meivakantie MSC Musica?

• anneke

Hallo,

plannen om in de meivakantie met gezin en aanhang ( tussen 22 en 25 jr) misschien te gaan cruisen met de mSC Musica vanuit Venetie naar de Griekse eilanden.

Wij hebben nog nooit een cruise gemaakt.

nu lees ik een aantal negatieve geluiden over MSC. Slechte service, veel lawaaierige italianen, lange rijen voor het eten. Is het echt zo kermisachtig? Wij kunnen wel tegen wat bling bling maar om nou in een soort slagveld terecht te komen om een eetzaal binnen te mogen….

Iemand ervaring in deze periode in dit gebied gezien het weer?

Kun je aan t zwembad aan dek liggen of waai je er bij wijze van spreken af?

Alvast bedankt

• Bernadette*

MSC is geen HAL oid, Dat heb je al gelezen begrijp ik. Google even schoolvakanties Italie en je weet of er veel kleine kinderen aan boord zullen zijn.

Dat lawaaierige is de volksaard ;dus daar ontkom je niet aan. Voor Italianen zijn deze cruises goedkoop want ze hebben geen vliegkosten. Omdat er 20-25 jarige meegaan zal het best meevallen hoe je het ervaart . Zij kunnen zich helemaal uitleven in de disco etc.Hebben zij het naar hun zin ;dan heb jij het ook naar je zin.Het is gewoon een kwestie van je erop instellen . Vaak valt het dan alles mee.

Lange rijen voor de selfservice? Ik denk dat het wel meevalt. Je moet strategisch te werk gaan en dus gaan eten wanneer het minder druk is. Dat wijst zich na 1-2 dagen vanzelf.Bij de restaurants ;zelfde verhaal. Je meldt je aan bij het entree en krijgt een pieper mee waarmee je wordt opgepiept wanneer er plaats is. Dus stuur 1 lid van het gezelschap 30min vooruit om de pieper te bemachtigen!

Het weer zal prima zijn. Op zee :heerlijk met een briesje . Aan land kan het bloedheet zijn. Neem iets van een parasol-plu mee ,zonnehoed en factor 30.

Je kan prima aan het zewmbad liggen ,Het zwembad ligt enigszins beschut Maar het is er vreselijk druk. Bedje aan bedje,,,en lawaai ; altijd muziek ..en dat vreselijke animatie team ( maar misschien vind je dat wel leuk) mensen die bedjes bezet houden zowel in de zon als de schaduw etc etc Er zijn ook rustige plekjes ;moet je wel even naar zoeken.

p.s die sfeerschets van rond het zwembad is bijna op alle cruiseschepen hoor! :(

• Ada

Geen ervaring met MSC. maar een aantal jaren geleden maakten wij een cruise van Athene naar Istanbul in Mei en het was vrij koud.

We moesten regelmatig een jasje of sweater aan tijdens excursies.

Weer is nu eenmaal neit altijd te voorspellen.

• T.1964

Hallo Anneke

Ik ga ook met mijn kinderen cruisen en van ongeveer dezelfde leeftijd

Bij mij gaan ze het liefst cruisen met de MSC schepen omdat daar juist meer jeugd aan boord is

En ach op elk schip is het druk op het buiten dek

Heb …..ik dacht 8 cruises gemaakt met MSC en de Musica was de eerste van MSC waar we mee gingen en dit zegt dan toch voldoende

Het is een erg mooie vaarroute want deze cruise willen wij eigenlijk in juli ook gaan maken

Wij gingen nooit met de excusies mee ten eerste erg duur en kinderen van die leeftijd willen dat ook niet

Dus je kijkt als de bussen voor de excusie verstrekken gaan jullie naar het ontbijt lekker rustig

Verder vind ik de MSC schepen helemaal geweldig en ja het is veel bling bling maar wel hebben die schepen de echte mooie lounges

Wat ik kan aanbevelen is ga in Santorini op eigen gelegenheid van boord met de tender en dan kun je aan wal met de ezel de berg op echt leuk wij hebben dat ook gedaan en lopend naar beneden gegaan

Dit is vooral ook leuk voor de jeugd

Verder kan je kijken bij mijn verslagen op nedcruise.info daar staan mijn verslagen

Heb je vragen stel ze gerust je kan mij mailen T.kooren@chello.nl

Ja heb meerdere verslagen staan dus de havens waar jullie komen kunnen bij verschillende schepen staan

Bernadette ik heb nooit meegemaakt dat ik een pieper kreeg bij MSC dat is denk ik bij de Hal

• greet

Msc is mij/ons ook prima bevallen en ook geen pieper gehad. 2x geweest, de 2de keer venetie-rhodos in de zomer.

Er waren wel heel wat italiaanse gezinnen ja en er is ook wat meer lawaai, ook wel eens wat opdringerig. je moet wel eens wat “pikken” ja.

En zoals gezegd eventjes kijken wanneer je gaat eten. 's avonds zou ik de 2de zitting nemen en tussen de middag gaan de gezinnen meteen als de restaurants/buffets open gaan.

Het heeft in ieder geval ons enthousiasme niet gedrukt verder, ook was er altijd wel een rustig plekje op de boot te vinden of dat nou in de boot was of ergens op het dek. De meeste mensen blijven rond het zwembad hangen.

Veel plezier! Als je Venetie uitgaat en later weer binnenvaart, prachtig.

• Bernadette*

Geen pieper MSC ?Dan vergis ik mij ;excuses. Wel piepers op oa HAL ,Costa ,NCL ,Windstar, RCCL . Is ook helemaal niet belangrijk toch?

Inderdaad ;Venetie in en uit (canal Grande) is een van de mooiste cruise haven ervaringen .

Iets anders :Anneke ga je georganiseerd naar Venetie vliegen, transfer ,etc zelf regelen of niet? Wanneer je vroeg in de terminal bent kan je je koffers al afgeven en inchecken . Je mag pas later aan boord zo rond 12.30..Mijn ervaring van enkele maanden geleden: rommeltje op het haventerrein wat betreft aanwijzingen wie ,wat en waar. . Was niet eenvoudig de juiste terminal te vinden om je koffers af te geven. Er liggen soms wel 8-10 cruiseschepen en iedere rederij heeft zijn eigen plek wel of niet goed aangegeven. Ieder 100 m dat je extra moet zeulen met je bagage is 100m teveel . Dus vraag waar je zijn moet.

Pak dan de vrije shuttle bus (begin haventerrein) en ga Venetie bekijken. Je kan ook gaan lopen 40minuten .

• anneke

dank, dank allemaal voor jullie zeer bruikbare tips!

Heel fijn.

• T.1964

Even ter aanvulling de shuttle bussen komen en gaan via Marco Polo plein

Vlieg je naar Trevisio dan kun je de shuttle bus nemen naar dit plein (ATVO bussen)

Wel eerst een kaartje kopen bij een kantoortje

Weet niet of deze bussen ook komen op Luchthaven Marco Polo denk het ook wel en dan kost het maar een paar euro

Oke de bagage kun je afgeven maar heb je b.v. waardevolle dingen zoals een laptop kan je die bij een ander loket afgeven ik dacht dat het 5 euro kost

Het loket ligt op de hoek als je een stukje terug loopt

Groetjes Thera

• Bernadette*

Inderdaad bij de uitgang van Trevisio staat een bus of 2 die je voor 5 euro pp naar Venetie brengt.Een klein uurtje rijden. Het buskaartje koop je in de aankomsthal ;daar staat een ticketautomaat. Het is een klein vliegveld dus alles makkelijk te overzien. De bus vertrekt wanneer hij vol is en er geen vliegtuig meer landt.

Wil je gebruik maken van de Vaporetto's (waterbus)in Venetie ?Koop dan bij een kiosk alvast een kaartje. Bij de "ingang ‘ van het hele Venetie gebeuren kan het ook , veel kassa’s maar druk..Dit vaporettto kaartje geldt ook voor alle gewone bussen.

Stel je hebt een hotelovernachting ergens in Mestre ( buitenwijk) oid ;koop je daar in je hotel of kiosk een kaartje voor een bepaalde tijd ( 6-12-24 uur) en met dat kaartje kan je ook de bus nemen naar de haven: uitstappen op heuveltje t.o de Agip benzinepomp, Er wappert een vlag :zwart -geel met een draak.Wel even tegen de buschauffeur zeggen anders rijdt hij door naar het Marco Polo plein), Een paar honderd meter lopen naar de goede terminal ; je bagage brengen , alvast incheckenen en met de gratis shuttle naar de Vaparettos en tot laat in de middag van de een in de andere Vaporetto .Buiten zitten is het leukst, maar het kan op ritjes over open zee best koud zijn! Er gaat geen Vaporetto naar de cruisehaven wat jammer is. Dus weer met de shuttlebus (stopt voor/bij de kiosk) naar het schip.Omdat je s morgens al hebt ingechecked kan je zo het schip oplopen.!

Thera; waar kan je de waardevolle spullen afgeven? In de terminal? Alleen bij MSC?

• T,1964

Hallo

Als je de koffers afgegeven hebt dan moet je een stukje terug lopen tot het begin van de terminal en dan de hoek om anders even vragen

Ik heb daar mijn laptop afgegeven omdat wij om 8.00 uur al geland waren dus mooi een dagje Venetie eerst gedaan

Dit is weer het voordeel van zelf een vlucht boeken

Groetjes Thera