Drankjes aan boord HAL

• Anita

Hai,

Zit te denken om een cruise (voor het eerst) te maken met HAL maar kan nergens vinden hoe het zit, bij een volpension reis, met de drankjes.

Zijn die inbegrepen?

Dit om een overzicht te krijgen van de totale kosten van een cruise.

Alvast bedankt.

Anita

• Henk van der Linden

Hallo Anita,

volpension betekend bij de HAL, slapen, eten, thee, koffie (Lido Deck en Dinning Room) , water

(geen flessen), ijsthee gratis.

Voor frisdranken en wijn kan je een knipkaart kopen, alcohol tussen de $ 4,00 en $ 7,00 per glas.

Luxe dinner in de pinaccle grill $ 20,00 p.p. toeslag (maar wel lekker en gezellig) tijdig reserveren

Als ik je ergens mee kan helpen, voor een HAL cruise stuur een “privebericht” op dit forum, Henk

• nedcruise

Hallo Anita,

Op de pag. Prijstips van mijn website kun je vinden wat erwel en wat er niet in de cruiseprijs is begrepen. Het wordt overigens steeds meer, wat er niet is inbegrepen. Al met al lopen de extra kosten nog aardig op! Suggestie kijk eens bij Duitse rederijen zoals TUI of Aida. In hun cruiseprijs zijn de fooien en onder bepaalde omstandigheden drankjes inbegrepen. Scheelt vaak een “slok op een borrel”! Uiteraard zijn er vele rederijen in het luxe segment, waar het standaard is dat drankjes, meer ruimte aan boord, betere maaltijden etc. zijn inbegrepen. De prijs van deze cruises is er dan ook naar. Bij de 2 eerder genoemde is de prijs vergelijkbaar met alle overige cruiserederijen. Het idee van vroeger, dat een cruise een “All - in” vakantie is kun je beter vergeten. Als argument wordt gehanteerd, dat de cruise prijs tegenwoordig lager is dan vroeger en dat is ook zo, maar als je aan boord lekker wilt leven, maakt het eindtotaal niet veel verschil met de hogere prijzen van vroeger.

Gr.

Haco - www.nedcruise.info

• Ada

Reden waarom mensen soms zelf wijn kopen en aan boord brengen.

Drink je dat in je hut dan is er niets aan de hand.

Drink je het aan tafel in de eetzaal or in een van de bars moet je US$ 25.- “Corkfee”betalen

• Albert J

Tip voor de verstokte alcoholist die ook cruisjes maakt.

Als je bij de HAL sterke drank van wal aan boord brengt wordt hij door de beveiliging ingenomen en wordt deze voor je bewaart tot dat je ontscheept

Of je moet de drank aan boord smokkelen en dat gaat vrij moeilijk omdat alles door de scan gaat.

Op mijn laatste reis kwam ik in de voorruimte van de toiletten van een groot warenhuis ( Corte Ingles)in zuid Spanje twee amerikaanse dames op hoge leeftijd tegen.

Ze vroegen mij of ik de dop van een fles, ik dacht bacardi, los kon draaien omdat het ze niet lukte.

Ik heb dat toen gedaan om de dames te helpen, echter later realiseerde ik mij dat ze die fles open wilde om de sterke drank over te gieten in flessen water die ze ook bij zich droegen.

Zo kan je dus, als je goedkoop sterke drank wil drinken in je hut, de beveiliging omzeilen.

• ckthd42

Het valt wel mee volgens mij. Wij namen na bezoek aan een stadje altijd een flesje wijn mee. Die is nooit in bewaring genomen.

• marij

een fles wijn is ook geen sterke drank…dat mag dus wel maar een fles wiskey mag niet…

• nienke2010

Een enkele fles wijn of een paar biertjes zullen ze niet innemen, maar je moet dus ook niet aan boord gaan met 10 flessen wijn. Dan mag je er 1 bij je houden en de rest zie je aan het einde van de cruise weer terug.

Maar je weet toch als je op vakantie gaat dat je geld kwijt bent voor een wijntje of biertje?

HAL heeft inderdaad knipkaarten, dus dat scheelt dan ook alweer wat geld.

's Avonds bij het eten kan je makkelijk een hele fles nemen en dan alles wat niet op is laten bewaren voor de volgende avond. Dat doen wij altijd. Is ook een stuk goedkoper dan losse glazen, flessen zijn er vanaf 25 dollar, een los glas is bijna 6 dollar (bij beide nog 15% fooi erop).

• Santje04

Wij rekenen er in ieder geval inderdaad op dat we een bepaald bedrag aan boord kwijt zijn voor drankjes, en er zal wel eens een keer een fles wijn mee gaan.