Hallo Anneke
Ik ga ook met mijn kinderen cruisen en van ongeveer dezelfde leeftijd
Bij mij gaan ze het liefst cruisen met de MSC schepen omdat daar juist meer jeugd aan boord is
En ach op elk schip is het druk op het buiten dek
Heb …..ik dacht 8 cruises gemaakt met MSC en de Musica was de eerste van MSC waar we mee gingen en dit zegt dan toch voldoende
Het is een erg mooie vaarroute want deze cruise willen wij eigenlijk in juli ook gaan maken
Wij gingen nooit met de excusies mee ten eerste erg duur en kinderen van die leeftijd willen dat ook niet
Dus je kijkt als de bussen voor de excusie verstrekken gaan jullie naar het ontbijt lekker rustig
Verder vind ik de MSC schepen helemaal geweldig en ja het is veel bling bling maar wel hebben die schepen de echte mooie lounges
Wat ik kan aanbevelen is ga in Santorini op eigen gelegenheid van boord met de tender en dan kun je aan wal met de ezel de berg op echt leuk wij hebben dat ook gedaan en lopend naar beneden gegaan
Dit is vooral ook leuk voor de jeugd
Verder kan je kijken bij mijn verslagen op nedcruise.info daar staan mijn verslagen
Heb je vragen stel ze gerust je kan mij mailen T.kooren@chello.nl
Ja heb meerdere verslagen staan dus de havens waar jullie komen kunnen bij verschillende schepen staan
Bernadette ik heb nooit meegemaakt dat ik een pieper kreeg bij MSC dat is denk ik bij de Hal