excursies west caribbean

• rita

Mijn man en ik gaan een cruise maken in de west caribbean met Carnival Valor, het schip doet Belize - Cozumel en Roatan aan, waar kunnen wij het beste een excursie voor de Mayacultuur te bekijken nemen.

Ik heb zelf al veel uitgezocht maar kom er toch niet uit.

Alvast bedankt Rita

• Bernadette*

Dat wordt Belize. Er is een schitterend tempel -paleizen complex ;25 stuks op ongeveer 120 km van Belize City : Xunantunich .

Er zullen ongetwijfeld via de rederij excursies naar geregeld worden. Maar je kan het ook zelf organiseren. Buiten het havengebied zullen taxies etc staan. Ik heb geen idee wat het kost.( te lang geleden voor mij) Misschien weet iemand anders dit.

Cozumel en Roatan zijn eilanden waar geen tempelcomplexen zijn ( dacht ik).Google alle 3 de plekken eens en klik bovenin ‘afbeeldingen ’aan. Veel plezier en goed weer;het is er heerlijk !

• peterenchrista

Beste Rita,

Ook vanuit Cozumel kun je een mooie exursie naar Tulum boeken. Dit mayacomplex ligt aan aan de kust van het vaste land, je gaat dan met de ferry naar Playa del Carmen en dan een half uurtje met de bus, en is ook bijzonder. Wij zijn hier twee jaar geleden geweest. Dit kun je met de rederij doen maar ook als je van het schip af komt is deze tour op de kade te boeken.

Peter

• Bernadette*

Dat is waar! Dit is een prachtige excursie en…..vergeet je zwemspullen niet mee te nemen. Het tempelcomplex Tulum (google) ligt pal aan het strand. Het zeewater is azuurgroen/blauw ;golven met witte schuimkoppen en heerlijk van temperatuur . Niks gaat boven het in zee zwemmen of lopen langs de branding en dan omhoog naar dit ruineachtige tempelcomplex kijken.

De ferry was in ons geval een oude draagvleugelboot die met een noodgang over de golven beukte . Je zit vastgesnoerd in vliegtuigstoelen en je moet geen last van zeeziekte hebben .

• T.1964

Hallo

Wij zijn net terug van de cruise met de carnival Liberty

In Cozumel zijn we geweest\

De boot lag 2.5 km van het centrum je kan het lopen of 5 dollar de taxi

Daar hebben we behalve het centrum bekeken ook de oversteek naar Playa Del Carmen gedaan op eigen gelegenheid

Kosten 12 dollar per persoon enkele rit

Pas wel op koop een enkeltje want de tijden die je krijgt op het kaartje kunnen afwijken

Er varen ook meer boten dan dat er op staan

ik werd ook zeeziek maar als je buiten op het dek zit heb je nergens last van

Verder vergeet niet een kopie van je paspoort want je wordt hier in de haven gecontroleerd (Cozumel)

Een rondrit op het eiland kost 75 dollar voor 2 personen ja je moet afdingen

Ze staan hier mee langs de kant als je richting het centrum loopt

Groetjes thera