Wat is nu een garantiehut ?

• bel

Ik heb een garantiehut geboekt voor een cruise in maart met de omschrijving Buitenhut zonder balkon en met (mogelijk) beperkt zicht.

Maximaal 2 personen

Type: Buitenhut

nu krijg ik een hut met fully obstructed view maw een hut waar een reddingsboot voor het raam hangt en er dus totaal geen uitzicht is.Is dit nu terecht of niet ?

uiteraard gebeld mede vanwege het feit dat deze hut ook nog eens recht boven een bar zit en ik mij zorgen maak over mijn nachtrust.Maar zoals zovaak “we kunnen weinig voor u doen mijnheer”

Okee niet zeuren over de lokatie boven een bar maar komen de bovengenoemde beschrijvingen wel met elkaar overeen ?

bel

• Henk van der Linden

een garantie hut betekend (althans bij de HAL) dat u vaak een hut nummer krijgt bij het inchecken aan boord.

In het slechtste geval krijgt u een hut waar voor u betaald hebt (nooit minder), en in het beste geval een upgrade naar een betere hut.

Omschrijving “Buitenhut” in een vage omschrijving, in deze categorie heb je wel tien verschillen prijs klasse, o.a. hoogte

van het dek, voorop, midden of achter schip, belemmerd uitzicht, of alleen maar licht en geen uitzicht.

• bel

misschien moet ik mijn stelling iets verduidelijken

Op de website van de boekingsagent staat vermeld zoals hierboven cursief weergegeven.Ik ben er dus vanuit gegaan dat er een BEPERKT uitzicht was

Ik betwijfel of er inderdaad 10 verschillende prijsklasses mbt buitenhutten zijn maar stel dat u gelijk hebt dan zou er op de website toch ook aangegeven moeten worden dat er een kans bestaat dat er een raam inzit wat je alleen de mogelijkheid geeft de dag van de nacht te onderscheiden ? mogelijk beperkt uitzicht is m.i iets anders of vergis ik me hier nu in.

Ik ben nogal gefrustreerd omdat ik nogal makkelijk afgescheept wordt met we kunnen niets mee voor u doen.Na lang aandringen is men bereidt om er nog een mailtje naar de rederij aan te wijten maar erg van harte ging het niet.

Voordat ik een boze reactie naar deze boekingsagent ga sturen (en eventuele verdere maatregelen overweeg) had ik graag wat meningen van anderen.

Wanneer ik dit vantevoren had (kunnen) weten had ik dit zeker niet geboekt maar misschien ligt dit probleem wel aan mijzelf en had ik het moeten weten.

mvg

bel

• Henk van der Linden

iedere hut behoord tot een categorie b.v. A,B,C of D enz. of EE, MM daar achter staat een hut nummer b.v. C 1230 of MM 1120

Als u betaald heeft voor b.v. cat: C en ze geven u cat: A dan gaat u er op achter uit want C is duurder dan A

Op een HAL schip b.v. heb je drie dekken met buitenhutten, hoe hoger het deck hoe duurder de de hut, en dan heb

je op ieder deck nog eens drie categorie qua prijs, voorschip, achterschip, middenschip is het duurst.

Als u een garantie hut heeft geboekt en betaald dan behoord deze hut tot een bepaalde categorie b.v. buitenhut cat: E

Dus zoek het deckplan van uw schip op, en kijk wat u betaald heeft en wat u gekregen hebt.

• bel

Laat ik het wat concreter maken

Ik heb via mijn boekingsagent een garantiehut op de caribean princess van de princessline geboekt

op de faktuur staat cat gg

ik heb een hut toegewezen gekregen met cat. ff

in mijn telefoontje wordt mij verzekerd dat dit een upgrade is van 2 categorieen

wie bepaald nu of dit werkelijk een upgrade is want op het deckplan van de rederij liggen deze hutten op dezelfde verdieping

de een in het midden boven de bar met totaal geen uitzicht (ff)

de ander op het voorste gedeelte van het schip boven het theater ( wat na 23.00 uur geen overlast meer geeft) en met waarschijnlijk ook geen zicht

wat is nu het voordeel van deze upgrade ben er niet zo zeker van dat ff duurder zou zijn dan gg

bel

• Henk van der Linden

ik heb even een cruise opgezocht in Maart 2011 op de “Caribean Princess”

7 dagen cat: GG kost $ 416,34 de zelfde cruise kost cat: FF $ 554,43

dus u heeft inderdaad een “upgrade” gehad.

• bel

bedankt voor uw antwoorden ik heb ze gewaardeerd

inmiddels heeft mijn boekingsagent ook een mooie en snelle oplossing voor ons gevonden

we hebben er inmiddels weer erg veel zin in

mvg jurry

• T.1964

Ja Bel daar hebben we het weer

Het geld is binnen en dan moet je weer gaan bellen hoe het zit

Een goed boekings bureau hoort je goed voor te lichten voor je de cruise geboekt hebt

Dit gaat te vaak fout en dat vind ik zo jammer

Hoop dat het nu allemaal geworden zo als jullie het wilden

Groetjes Thera