Welke zekerheden bij boeken in USA

• willem999

Zijn er bij boekingen in de USA ook bepaalde zekerheden zoals je die hebt in Nederland, bijv. SGR of ANVR

Of kan je kan je geld vanaf je creditcard door de agency direct naar de rederij laten boeken?

Iemand hier kennis over?

Groetjes

Willem

• Bernadette*

Het geld wordt rechtstreeks door de rederij afgeschreven.

Er zijn volgens mij geen ingebouwde zekerheden zoals wij die kennen, maar de voorwaarden zijn simpeler. Het afzeggen bv is tot op een paar dagen geen probleem. Hoe het precies zit weet ik niet . Je zou Bob Zweig bob@cruiseland.com of een ander kunnen emailen en het hem vragen

• willem999

Bedankt Bernadette

ga het Bob vragen

Groetjes

Willem

• Albert

Beste Willem

Niets is zeker in het leven

Maar ik hoor graag via deze site wat Bob te vertellen heeft

Ik wacht nog even met boeken omdat de koers momenteel niet optimaal is

Albert

• cruiser

Hallo,

Na vele info te hebben aangevraagt in de v.s heb ik persoonlijk vernomen dat het in eerste instantie om een beperkt aantal rederijen ging die niet meer te boeken waren in de v,s .

Maar het aantal is zich ruim aan het uitbreiden.

Ik heb diverse contacten gehad met sales managers hierover.

De reden hiervan heb ik al vaker doorgegeven, ook wij krijgen op het reisburo hier over steeds vaker te horen hoe dit kan.

Wij proberen daarom ook iets terug te doen voor de “klanten ”d.m.v van onze kant 5% korting te geven.

En vervolgens proberen we ook om nog iets extra's te bemiddelen ,maar ook dat is vaak een probleem.

We hebben een aantal mensen van deze site gelukkig tevreden kunnen stellen, maar geheel “matchen” lukt niet altijd.(princess cruise lines wil nog wel eens matchen met de v.s.)

Wat de zon vakantie's betreft is er voor ons meer mogelijkheden omdat wij ook via Duitsland en Belgie kunnen boeken ,dit geld ook voor bepaalde rederijen .

En ook hier is vaak hetzelfde probleem, (bij cruise's ,niet bij strand vakantie's) bepaalde rederijen willen de z.g. stuntaanbiedingen alleen per land verkopen ,

WE hebben hierover helaas al vele discussie's over gehad .

Er spelen hier ook zeer grote belangen mee van grote europese organisatie's .

Groeten Cruiser

• T.1964

Hallo

Kom net terug van de cruise met de Carnival Liberty en heb dit gevraagd

Bij Carnival kan je gewoon zelf de boeking doen op de site geen probleem

Groetjes Thera

• heesen

is het een probleem om rechtstreeks bij Carnival te boeken als nederlandse?