inchecken Carnival

• T.1964

Hallo allemaal

Heb de cruise geboekt van de Carnival Liberty met vertrek vanuit Miami

Nu is de bedoeling dat ik zelf bij Carnival moet inchecken

Heb dit gedaan maar het heeft me 2 uurtjes gekost vond het echt een ramp om het te doen

Vraag me wel af is het niet zo dat het reisbureau dit als service hoort te doen????

Ook de bevestiging kreeg ik per mail wat ik dus zelf moet uitprinten

Ligt dit aan het reisbureau of gaat iedereen zo te werk in Nederland????

Heb dit nog nooit meegemaakt en vind dat ze al genoeg verdienen aan de boeking

Groetjes Thera

• cruiser

Hallo Thera,

Tegenwoordig gebeurt het veel op deze manier.

Wij vragen altijd aan de klantenwat deze willen ,sommige vinden het prettig.leuk om dit zelf te doen,maar als de klant graag wil dat wij het doen dan doen wij het.

Dit is inderdaad (zoals u zegt service) ook als een klant vraagt om het esta formulier dan doen wij het ,( uiteraard gratis, want het is ook gewoon gratis) maar ik weet dat er sommige 25 euro voor vragen!!!

Er zijn mensen (ook van prikbord) die bij ons geboekt hebben en tot nu toe allemaal tevreden.

Ik weet ook wel dat er ook wel eens ontevreden klanten zijn ,maar we proberen het altijd zo goed mogelijk op te lossen.

Groeten Cruiser,

• Albert

Beste Thera,

Ook de cruise maatschappijen willen kosten besparen door het inchecken en uitprinten van tickets via deze weg te doen.

En geloof me op 2000 passagiers loopt dit bedrag aardig op. (drukkosten, personeelskosten,materiaalkosten,verzendkosten)

Mijn voorlaatste cruise bij de Holland America line ontving ik nog alle papieren, labels en tickets in een mooie HAL map thuis bezorgd.

In oktober heb ik voor de cruise met de Nieuw Amsterdam alles via de mail ontvangen en uitgeprint zonder problemen.

Het A4tje wat je uitprint als boarding ticket is echt rechtsgeldig en voldoende om aan boord te komen. Ook de koffer labels kan je uitprinten, even vouwen en voordat je de koffers aflevert in de loods, aan je koffers bevestigen.

Albert

• Bernadette*

Met de Norwegian Gem transatlantisch geweest en precies hetzelfde verhaal als Albert.

Trouwens er was bezuinigd op werkelijk alle franje. Zelfs deTV was zo geprogrammeerd ,dat je zelfs voor een film $10 moest betalen. Verder bestond het TV aanbod uit filmjes over het kopen ( hopen ze ) van Emeralds tot je er gestoord van werd ( zelfs briefjes in je cabin: u heeft nog niks gekocht ;of je het wel goed begrepen had) en het bekende dagprogramma met de excursie uitleg. Alleen BBC nieuws en een paar Amerikaanse sportzenders.

-Wilde je wat anders zien: betalen!

-Wil je eens iets anders eten: betalen!

- Excursies: te veel betalen!

-Aanbieding om je was te doen: $ 25 betalen!

- De fee ; $12 p.p per dag betalen!

-Geen nieuwskrantje meer ;je moet maar gaan internetten100 minuten voor $ 45 .

- Ik hoorde van iemand dat de toetsenborden anders waren dan wij gewend zijn en zo kostbare minuten verdwenen aan hulp en uitleg.

Tip: neem je (mini)laptop mee en zoek aan de wal een onbeveiligd netwerk op. Je hebt er zo eentje te pakken.

Het personeel vertelde dat dit nieuw beleid is………cruises niet al te duur aanbieden en dan de passagiers proberen uit te persen als een citroen……

• T.1964

Hallo

Koffer labels,tickets is niet zo'n probleem vind ik dit heb je bij een gewone vakantie ook

Maar dat inchecken bij Carnival was echt een ramp

Kost het reisbureau toch niets om dit voor je te doen???

Heb de trans atlantische cruise gedaan in mei echt alles was voor mij gedaan zonder te vragen

Boek je in Duitsland geen probleem en je wordt echt behandeld als een persoon waar Nederlandse reisbureaus niet aan kunnen tippen

Dan maak je het geld over nergens te zien of het wel aangekomen is

In Duitsland netjes een tussen rekening van je aanbetaling en een nieuwe rekening als alles betaald is

Ga in ieder geval op zoek naar een nieuw cruise bureau in nederland die die service wel verleend

En Cruiser als jij dit wel zo doet mag je mij mailen T.kooren@chello.nl

Als de prijs ook is zoals ik hem gezien heb

Groetjes thera

• nedcruise

Hallo Bernadette,

Ben je het mij eens, dat de cruise industrie zo langzamerhand haar eigen glazen aan het ingooien is. Cruisen is in principe al niet goedkoop en door alle extra's is het niet leuk meer. Verder zijn de schepen, tot nog toe, meestal overvol. Een ander punt van ergernis is dat Amerikanen in de meeste gevallen aanzienlijk minder betalen. Het zal mij niet verbazen, als binnen niet al te lange tijd, ondanks alle bla,bla verhalen, de markt voor cruisen instort. Het is nu nog voor vele, met name Europese reizigers, een nieuwigheid. Je zult ze echter niet de kost moeten geven, die na eenmaal het te hebben meegemaakt, afhaken.

Haco

• Albert

Even aanvullend op het verhaal van Bernadette.

Inderdaad worden er fikse prijzen berekend, die kant nog wal raken.

De Holland America Line bood het bus vervoer van Civittavechia naar Rome en terug voor 90 dollar aan.

Net buiten het haven terrein wordt door de Italiaanse toeristen organisatie een treinkaartje aangeboden voor 9 euro. Dit de gehele dag geldig voor zowel de trein als het overige openbaar vervoer.! En de trein is slechts enkele honderden meters lopen en stopt vlak bij het St Pietersplein. Reisduur een uurtje en zeer frequent.(zie wwwFerrovie.it of Treniitalia.it )

Aan boord had ik voor 103,50 dollar 270 minuten internet tijd gekocht om te gebruiken tijdens de oversteek van Bilbao naar Fort Lauderdale.

Nou dat was ook een miskoop en af te raden. Het is zo verschrikkelijk langzaam dat je, ik schat ,ongeveer 30 tot 45 minuten effectief kunt up en downloaden vergeleken met de thuis situatie van 20MB/s.

Zo ook de dagelijkse Bingo die elke dag omhoog ging omdat deze natuurlijk er niet uitging. Je kon voor 15 dollar een Bingokaart kopen. Toen we in Fort Lauderdale aankwamen was hij 100.000 dollar! En niet uitgekeerd.

Maar ja als je in een keer, ik dacht ,46 Bingo nummers goed moet hebben dan is de kans wel heel erg klein. Dat lukt mij nog niet met 6 in de lotto!. Tel uit de winst!

Ook de flyers met aanbiedingen zaten met regelmaat in het postvak.

Albert

• Bernadette*

Ja Albert ;het is niet meer zoals het ooit (nog niet zolang geleden) was. Wij cruisen ongeveer 12 jaar enkele keren per jaar. We hebben het cruisegebeuren zien veranderen per jaar ;wat zeg ik ;per keer.

Het wordt alleen maar kariger en alle leuke dingen ;de franje, wordt eraf gehaald. Heel subtiel zodat het nauwelijks opvalt voor iemand die af en toe een cruise maakt..

In een aantal jaren hebben we bv N.C.L ( maar je kan hier iedere rederij voor in de plaats zetten) van een royale rederij zien verworden tot een schraperige ,uitknijperige cruiseline. Wij weten dat het anders kan, en ooit anders was . Maar mensen die nog nooit gecruised hebben ( we komen ze iedere reis tegen) vinden het allemaal geweldig en zijn natuurlijk niet zo kritisch als wij.

Ze zijn onder de indruk van het cruisen en acepteren ( lees :betalen) alles klakkeloos. Ik wordt daar wel eens een beetje opstandig van. Misschien kan het financieel niet anders meer , maar zo , met deze bezuinigingen gaat de lol er wel in een rap tempo vanaf…..Maar bv NCL laat ieder jaar een groter schip bouwen;dat moet toch ook ergens van betaald worden ?Trouwens daar werden we ook de hele cruise over doorgezaagd. Maak mij s'nachts wakker en ik roep: Epic en emeralds.

De schepen worden alsmaar groter ;het zijn mensenpakhuizen geworden. Dat schijnt nodig te zijn om allerlei faciliteiten te kunnen blijven aanbieden. Ik moet wel opmerken dat je het verschil tussen 1500 passagirs of 3.000 nauwelijks opmerkt.

Ik ben benieuwd waar de bezuinigingen en de geldklopperij uiteindelijk zullen eindigen.Eens is de maat vol…..hoop ik.

• Bernadette*

Ja ik ben het helemaal met je eens. Dat van de Amerikanen ,die veel goedkoper cruisen met alle extraatjes ,dat is een van mijn ‘stokpaardjes ’ ha ha .

Wanneer ik mijzelf als trentsetter zie ( of hoe zou ik het moeten zeggen) dan gaat de cruisemarkt inderdaad instorten. Wij zijn een beetje uitgecruised ; zijn andere dingen aan het ontdekken die ook heel leuk zijn.

Met geld heeft het eigenlijk niks te maken want een andere vorm van vakantie kost ook geld. Dat streep ik dan maar tegen elkaar weg.

Maar het produkt 'cruise " is in mijn beleving zo gedevalueerd dat we misschien wel gaan afhaken,