Even aanvullend op het verhaal van Bernadette.
Inderdaad worden er fikse prijzen berekend, die kant nog wal raken.
De Holland America Line bood het bus vervoer van Civittavechia naar Rome en terug voor 90 dollar aan.
Net buiten het haven terrein wordt door de Italiaanse toeristen organisatie een treinkaartje aangeboden voor 9 euro. Dit de gehele dag geldig voor zowel de trein als het overige openbaar vervoer.! En de trein is slechts enkele honderden meters lopen en stopt vlak bij het St Pietersplein. Reisduur een uurtje en zeer frequent.(zie wwwFerrovie.it of Treniitalia.it )
Aan boord had ik voor 103,50 dollar 270 minuten internet tijd gekocht om te gebruiken tijdens de oversteek van Bilbao naar Fort Lauderdale.
Nou dat was ook een miskoop en af te raden. Het is zo verschrikkelijk langzaam dat je, ik schat ,ongeveer 30 tot 45 minuten effectief kunt up en downloaden vergeleken met de thuis situatie van 20MB/s.
Zo ook de dagelijkse Bingo die elke dag omhoog ging omdat deze natuurlijk er niet uitging. Je kon voor 15 dollar een Bingokaart kopen. Toen we in Fort Lauderdale aankwamen was hij 100.000 dollar! En niet uitgekeerd.
Maar ja als je in een keer, ik dacht ,46 Bingo nummers goed moet hebben dan is de kans wel heel erg klein. Dat lukt mij nog niet met 6 in de lotto!. Tel uit de winst!
Ook de flyers met aanbiedingen zaten met regelmaat in het postvak.
Albert