Sunset cruises/CC cruises/Classic

• Frank

Ik ben van het consumentenprogramma Meldpunt van Omroep Max.

Graag zou ik alle klachten en verhalen rondom bovenstaande cruisebedrijven willen verzamelen.

frank.huiges@omroepmax.nl

• Albert

Beste Frank,

Reageer ook eens op de klacht dat amerikaanse cruise bedrijven het ons onmogelijk maken om als niet ingezetene van de States of Canada in de States (vaak veel goedkopere) boekingen te kunnen doen. Dit betreft o.a. ook de Holland America Line, die ondanks dat de Eurodam door Koningin Beatrix is gedoopt en de Nieuw Amsterdam door H.H. Maxima een Amerikaans bedrijf is.

Vele denken nog steeds dat het een Nederlands cruisebedrijf is en promoten het dan ook (Tijd voor Max uitzending 15 september 2010 17.30 ) Niets is minder waar. Wel hebben ze een gedeelte Nederlandse officieren aan boord, maar dat is een beperkt aantal.

Ze varen nog met Nederlandse HAL scheepsnamen en onder Nederlandse vlag maar dat heeft te maken met de goede verworven naam van weleer en omdat het onder Nederlandse vlag varen , het Nederlandsebelastingklimaat in gunstige zin, is aangepast.

Er zou meer ruchtbaarheid moeten worden gegeven aan deze selectieve en niet vrije verkoop van tickets (discriminatie) Als Europeaan kan ik alleen maar de duurdere ticket in euro's hier kopen.

• Bernadette*

Frank ; lees a.u.b. dit forum even door dan lees je hoe raar dit is. Mag dit zomaar? Is dit juridisch juist? In de V.S. boeken scheelt vaak heel veel geld .Daarbij zijn de voorwaarden heel veel beter dan in Nederland/Europa.

Annuleren ;heel makkelijk zonder kosten tot enkele weken voor vertrek,betalen enkele weken voor vertrek, wordt de cruise goedkoper tussentijds dan krijg je die korting ook.

En veel extraatjes bv , onboard credit van minimaal 50usd pp dit kan oplopen, extra korting 55 plussers , gratis excursies, upgrading van cabin, gratis fles wijn, bloemen ,fruit in je cabin en zo zijn er vast nog veel meer extra's die je bij boeking in Nederland heel vaak niet krijgt( zeg maar nooit). Misschien moet je erom vragen ,maar in de V.S krijg je extra's automatisch.

Dus daarom willen veel mensen in de V.S boeken!

• tiny smit

Geachte heer Huiges,

Onderstaande hebben wij verzonden naar aanleiding van een door ons geboekte vakantie bij Sunset Cruises. Wij hebben meerdere malen zowel via de mail als telefonisch contact gehad met hem.

De brief spreekt voor zich. Naar aanleiding van deze brief is Dhr. Stevens na 3 maanden met een voorstel gekomen een vervangende cruise aan te bieden in 2011/2012.

Wij hebben deze aanbieding geaccepteerd en zouden eventueeel in 2012 alsnog de reeds betaalde cruise willen maken. Nu 3 weken later hebben wij nog niets van hem vernomen, de vraag blijft of Dhr. Stevens in 2012 wel over de brug komt.

Mocht u nog vragen hebben over onderstaande kunt u ons altijd mailen.

Geachte Heer Stevens,

info@sunsetcruises.nl

Naar aanleiding van onze telefoongesprekken en Uw brief stuur ik U deze mail.

Op zaterdag 29 mei omstreeks 5 uur kreeg ik een telefoontje van U waarin U mij vertelde dat de cruise met de M.S. Ocean Pearl welke was gepland op maandag 31 mei 2010 wegens omstandigheden met Uw tussenpersoon in Spanje en de Rederij in Spanje geen doorgang kon vinden.

U zat op dat moment in het zuiden van het land, maar U zou maandagmorgen zo snel mogelijk naar Spanje gaan om in kontakt met de rederij te treden.

Na diverse telefoongesprekken waarin ik U verzocht om de volledige reiskosten euro 1723,– terug te storten op onze bankrekening 7650733 t.n.v. M. Schenkel-Smit e/o heeft U ons vervolgens alvast een voorschot gegeven van euro 600,– welke wij ontvingen op 1 juni 2010.

U zou tot donderdag of vrijdag in Spanje verblijven, maar U zou zodra U terug was in Nederland tot de afhandeling van deze schade over gaan.

Maandag heb ik weer telefonisch kontakt met U opgenomen, en vertelde U mij dat het allemaal geregeld was met de Rederij en de tussenpersoon, dat U weer zaken deed met elkaar en dat de schade ook voor zeer beperkt was gebleven, U zou voor het einde van de week overgaan tot uitbetaling op onze bankrekening.

Vrijdagochtend nog steeds geen geld ontvangen op onze rekening, ik heb weer kontakt met U opgenomen, U zei mij dat U ziek was geweest maar dat U Uw accountant in de middag opdracht zou geven om de betaling aan ons over te maken, U zei daarbij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, dat alles geregeld zou worden.

Ruim 2 weken geleden van U een brief ontvangen waarin U meld dat de schade afhandeling toch iets langer zou duren dan verwacht.

U belooft regelmatig het door ons betaalde reisgeld over te maken, maar er wordt niets op onze bankrekening bijgeboekt.

U heeft mij op deze manier al bijna 7 weken aan het lijntje gehouden, ik begin mij nu toch grote zorgen te maken over de betaling en of U wel in staat bent om ons terug te betalen.

In Uw algemene voorwaarden onder het kopje aansprakelijkheid, staat dat U zich het recht voorbehoud om een cruise te mogen annuleren, maar dat U dan in ieder geval alle reeds door de passagiers betaalde reisgelden volledig zult restitueren.

Daar staat niet bij dat wij als passagiers moeten afwachten of U Uw schade kunt verhalen op de Rederij of niet, dus ik begrijp niet waarom U nog niet tot uitbetaling komt.

Het feit dat wij geen vakantie hebben genoten, en wel onze vakantiedagen hebben opgemaakt is in mijn opinie voor ons al een grote emotionele schadepost,

Wij hadden heel erg uitgezien naar deze cruise.

Bij deze stellen wij U dus aansprakelijk, niet voor de gecancelde cruise,want daar heeft U volgens Uw eigen algemene voorwaarden het recht toe, maar wel voor het niet terugbetalen van de reeds betaalde reisgelden

1723,– minus 600,– reeds ontvangen voorschot is euro

1123,– , waar U dus volgens Uw voorwaarden wel aan dient te voldoen.

Wij verzoeken U om voor woensdag 21 juli geld te storten op onze bankrekening , anders dwingt U ons nadere stappen te ondernemen.

Met vriendelijke groet

M. Smit

J.A. Schenkel

• petra bajema

wij hebben ook een cruise geboekt bij cc cruises in augustus 2010 en vertrek op 12-02-2011.

Heb net bericht gehad op2-02-2011 dat de cruise niet doorgaat.

Hij meld dat wij eventueel een andere cruise of het geld of een gedeelte van het geld retour krijgen heb weinig hoop als ik de verhalen van andere lees.

Kan ik iets doen of contact met een curator opnemen.

groetjes petra bajema

• groetenvanmax@tuvalu.nl

Beste Petra,

Ik ben erg benieuwd naar je verhaal. Zou je zo spoedig mogelijk contact met mij op willen nemen? DIt kan via: groetenvanmax@tuvalu.nl

Wij zijn weer begonnen met de productie van het consumentenprogramma Groeten van MAX en wellicht kunnen wij u helpen met uw klacht.

Ik hoor het graag van u.

Vriendelijke groet,

Groeten van MAX

• groetenvanmax@tuvalu.nl

Beste Tiny,

Ik ben erg benieuwd naar u verhaal. Zou u zo spoedig mogelijk contact met mij op willen nemen? Dit kan via: groetenvanmax@tuvalu.nl

Wij zijn weer begonnen met de productie van het consumentenprogramma Groeten van MAX en wellicht kunnen wij u helpen met uw klacht.

Ik hoor het graag van u.

Vriendelijke groet,

Sheena Schouwink

Redacteur Groeten van MAX

• rene.petra@quicknet.nl

beste sheena,

u heeft gevraagd of ik reageren wil op cc cruises ik ben wat laat maar we waren weg mijn excuses.

ik hoop dat ik niet te laat ben .

Dus als u iets wilt wten ik ben weer in het land hoor graag van u.

groetjes petra bajema