boeken in de v.s

• cruiser

Hallo Bernadette,

Ik lees je hebt geboekt in de v.s. na het aanvragen van diverse offertes in Nederland.

Zoals ik al eerder heb geschreven krijg je via mij altijd 5% korting (via een anvr en sgr reisburo.,dit geld trouwens voor alle vakantie's)

Nu weet ik natuurlijk niet om welke cruise het gaat maar ik vind het wel altijd interessant om de prijzen te vergelijken.

Ook ik kijk vaak bij vacation to go en andere aanbieders in de v.s.maar is niet altijd goedkoper.

Wat betreft de transfers adviseer ik onze klanten inderdaad om dit zelf te doen , maar er zijn mensen (zeker die voor de eerste keer op cruise gaan) die dit niet willen of durven, natuurlijk is dit bij jullie niet van toepassing.

Ook wat betreft de vluchten is dit zo, maar ook hier zit een keerzijden aan als de vlucht veeel vertraging heeft of zelfs vervalt (denk b.v. eens aan de aswolk) dan heb je een probleem en kan je de cruise niet claimen, het licht natuurlijk aan het prijsvoordeel ook dit heb ik al eens eerder geschreven .

Groeten Cruiser

• Bernadette*

Ha cruiser en Caroline

De cruise is de Norwegian Gem : Venetie- New York. Het is een beetje ingewikkeld om alles te berekenen maar ik zal mij beperken tot de vlucht naar Venetie , de cruise : buitenhut en de vlucht terug naar Amsterdam.

Zelf regelen ( cruise gekocht via B.Z )komt op 1030 euro p.p inclusief de onboard credit .De goedkoopste offerte was cruisewinkel 1425 euro p.p.

Doe dat verschil maal 2 en tel uit je winst. Het is dus aanzienlijk meer dan de 100 euro pp die ik noemde . tik en denk fout .sorry en niet eens blond…..

Er komt nog bij: taxi naar hotel in Venetie, 1 nacht hotel Venetie ,taxi naar het schip.

In de VS: taxi naar hotel, 3 nachten hotel , taxi naar vliegveld. En dan natuurlijk eten ,drinken ,openbaar vervoer, maar dat tel ik niet mee. De hotels kan je zo duur maken als je wilt.

Kras had deze cruise in de aanbieding en kwam op 1700 pp ( + 2 nachten hotel in New York + alle transfers) . Maar kon niet meer leveren. Maar nu ……..1 dag langer Venetie en 1 dag langer New york.!

Ik hoop dat jullie het nog snappen.

• Caroline

Bernadette

Leuke cruise ik zelf ga volgende maand 9 oktober vanuit Venetie met de Gem ook via B.Z. geboekt is prima zo. Waren toen nog geen vluchtschema's van Transavia maar via de KLM tickets geboekt was ook een gunstige aankomst tijd in Venetie vind ik zelf belangrijk want ik verblijf 2 nachten aan het kanaal en hotels zijn niet goedkoop in Venetie en ik wil alles uit mijn verblijf halen. Neem vanuit vliegveld marco polo de transferbus (3euro) naar Piazza Roma en met de vaporetto naar het hotel koop toch zo'n 72 uur ticket voor de waterbussen.

Veel plezier met je reis geniet er maar van wij doen dat ook.

Groet Caroline

• Bernadette*

Wij gaan met Transavia ( www.lowcostairlines.nl) en komen aan in Treviso met hele gunstige aankomsttijd 10.20. . Het is met een taxi 30 minuten ( 50 euro)naar het centrum, maar er gaat ook een bus. .

Hotel geboekt via www.booking.com , de rating van het hotel is heel hoog en we betalen , door even te onderhandelen ,100 euro per nacht minder dan er staat aangegeven en inclusief ontbijt 89 euro ! ( 1 nacht 2 pers. ) Onderhandelen loont dus.Helaas niet aan het Canal Grande , maar je kan ook niet alles hebben , toch? .

De Vaporrette kost 6 euro per keer en je moet voor je bagage ook betalen. Een 24 uurs kaart kost 12 euro ;72uur 25 euro.

Inderdaad genieten en eruit halen wat erin zit! Ik hoop alleen dat Venetie niet onder water gelopen is tzt. Dat gebeurt ieder jaar!

P.S Het hotel in New York moeten we nog definitief regelen.Ik heb ze wel uitgezocht. Maar ook hier is onderhandelen mogelijk. Je kan gewoon een bod doen ( 3 nachten) en kijken hoe dat uitpakt. Het zijn hotels in Manhatten niet ver van de haven en bij Metro en bushaltes. .

Het kost wat moeite om zelf te organiseren , maar het resultaat mag er zijn en het is leuk om te doen. Je moet alleen even de ‘weg ’weten.

Ik zou zo een low budget -high quiality cruise reisbureautje kunnen beginnen zo langzamerhand ha ha .

• Caroline

Transavia is perfekt trouwens dat luchthaventje op Treviso ook lekker klein ben je zo weg met je bagage die (ATVO) bus kost ook niks ik dacht 6 euro reisduur 30 min.

Die tickets voor de vaporetto zijn online al te bestellen dan krijg je per mail een code door en via automaten in Venetie print je zelf je ticket uit, goedkoper als bij de balie

Ja hotels te kust en te keur zowel in Venetie als New York, leuk hoor alles een beetje zelf regelen en je weet wat je krijgt.

Natte voeten ja het kan had het vorig jaar daar ook ben toen zonder schoenen op mijn sokken het hotel in gelopen, maar na een uur zakt het water alweer soort eb en vloed heeft wel iets aparts.

Als je nog een leuk eetadresje weet in Venetie hou ik me aanbevolen.

Groetjes Caroline

• Bernadette*

Dan nemen we gewoon de bus! Is ook leuk , want we zitten nooit in een bus …ha ha

Goeie tip van de tickets voor de Vaporetto . Ga ik doen.

Nee; ik weet geen eetadresjes , omdat de keren dat wij Venetie bezochten we met een cruiseschip waren en dan kom je niet aan ´buitendedeureten ´ toe.

Venetie is prachtig zo tegen de avondschemering en ;s morgens vroeg wanneer de zon opkomt. Dan hangt er een nevel over de stad en is het ademloos mooi. Net een film-sprookje! Dus ;op tijd je bed uit om vanuit je slaapkamerraam ( balcon ) te genieten.

Kregen jullie van BZ ook een onboardvcedit? Is toch mooi meegenomen! In Nederland krijg je dit NOOIT.

• Caroline

Ja hebben wij ook gehad en anders vraag ik erom, gaat hier ook komen je ziet het al wel aangeboden worden zo links en rechts en ook in dollars niet in euro's. De HAL kent het ook. En is toch lekker als je boordrekening met - begint

Een extra koffer met vliegen kost ons 50 euro daar 50 dollar, maar iets geven en dan een valuta eenheid aanpassen nee dat kennen ze hier niet.

• cruiser

Hallo Bernadette,

Ik heb het even nagekeken ,ik vroeg het verschil in prijs ,en ik vroeg cruise onlyen dat is 100p.p.

En natuurlijk is het soms los boeken van vliegtickets goedkoper.

Maar dames misschien nog een tipje ryanair vluchten zijn goedkoper dan transavia vluchten, en deze landen inderdaad ook op treviso .

Het klopt ook dat de bus voor de terminal stopt en jullie brengt naar piazella de roma dit is trouwens de eindhalte.

Ik wens jullie een zeer prettige en zonnige cruise !!!

Geniet er van

Groeten Cruiser

• Bernadette*

Ryanair is in dit geval alleen een optie wanneer je in de grensstreek woont Cruiser! www.lowcostairlines.nl Klik aan en dan zie je waarvan je vertrekken kan om richting Venetie te gaan. In mijn geval komen we ook weer aan vanuit NewYork in Amsterdam.Is wel handig wanneer je auto dan ergens staat en niet in Keulen of Charleroi ..oid…… .

Inderdaad;mijn grote winst zit in de vliegtickets, maar ook in de transfers en hotels. En de onboard credit van 150 usd die je NOOIT in Nederland krijgt. Daarbij een garantee cabin. Some have all the luck……

Van Piazella de Roma is het eventueel te lopen naar de cruiseschepen. Maar er gaan ook shuttle bussen die je voor het schip afzetten.

Cruiser; dank voor je goede wensen!

• Albert

Beste cruiser,

Het verschil is dus geen 100 euro maar 395 euro per persoon.

Wat betreft de aswolk daar zijn goede verzekeringen voor.

Mijn verschil in prijs met boeken in Nederland of de States ( suite 20 dagen ) bedraagt 1425 euro per persoon (koers dollar 1,50 )

Tel uit je winst!