Dresscode Formal: Lang of korte jurk?

• pinklipstick66

In mei gaan wij voor het eerst met een cruise mee in de Middellandse zee van de HAL.

Nu probeer ik er achter te komen wat de dresscode is voor Formal. Ik bedoel dus voor de twee avonden dat er gala-diner is.

Moet de jurk tot de enkels komen of is een cocktailjurk tot net over de knie ook goed? En blote schouders is dan toch ook toegestaan? Beetje vreemde vraag misschien, maar ik kom niet graag verkeerd gekleed aan tafel :S

Alvast bedankt!

Carola

• peterenchrista

Beste Carola,

Wij gaan volgende week een twee weeksecruise maken met de HAL Nieuw Amsterdam en hebben eerder o.a met HAL cruises gemaakt. Mijn vrouw draagt de ene avond een lange jurk en de andere avond een cocktailjurk( dus net over haar knieen). Dat is geen probleem hoor en dan ben je echt niet de enige! Ook kan het met de blote schouders maar kan best fris zijn in het restaurant met de airco. Mijn vrouw heeft een bolero ( kort truitje/jasje) gekocht zodat zij dat altijd aan kan trekken als het wat koud is.

Geniet van je cruise!

Peter

• marij

hoi carola

formal is niet meer wat formal vroeger was…

en niet iedereen houd zich aan de dresscode(wat ik erg jammer vind)

ik heb ook met de hal gecruist en zowel lang als kort is prima…er zijn zelfs best veel dames met een mooie zwarte lange broek met een prachtige tuniek of top erop…ook niets mis mee…

ook blote schouders is toegestaan hoor…

gr marij

• bel

Beetje vreemde vraag misschien, maar ik kom niet graag verkeerd gekleed aan tafel

ik vind dit helemaal geen vreemde vraag sterker nog ik zou willen dat een ieder zich meer over dit onderwerp verdiept.

Ik kan me vaak (ernstig) storen aan de kleding die aan tafel gedragen wordt.

De dresscode is zoals marij al heeft gezegd inmiddels een stuk losser dan vroeger

Zie het maar op hetzelfde niveau als een trouwerij.Netjes verzorgd en netjes opgemaakt voldoet goed.

Zelf ben ik altijd weer trots als mijn vrouw die avond goed gekleed ter tafel komt.Zich uitmuntend aan alle etiquette houdt en voor mij

dan weer de koningin van de tafel (zoniet het hele restaurant) is.

• peterenchrista

Onderstaand advies staat op de website van HAL, hier kun je lezen dat een cocktailjurk past bij een formele avond.

Avondkleding wordt onderverdeeld in twee categorieën: formeel en nette vrijetijdskleding. Nette vrijetijdskleding kan omschreven worden als een pantalon met overhemd voor de heren en een nette jurk of broek voor de dames. T-shirts, zwempakken, mouwloze hemden en korte broeken zijn niet toegestaan in de restaurants of openbare ruimtes tijdens de avonduren. Op de feestelijke gala-avonden dragen dames gewoonlijk een pak, cocktailjurk of avondjurk, en heren dragen gewoonlijk een jasje en een das, een donker pak of een smoking. Er zijn gewoonlijk twee gala-avonden per week.

Holland America Line zou u willen vragen om gedurende de avond het aangeraden kledingsvoorschrift te respecteren

Peter

• pinklipstick66

Beste iedereen,

Iedereen dank voor de reacties! Ik weet nu wat ik kan gaan kopen en hoe ik aan de dresscode voldoe.

Vriendelijke groet,

Carola