prijzen carnival magic

• tineke

hallo

wij heben ong. 2 maanden geleden een cruise geboekt met carnival magic ,de kosten per p.p. per hut waren 1881 euro nu staat er bij de reis op dezelfde data dat de hut 1617 euro kost, we hebben bij het reisbureau gevraagd en daar zeggen ze dat ze dagprijzen hanteren bij zeetours.

wie heeft daar ook wel van gehoord en vinden jullie dit niet vreemd dat zo kan gaan.

wanneer moet je boeken om een eerlijke prijs te betalen??

• Ada

Ja dat kan inderdaad gebeuren. Soms verhogen of verlagen de rederijen de prijzen afhankelijk van hoe vol het schip is.

In de USA is het vrij gebruikelijk dat je in die gevallen (meestal indien langer dan 3 maanden voor vertrek), je een soort compensatie krijgt (mits je erom vraagt) in de vorm van een upgrade of een klein boordkrediet.

Helaas is zoiets in europa niet gebruikelijk.

Zoiets komt ook in de luchtvaart voor bij tickets. Als je tickets hebt gekocht en ze worden daarna of duurder of goedkoper blijft jouw betaalde tarief ongewijzigd.

Het is nooit te voorspellen of zoiets gebeurt, sommige cruises komen voor vertrek in aan aanbieding, maar je kunt er nooit op rekenen.

Afwachten is dan het enige, gebeurt het niet heb je pech, gebeurt het wel heb je geluk, maar dan is de keuze in (ligging e.d.) hutten vaak erg beperkt.

• Santje04

In de cruisewereld zijn dagprijzen normaal inderdaad, en kan het elke keer aangepast worden, zoals Ada al zegt.

Ik vind het alleen ook wel vreemd waarom de Amerikanen die compensatie kunnen vragen, en wij niet, helaas zit zo het wereldje in elkaar geloof ik.

• peterenchrista

Beste Tineke,

Inderdaad er zijn dagprijzen en een prijs voor een cruise veranderd regelmatig. Het loont de moeite om je er in te verdiepen. Zo willen wij april 2012 met de Brilliance of the seas van Dubai naar Barcelona. De prijs van een inside cabin voor de cruise in april 20010 werd in medio 2009 aangeboden voor ongeveer 1400 pp en werd rond februari 2010 afgeprijst naar net iets boven de 700 pp (dus voor de helft van de prijs). Dit jaar is de korting van dezelfde cruise in april 2011 ( waarschijnlijk door de toestanden in het Midden Oosten) helemaal goedkoop. Ook hier was de inside cabin net boven de 1400 en is nu aangeboden voor net iets boven de 600 pp. ( dus minder dan de helft). Moet je voorstellen dat je 1400 pp betaald had en dan er achter komen dat je met wachten 800 pp had kunnen besparen. Ik wacht dus volgend jaar af en wil deze cruise boeken rond februari 2012, lukt het dan net niet omdat bijvoorbeeld er geen kortingen komen dan zijn er genoeg andere aanbiedingen ergens op de wereld te boeken.

Ben net terug van een cruise met de Nieuw Amsterdam en ook daar was een paar maanden geleden plots een aktieprijs op de verandah cabins, deze direct geboekt ( via cruiser/ reisbureau Floegel nog een extra korting). Je moet wel iets flexibel kunnen zijn met vluchten en vakantiedagen maar het lukt mij al jaren om mooie aanbiedingen te vinden. Je moet er een beetje handig mee worden, surfen op internet en dan lukt het mij eigenlijk altijd wel en maak er een beetje een sport van.

Geniet van je mooie reis,

Peter

• tineke

bedankt voor jullie reaktie,s maar ik heb er geen fijn gevoel over ,voel me behoorlijk beduveld, de prijs is nu €1586 i.p.v. €1881. nou daar word je niet vrolijk van ,ik heb een mail gestuurd naar zeetours maar nog niets gehoord, ik verwacht er ook niet veel van .

maar zal zeker niet meer boeken bij carnival. ik vind en erg groot verschil.

• marij

tineke dan hoef je nooit meer een cruise te boeken bij niemand want dit is bij elke cruisemaatschappij..

dat heeft niets met carnival te maken…wij hebben bij cruisetravel geboekt voor de magic in juli vorig jaar en ik zal maar niet zeggen wat onze reis goedkoper is geworden…dat is gewoon vette pech…ze werken gewoon met dagprijzen…en als het schip niet volkomt gaan die prijzen naar beneden…het is en blijft een gok ..waneer doe je het goed…4 jaar geleden zijn we met de nieuwe freedom gegaan en die werd met de dag duurder..dus vandaar dat we vroeg geboekt hebben deze keer…en we hebben geboekt voor een prijs waar we op dat moment heel blij mee waren…en wat er daarna gebeurd kan je beter niet naar kijken…wij hebben tickets voor new york geboekt 4 weken geleden …..en nu zijn ze ineens 40 euro goedkoper…zeg ik ook niet ik vlieg nooit meer met united…

wij hebben vorig jaar met de HAL gecruisd voor een belachelijk lage prijs….er zaten mensen in hutten naast ons die bijna het dubbele hadden betaald..dus met de hal hoef je dan ook niet te gaan cruisen…

dus ik snap je reactie echt niet van ik boek niet meer bij carnival ???

• Pascale

Hallo

Heb hetzelfde voor gehad had gelukkig nog niet geboekt wou bevestigen en de prijs was zomaar eventjes met 1000 euro verhoogd. Was welvoor een andere cruise

en rederij. Nu heb ik geboekt via Amerika en dat is stukken goedkoper(de koers euro tegen dollar)

• Huib

Beste Tineke,

Wij boeken altijd direct via Carnival in Amerika, bij George. Super service!

Wij betalen 1422 Dollar PP, dus iets meer dan € 1000, 00 per persoon voor een 12 daagse Cruise, gewone hut.

Via Amerika boeken scheelt enorm veel geld…..zeker nu de Dollar zo gunstig staat. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper…….wij boeken ruim 10 maanden voor vertrek.

Huib.

tineke Schreef:

——————————————————-

> hallo

> wij heben ong. 2 maanden geleden een cruise

> geboekt met carnival magic ,de kosten per p.p. per

> hut waren 1881 euro nu staat er bij de reis op

> dezelfde data dat de hut 1617 euro kost, we hebben

> bij het reisbureau gevraagd en daar zeggen ze dat

> ze dagprijzen hanteren bij zeetours.

>

> wie heeft daar ook wel van gehoord en vinden

> jullie dit niet vreemd dat zo kan gaan.

>

> wanneer moet je boeken om een eerlijke prijs te

> betalen??

• marij

hoe eerder je boekt hoe goedkoper telt deze keer zeker niet…ik had een jaar geleden geboekt voor de magic bij cruisetravel en 3 maanden geleden kelderen de prijzen naar beneden voor de magic + je kreeg on board credits erbij..gelukkig hebben ze het bij cruisetravel voor 25 euro PP ook aan ons door berekend…zodat we nu in een balcon hut zitten voor net 1000 euro + een on board credit van $ 100 PP nog goedkoper zelfs als de buiten hut die we eerst hadden !!

dus vroeg boeken is niet altijd goedkoop hoor !!

bij ons zit de fooi al inbegrepen van 10$ pp per dag…die zijn dus ook al betaald.

en trouwens voor carnival hanteert cruisetravel gewoon de dollarprijs die carnival amerika aangeeft.

marij

• Hans

In principe is het zo dat ze in het begin prijs x vragen.

Komt de afvaar datum dichterbij en worden er veel hutten geboekt gaat de prijs omhoog.

Dus bij weinig animo laten ze de prijs zakken om de hutten te vullen.