HAL Volendam verandah suite

• desoest@gmail.com

Dag mede cruise fans,

Ik cruise regelmatig met Princess, Regent en Royal Carribean.

Nu heb ik een 25 daagse cruise geboekt met de HAL in Oktober, vanaf Los Angeles naar Sydney, met de Volendam.

Ik ben geboekt op hutnummer 7037 CAT A, heeft iemand hier ervaring mee? Ook met eventueel geluid? Ik heb namelijk een beoordeling gelezen van iemand die hut 7038 had, en last had van een soort afzuig geluid/airco… Ik zit gelukkig direct naast de grote suite's, dus ik denk dat het wel mee zal vallen, of is het verstandig om bijvoorbeeld over te boeken naar een etage lager met een lagere hutcategorie? Het liefst blijf ik op het navigation deck zodat ik gemakkelijk met de trap bij het zwembad/buffet zit :)-D

Heeft er nog iemand ervaring met deze verandah suite's? Zo te zien is het balkon wat ruimer van opzet zoals bij Princess, dus ik ben erg benieuwd! Alle tips zijn welkom!

Alvast heel erg bedankt voor de input! Dennis

• Henk van der Linden

Hallo Dennis,

cabin 7037 is aan stuurboord, en de (herrie) cabin 7038 is aan bakboord, wij hebben zowel het Navigation deck 7 als het Verandah deck 6 gehad,

zonder enig probleem, een geruisloos varend schip bestaat natuurlijk niet.

Als u gemakkelijk met de trap naar het zwembad en lido buffet (deck 5) wil, zijn het toch vier trappen, als u een cabin boekt op het Verandah deck 6

boekt dan zijn het maar twee trappen, de cabins op 6 zijn wat kleiner maar ook iets goedkoper.

Heel fijn schip heeft u gekozen, fijne crew en een Nederlandse staff, groet Henk

• desoest@gmail.com

Hoi Henk, heel erg bedankt voor je reactie, en zeg maar jij tegen u hoor :-)

Ik ben blij dat je het een mooi schip vindt. Ik heb namelijk een 25 daagse cruise vanuit Los Angeles naar Sydney geboekt, dus ben erg benieuwd. Ik wist niet dat de hutten op deck 6 kleiner waren..

Volgens het deckplan is het zwembad met buffet op deck 8, ik neem aan dat je dit bedoelt? Dan zijn het vanaf deck 7 dus maar 2 trapjes op…

Normaal neem ik altijd een hut op hetzelfde deck als het zwembad, of een etage lager. Meestal is daar ook een buffet restaurant aanwezig. Zo ben ik altijd dicht bij de voor mij meest bezochte faciliteiten, natuurlijk is dit voor iedereen anders.

Welk hutnummer heb je gezeten op deck 7? Zo te zien zit 7037 exact onder het begin van het buffet restaurant, maar ik denk dat dit wel mee zal vallen…

Een beetje geluid is natuurlijk niet erg, maar als ik het tot een minimum kan beperken…

Hoe vond je de “ruimte per passagier” aan boord? (Wachtrijen e.d)

Heel erg bedankt voor je input, groetjes Dennis

• Henk van der Linden

Hoi Dennis,

ik zit je gewoon valse informatie te geven sorry daarvoor, ik zit altijd met deck 5 in me hoofd daar zijn de bars.

Je hebt gelijk, alles zwembad en Lido buffet is op deck 8, jou cabin Cat: A op deck 7 is het zelfde als de cabins

op deck 6 n.l. 297 - 379 sq ft. (Mini Suite)

Deck 7 is natuurlijk de beste (duurste) plaats op het schip, je hebt je eigen launch “Neptune” waar je echte koffie krijgt,

een groot beeld TV, lekker zitje en hapjes echt top.

Je zal het wel weten, maar verwacht geen polonaise bij de HAL, de avonden zijn erg (te) rustig, en helemaal op zo'n reis

als jij gaat doen, in de Caribbean is het iets anders.

Misschien ook handig om te weten bij Princess is de Lifestyle “Standard” bij de HAL is het “Premium” dus iets formeler.

Wachten is bijna nergens, in het Lido buffet is het een stuk beter nu, oorzaak de “plate's” zijn weg, voorheen met plate's

als iemend 5 min in de sla bak zat te wroeten bleef iedereen er achter staan, nu loop je deze passagier voorbij.

Wachten is wel vaak bij de “Shore Excursion” desk, jij zit met een schip vol US people, die zijn verliefd op “excursions”

je kan een trip online boeken op de HAL site.

Dinner is op deck 4 open zitting (iedere avond andere tafel en andere mensen) en deck 5 vaste tafel om 18.00 en 20.00

wel ver voor aanvang cruise reserveren, eenmaal aan boord is alles ingedeeld (kan ik je mee helpen)

Als je nog wat wil weten mail me maar Henk@abclimo.demon.nl (wat ben ik toch openhartig hé) grapje

Wij gaan kort na jou met jou zuster schip “Zaandam” 30 dagen van Sydney naar Hong Kong, groet en veel voorpret gewenst.

• brimar

Beste Henk,

Kan je ook helpen met een vaste tafel op de Eurodam. Het zit namelijk zo dat ik begin september

een 8 daagse cruise geboekt heb voor eind april. Ik ga samen met mijn moeder die ook graag een

keer wil cruisen nu ze nog kan. Het is voor haar niet fijn om aan een gemengde tafel te zitten omdat

ze geen engels spreekt en ook maar heel weinig kan verstaan. Bij het reisbureau konden ze me

geen garantie geven voor een vaste tafelzitting.

• Henk van der Linden

Goedemiddag Brimar,

mail me maar gaan we kijken wat ik kan doen voor u,

• tea pechtold

Dag, wij gaan 5 mei op de Eurodam v.a. Barcelona. Wij hebben alles rechtstreeks met HAL geboekt. Via email kontakt met een vaste persoon is alles tot in de puntjes voor ons geregeld. Ook een tweede hut die we vier weken later bijboekten is door die HAL dame in de USA met veel zorg geregeld en de vaste tafelzitting bevestigd. Misschien kan je rechtstreeks met de HAL kontakt opnemen.

Succes.

• brimar

Bedankt Tea,

Ik heb via Zeetours geboekt, maar ik ga wel proberen om

een mail te sturen naar HAL, misschien valt er zo wat te regelen.

Als dit lukt zal ik het zeker melden.

Wij stappen 5 mei van de boot in Barcelona.

• Elizabeth

Hallo ik ben van 21 Januari t/m 28 Januari met de Westerdam mee geweest,

wij hadden hutnummer 7043 en totaal geen overlast of last gehad van geluiden,

en dan even over de tafelindeling, als je zonder reserveren binnenloopt bij de VistaDinnerRoom wordt er aan je gevraagd of je samen aan een tafel wil of dat je er bezwaar hebt aan te schuiven bij een gezelschap, dus de keus aan je zelf (ook als je een tijd afspreekt wordt het aan je gevraagd bij alle restaurants)

Lange rijen bij wij niet gehad, oké eventjes bij de BBQ op het Lidodek, maar echt niet erg hoor om bij het zwembad bij 28 graden in een rijtje te staan :-)

Excursies hebben wij aan de kade zelf geregeld, prima te doen en veel goedkoper dan aan boord, ik had me vantevoren ingelezen wat er te doen was en te zien op de eilanden (boeken bij de bibliotheek geleend) wij hebben iedere keer een rondtour gedaan, ons af laten zetten op het strand, ons weer op laten halen na 2 uur en toen de stad en de winkels bekeken en dan weer lekker aan boord, dat is ons goed bevallen zo, maar dat is voor iedereen verschillend.

Bij ons aan boord waren er allemaal Amerikanen en Canadezen, we hebben maar 4 Nederlandse passagiers kunnen ontdekken, er schenen er 8 te zijn.

Rest mij nog te melden dat we het SUPER gehad hebben ! Het was onze eerste cruise en we zijn besmet met het cruisevirus, we willen weer, we willen langer, we willen NU.

Iedereen veel cruiseplezier

groeten Elizabeth