excursies west caribbean

• rita

Beste cruisers .

Ik ben eruit ik ga de Maya cultuur bezoeken in Belize.

Wie helpt mij aan tips voor excursies voor de aanlegplaatsen, Cozumel - Roatan- Grand Cayman, wij willen iets ondernemen en niet de hele dag op het strand zitten.

Alvast bedankt iedereen.

groet rita

• cruiser

Hallo Rita,

Roatan zijn we zelf geweest, wij hebben daar zelf een excursie gedaan .

Dit hebben we geregeld buiten de haven poort.

We hebben een tour tocht gemaakt deze kwam langs de woning van de burgemeester (villa dit werd ons verteld) langs een scheepswrak ,vervolgens zijn we naar een dierenpark geweest (heel erg leuk) waar leguanen vrij rond lopen, hier hebben we tussendoor gelopen ,er waren mooie vissen en vogels.

ook werd er gestopt bij een schitternd plateau met een heel mooi uitzicht en restaurant.

Vervolgens hebben we gelopen door de (helaas bekende straat met duikscholen ,in uitzending geweest met peter r de vries) wel een gezellige en leuke straat met diverse winkels.

Voor we het schip op gingen hebben we genoeten bij een bar aan de baai met een schitterend uitzicht over zee en een mooie villa.

We hebben, zelf ,ja ,echt zelf, de caribische muziek“ ïets ” harder gezet ,waarna het na enkele minuten erg druk werd met mede passagiers en super gezellig, maar ook hier kwam een einde aan ,we moesten helaas retour naar het schip.

Hier kon je genieten van de heerlijke cocktails enz…

Ik wens u een fijne cruise toe,

Groeten Cruiser

• Bernadette*

-Cozumel

Je kan er met dolfijnen zwemmen. Er zullen ongetwijfeld op straat excursies worden aangeboden , Dus ga van boord met zwemspullen. En je kan er uitgebreid winkelen. Heel veel zilver winkels.

-Grand Cayman

Er is een schildpaddenfarm ;je kan er zeeschildpadjes uitzetten in zee .Verder kan je naar Stingray City .Met een boot ga je de zee op en in niet zo diep water kan je de pijlstaartroggen zien zwemmen . Ook aanraken. Zwemspullen meenemen. Deze excursies worden buiten het haventerrein aangeboden.

Wat een minder leuke ervaring was : alles kost daar geld. Zelfs wanneer je op het publieke strand komt wandelen innen ze 5 -10 usd pp en op je eigen handdoek gaan liggen kost ook 5 usd. ; ga zo maar door.Colaatje 10 usd De taxichauffeur sprak een x bedrag af maar bij aankomst bleek het per persoon.te zijn.Dus je bent gewaarschuwd. Maak overal duidelijke afspraken.

• Bel

Hallo Rita,

mbt jou vragen over excursies kan ik je de stingray city van Bernadette aanbevelen.Wij hebben deze excursie destijds via het schip geboekt en we vonden het heel erg leuk.Dit is de enige excursie ooit die we via de cruiseline geboekt hebben.Je krijgt vantevoren via de tv altijd een promo film over de aangeboden excursies van de hele week en vaak zoeken we er dan een uit die makkelijk zelf te doen is.We blijven nu eenmaal nederlanders.

Verder hebben we ooit een brommertje gehuurd op cozumel.(wel even een foto maken bij de overhandigingen ivm eventuele schades)Je kan dan makkelijk het eiland rond tijd genoeg.Op de “hoek” van het eiland zit een reggea barretje waar wij toen een bak tortillachips en een corona hebben genuttigd.Lekker in de caribbische zon je voelt je de koning te rijk.

verder hebben wij via een taxi ons laten brengen naar een canopy tocht.Nou weet ik niet meer precies of dit op roatan of belize was maar ze worden denk ik op beide eilanden wel aangeboden (google is your friend) Zwevend boven de bomen met de leguanen onder je rustend op een boomtak is een aardige belevenis.

wel heb ik nog een belangrijke tip voor je:

Als je op een van deze (ei)landen een excursie zelf gaat doen of je uberhaupt buiten de door de cruiselines gecontroleerde gebieden iets afrekent met je creditcard wees dan vantevoren op de hoogte van de lokale koers tov de dollar/euro.Ik herrinner me nog dat de canopytocht moest worden afgerekend in de lokale munt wat veelal betekent dat er enkele duizenden of tienduizenden pesos of iets dergelijks op de faktuur staat.Blind teken je dan maar.Wij hebben de rest van de cruise het idee gehad dat er wel eens heel veel van onze rekening zou kunnen worden afgeschreven want een nul te veel is zo gezet.Achteraf bleek dat de canopyaanbieder alles netjes berekend had en het afgesproken bedrag was afgeschreven maar toch hebben wij hiervan geleerd niet iedereen is te goeder trouw.

suc6

• T.1964

Hallo Rita

Op de site nedcruise.info bij de Carnival Liberty staat mijn verslag ik weet niet of je daar wat aan hebt??

Groetjes Thera