bent tenslotte geen dief van je eigen portemonnaie!!!!!

Tevens zou ik alle geintresseerden in een (goedkope) boeking willen verzoeken dit voorbeeld te volgen, misschien dat Carnival Cruises en bij name de Holland America Line dan terug komt op deze onterechte blokkade.