21 Januari 2011 met de Westerdam cruisen

• Elisabeth

Hallo we gaan in Januari cruisen met de Westerdam,

we doen Half Moon Cay,Willemstad en Ornajestad aan,

het is de eerste keer dat wij gaan cruisen (en naar Amerika gaan) en alles is dus nieuw voor ons ik heb wel wat vragen misschien kan iemand van jullie mijn vragen beantwoorden;

We vliegen met de KLM (Air France) in een Boeing 747 en stappen in Parijs over,volgens de KLM is de overstap tijd van 5 kwartier voldoende maar is dat wel zo ?

We landen in Miami en volgens de HAL staat er dan vervoer naar hotel Westin in Fort Lauderdale klaar (we hebben 2 overnachtingen erbij geboekt)

wat is er te doen/te zien in Fort Lauderdale ?

Wie heeft er ervaring met hotel Westin in Fort Lauderdale

heeft het zin me Iphone mee te nemen

Zou het 's avonds fris of koud worden aan boord ? Moet daar dikkere kleding voor mee ?

Adviseren jullie de excursies of hebben jullie tips om zelf de plekken te bezoeken/bekijken ?

We zijn in Willemstad van 1 uur ‘s middags tot 11 uur ’s avonds, is het verantwoord 's avonds in Willemstad te blijven of zouden jullie voor donker terug zijn aan boord ?

Alle tips en aanvullingen zijn welkom, we zijn helemaal blanco voor deze reis.

Bijvoorbaat dank !

• Caroline

Ik heb in jan.2011 de zelfde vlucht en indien op tijd gevlogen wordt vanuit A'dam dan is de overstaptijd genoeg anders zou die combinatie door de KLM/Air france ook niet worden aangeboden je stapt uit (Paris) terminal 2H en je vertrekt van terminal 2E

Ik zou meer zomergoed mee nemen s'avonds aan boord kan het in het mainrestaurant kil zijn door de airco's

De Penstraat op Curacao is s'avonds minder veilig maar het schip meert bij de megepier af denk ik, kun je vandaar nog wel veilig en lopend naar Willemstad (centrum) gaan.

• Carlos

Hallo Elisabeth,

Ft. Lauderdale is leuk, veel te doen.

Over het algemeen is het zo dat in de lobby van het hotel een kast staat met vele folders van activiteietn in en om het Hotel.

Er is een redelijke grote Mall( Winkelcentrum) in Ft. Lauderdale, The Galleria

Er is ook een Outlet Mall die heet SAWGRASS MILL in SUNRISE +- 30 min met auto-taxi.

Je kan er de hele dag in door brengen.

Google maar Ft. Lauderdale, Mall, Informatie enz. je je krijgt een stroom van informatie.

Succes,

Carlos

• brimar

Wij hadden verleden jaar ook een overstap in Parijs. Op Schiphol gingen we iets te laat weg,

en het vliegtuig moest nog ontijst worden. Toen wij in Parijs aankwamen dachten we dat halen

we nog wel want op de plattegrond lijkt het maar een klein stukje lopen, het bleek toch nog

een heel eind te zijn van nationaal naar internationaal. Wij hadden de pech dat het vliegtuig

net weg was en moesten 24 uur wachten voor de volgende vlucht. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben.

• Henk van der Linden

Hallo Elisabeth,

je vraagt naar het Westin Hotel in Fort Lauderdale, wij hebben daar geslapen op 31 Dec.2007

voorafgaand aan de cruise net als jij.

Zo'n slecht hotel hadden we nog nooit gehad, in de hele omgeving niets te bekenen.

We kwamen oudjaars avond daar binnen rond 21.00, en dachten nou gezellig vieren

we hier oud en nieuw, nou mooi mis om 23.00 ging alles dicht in het hotel en bijna het

licht uit, voor de rest is het hotel erg duur (eten & drankje)

Bij navraag aan de receptie, dit was normaal iedereen in Florida viert oud en nieuw

aan het strand, we kunnen een taxi voor u bellen “no problem” waarop ik gelijk vroeg

hoe komen we terug.

Nou dat was wel een probleem, alles loopt binnen een uur leeg in de stad, dus voor het

eerst in ons leven op oudejaars avond om 23.30 op bed.

Ik neem aan dat je een complete reis hebt geboekt met alles er op en er aan, probeer

het hotel en transfers er af te halen, kijk op internet en boek zelf een hotel in de stad.

Er zijn er genoeg tegen een normale prijs, transfers kan je ook makkelijk zelf doen.

Warme kleding lekker thuis laten, Iphone kan mee, let op de kosten (heelduur)

Voor de rest, een mooie tijd voor de Caribbean, en de “Westerdam” een leuk schip

(voor ons te groot) maar dat merk jij niet als je voor het eerst ga cruisen.

Als je nog wat wil weten van het schip of de HAL of aanloop havens mail me maar

prive (Priveberichten) in ieder geval heel veel plezier.

• elisabeth

Gisteren de definitieve boekingen gedaan en er is het een en ander veranderd;

We vliegen nu met United Airlines (ipv met de KLM, scheelde 150 euro) op 19 Januari, overstaptijd is nu voldoende,

14.50 uur aankomst WASHINGTON IAD en vertrek van WASHINGTON IAD naar Miami 17.25 uur dus dat moet lukken, toch ?

we logeren 2 nachten in het Harbor Beach Marriott hotel (het Westin kon nog maar voor 1 nacht)

Henk bedankt voor de tips, maar wij zijn niet van die wereldreizigers :-) dus spelen op zeker,

kost wel wat meer maar dat is dan maar niet anders.

Tips,ervaringen en aanvullingen zijn nog steeds erg welkom !

Iedereen bedankt voor de reactie's

• sjaak

Warme kleding thuis laten? Okay, maar toch zeker iets van een vest of trui meenemen. Het is meestal goed weer in Florida, maar ook daar heeft het weer wel eens een dipje! Aan boord moet je er - als eerder door iemand aangegeven - zeker rekening mee houden dat het op plaatsen bepaald fris kan zijn door overmatige koeling van de airco.

Leuk om te doen in Fort Lauderdale is een tour met een soort van rondvaartboot door de havens en langs de mega villa's!

Half Moon Cay is een echt bounty-eiland ;) Geweldig mooi wit zand en helderblauw water. Als deze stop aan het begin van je cruise zit, wel oppassen voor zonnebrand, want de zon doet meer dan je zou vermoeden!

Wij hebben op zowel Aruba als Curacao ter plaatse een autootje gehuurd en op eigen gelegenheid de eilanden verkend. Goed te doen!