Sterren voor Cruise Schepen

• Henk van der Linden

Beste cruisers,

steeds vaker lees ik op diverse forums, wat is het verschil tussen rederij “A en B” of welk schip is beter “A of B”,

vaak krijg je dan toch de persoonlijke ervaringen van passagiers, b.v. bling bling schepen de een vindt het geweldig,

de ander afschuwelijk enz. dus niet echt objectief.

Velen van u zullen het weten, veel ook niet er is een boek over cruise schepen, zeg maar wat de “Michelin Sterren Gids”

is voor restaurants.

Het boek heet “Complete Guide to Cruising & Cruise Ships” 2011, uitgever is Berlitz te bestellen op de website van

www.berlitzpublishing.com kosten 15,29 Eng Pond, boek is Engels talig (720 pagina's)

De schrijver Douglas Ward, vaart al 40 jaar, 200 dagen per jaar op alle cruise schepen waar ook ter wereld.

In het boek staan beoordelingen van 285 nu varende cruise schepen, u vindt alles wat er aan boord gaande is,

zoals beoordelingen van het eten, entertainment, cabin ruimte's, deck ruimte's, echt alles van het schip is beschreven.

Het geeft ook de lifestyle aan boord goed weer “Luxury/Premium/Standard”, en ook de echte sterren die het schip

heeft, wordt in Nederland nog wel eens overdreven door b.v. Zeetours,Cruise Travel en BBI.

Doe er uw voordeel mee, ik heb verder geen enkele connectie met uitgever of schrijver, maar voor een cruiser een must.

P.S. er is ook op de Iphone een app. te koop voor € 9,99 maar dan zijn de letters van 720 pagina's wel klein.

• T.1964

Hallo Henk

Lijkt mij wel een leuk boek maar ik denk dat dit boek voor mij niet bepalend zou zijn met wat voor cruiseschip ik zou gaan

Hoe meer sterren hoe duurder de cruise en ja luxer dan ook

Ik denk dat oudere mensen weer liever met een kleinere schip gaan

Zo vinden wij het weer geweldig op op zo'n grote cruiseschip te reizen

Gala avonden zijn leuk maar 2 op een cruise van 8 dagen is voldoende

De vaarroute is ook weer heel bepalend

En als er dan weer een leuke prijs erbij zit ja dan ga ik boeken

Verder is het voor mij weer interessant om met MSC te gaan 10 % korting en binnen kort 20% korting

En deze schepen voldoen ook aan de wens van ons grote lounges en veel bling bling

Verder zal het altijd wel ergens iets zijn of je nu heel veel betaald of je kiest voor de middeklasse

Verder gaan mijn zonen mee van 18 en 20 en die moeten het ook naar hun zin hebben en dan moet je zo ie zo al niet voor een dure rederij kiezen

Hier in het kort hoe ik rondkijk voor een mooie cruise

Groetjes Thera

• bel

hele goeie tip Henk

ben erg geintresseerd hierin

kan echter de app niet in de appstore vinden

kan je me een beetje op weg helpen ?

• Miriam

Dag allemaal,

Ben zelf ook in het bezit van de Cruise Guide, maar dan de papieren versie. Erg handig om te hebben. Voor een indruk van de app klik eens op de volgende link (of even kopieren in je adresbalk):

http://itunes.apple.com/nl/app/berlitz-cruise-ships-2011/id397998438?mt=8

Groet, Miriam

• Cruiseweb

Berlitz Cruise Guide komt elk jaar uit en is de “cruisebijbel” voor reisorganisaties en cruisefanaten. Boek is ook in Nederland bij ondermeer Bol.com http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/berlitz-complete-guide-to-cruising-cruise-ships-2011/1001004009595806/index.html te bestellen voor 35,99 euro.

Bert

• Joke

Net het boek via Berlitz besteld, 20,29 engelse ponden incl. verzending per luchtpost.

Toch een stuk voordeliger dan Bol

• brimar

Bij Donner Rotterdam (Selexyz boekenzaken) staat dit boek te koop voor 24,25 euro.

• joke

Dat van mij komt dus op € 22,31 incl.verzendkosten

• Cruiseweb

Betreft het hier wel de 2011 versie? Die van 2010 is inderdaad goedkoper, bij Bol.com zo'n 22,00 euro.

Bert

• joke

Ha, het boek kost bij Bol dus € 20,99 (en geen € 35,99) + € 1,95 verzendkosten = € 22,94

Als ik dat eerder had geweten had ik het daar besteld