cruise travel bedankt ( upgrade naar een balconhut )

• marij

na wat negatieve berichten over cruisetravel gelezen te hebben, wil ik jullie deze toch niet onthouden..

vorig jaar juli geboekt bij cruisetravel , carnival de magic 5 aug, een buitenhut deck 2…de balcon hutten waren toen 400 euro pp duurder dus toch maar voor een buitenhut gegaan..

nu zijn de buitenhutten volgeboekt en hebben ze van carnival de prijzen voor de balconhutten verlaagd.dat is dus pech een risico van vroeg boeken.

na hier gelezen te hebben dat iemand dat bij cruisetravel omgeboekt kreeg bij RCCL dacht ik probeer het gewoon..:D

en jah hoor wat denk je…bij carnival maken ze geen onderscheid tussen europeanen en amerikanen dus wij mochten ook omboeken..nog beter want we zijn een dikke 100 euro goedkoper uit nu met onze balkonhut als met onze buiten hut…en als klap op de vuurpijl krijgen we 100 $ pp on board credits.

ze vertelde dat alle aanbiedingen die voor amerikanen telt ook aan de europeanen wordt gegeven…en dat carnival dit eigenlijk als enige doet.

ik ben der natuurlijk super blij mee met mijn balconhut op het upperdeck (6)

wat een geluksvogel voel ik me (tu)

alles heeft cruisetravel uit de kast getrokken en ik heb heel behulpzame dames elke keer gesproken..dus ze krijgen van mij een warme douche..(:P)

gr marij

• Ada

Gefeliciteerd en inderdaad een prima aktie van cruisetravel en carnival.

Zoiets komt regelmatig voor in de USA, maar zelden in NL.

• marij

daarom wou ik het ook graag melden…dit hoor je in de usa vaak maar hier nooit ( nu dus wel)

intussen heeft een vriendin die via zeetours had geboekt ook hetzelfde voor elkaar gekregen.

en een andere vriendin heeft haar hut behouden de omboekingskosten betaald bij cruisetravel en de onboard credits gekregen 200$ die meer waren als de omboekingskosten 25 pp

dus ook zeetours werkt hier aan mee !!

• Santje04

Ik ben helaas nog niet zo heel erg blij met Cruisetravel tot nu toe moet ik zeggen, niet dat nu alles negatief is, maar we hadden wel wat meer verwacht dat het soepeler zou lopen, en wat medewerking.

Wij gaan met de Carnival Magic in juli. In het begin is er heel veel gehannes geweest voor we de goede factuur kregen. De prijzen klopte niet, en moest meerdere keren aangepast worden. De prijs klopt nu wel, maar de faktuur is heel raar voor het vluchtgedeelte. De totaaltelling klopt wel, maar ze hebben het over 4 personen in plaats over 5 personen voor een deel van de vlucht. Heb het voor de zekerheid gecheckt bij KLM, we staan gewoon goed geboekt daar, alle vijf, dus het zit wel goed.Heb het nog gemaild naar Cruisetravel, maar dan krijg je een mailtje terug dat alles gewoon klopt, natuurlijk hebben ze geen fout gemaakt, terwijl dat op de factuur toch echt wel zo is, en ze dat zelf bij die controle dus weer niet zien.

De indeling van de hut was verkeerd gegaan, zoontje zat bij opa en oma, en wij hadden een hut voor onszelf, duurde ook een paar keer voor dat ze dat eindelijk aangepast hadden.

Klein ander dingetje wat op zich geen probleem is, maar wat dan ook wat irriteert, is dat we in diezelfde mail een vraag hadden gesteld, waar we gewoon geen antwoord op krijgen. Wij hebben geboekt tijdens de Cruisebeurs vorig jaar, en als het goed is zou je dan bij Carnival een fles champagne per kamer krijgen. Het kan zijn dat dit bij geselecteerde afvaarten was, dat ben ik even kwijt, maar aangezien we daar verder geen melding van zagen in de orderbevestiging/factuur vroegen wij of dat het inderdaad klopte dat wij die fles champagne zouden krijgen. Hier kregen we verder in de mail dus geen antwoord op.

Vanmorgen keek ik op de website, en bleek de hut naast ons vrijgekomen te zijn. Mijn ouders zitten wel op hetzelfde dek, maar een stuk verder op. Ik belde om te kijken of dat zij eventueel verplaatst konden worden naar de hut naast ons.

Ik kan me er wat bij voorstellen dat er iets aan wijzigingskosten zou bijkomen, maar dit blijkt per persoon 45 euro te kosten, en het kon zijn dat de rederij zelf ook nog wijzigingskosten in rekening brengt. Dat vind ik persoonlijk wel erg veel.

Al met al zijn dat allemaal dingetjes waardoor wij op dit moment nog niet echt tevreden zijn over Cruisetravel.

• marij

wij betaalde voor het veranderen 25 euro per persoon…en hebben zelfs de 200$ on board credit gekregen…kennissen van me zitten ook 10 juli aanboord..die konden hier ook geen gebruik van maken omdat bij hun de prijzen niet verlaagd waren..

ja ik moet zeggen dat ik altijd goed wordt geholpen..ik mail nooit ..bel altijd en alles wordt dan toch redelijk snel opgelost of afgewerkt…maar je hebt overal goede , minder goede, en slechte ervaringen.

marij

• Nathalie H

Ik ben degene die de eerste mail van de “hut upgrade” heeft geschreven. Net zoals Mary, bel ik altijd en mail ik niet.

Mocht het onverhoopt druk zijn, dan laat ik mijn telefoonnummer achter en wordt ik heel snel teruggebeld.

Wat betreft de wijzigingskosten:Wij hebben een “nieuwe factuur” gekregen met de nieuwe kosten, dus de lagere hutprijzen verrekend met de wijzingskosten van de Cruiseline.

In eerste instantie zou dit 2 hutten a 90 euro zijn, echter tpen ik de factuurkreeg bleek dat dit 70 euro minder te zijn en dit hebben we ook eerlijk verrekend gekregen. Dit hadden ze m.i. echt niet hoeven doen…

Ik was tenslotte degene die wou wijzigen en akkoord was gegaan met de 2 x 90 euro wijzigingskosten…..

Dus TIP: Zelf bellen, dan kun je zelf ook een beetje “pushen”.

• Santje04

We hebben eerst ook gebeld, maar toen was de fout nog niet hersteld. Vandaar dat we het via mail hoopten beter uit te kunnen leggen met een berekening erbij. De laatste keer over die kamer verwisselen hebben we ook gebeld, maar we vonden de kosten gewoon te hoog om dat te laten doen. 45 euro pp vind ik erg veel, en dan evt. de kosten van Carnival nog. Zoals gezegd het is niet dat we nu Cruise travel niet meer zien zitten, maar het zijn gewoon kleine irritaties waarvan je hoopt en verwacht dat dat gewoon goed zou gaan.

• Santje04

Als er positieve dingen zijn moet je dat ook melden vind ik. :) Cruisetravel heeft contact met ons opgenomen, en vinden het vervelend dat deze kleine irritaties zijn gebeurd. Ze gaan alsnog kijken of ze mijn ouders kunnen omzetten naar de hut naast ons, of dat ze toch met iets van een oplossing kunnen komen. Ik hou jullie op de hoogte.

• marij

helemaal mee eens dat positieve als zowel negatieve dingen gemeld mogen worden…hopenlijk komt het dan toch nog goed bij jullie..

fingers crosst (tu)

marij

• Santje04

Ik ben vanmorgen terug gebeld, en ik moet zeggen dat ik er gemengde gevoelens over heb.

Wij hadden inmiddels gezien op de Cruisetravelsite dat onze boeking in behandeling stond, en toen wij op de Carnival site keken, bleken mijn ouders al omgeboekt te zijn naar de kamer naast ons.

Wij blij, en omdat dit al geregeld was, hoopten wij dat om ons tegemoet te komen en de irritaties die er waren, dit ook kosteloos gebeurd zou zijn. Anders zouden ze toch eerst wel met ons overleggen namen wij aan hoeveel kosten er aan verbonden waren, en zij hadden toch contact met ons opgenomen, om te kijken wat ze konden doen, niet andersom. Er was wel aangegeven in het gesprek gisteren dat er wel wat kosten in rekening gebracht zouden worden, maar toch, als je iemand zelf belt om ze tegemoet te komen, moet je ook wel een leuke geste doen lijkt ons.

Omdat hier door Marij gemeld werd dat zij per persoon 25 euro betaalden aan wijzigingskosten, in plaats van 45 euro PP en de kosten van Carnival evt., dachten wij dat als er al kosten berekend zouden worden, dit hooguit een 25 a 35 euro in totaal misschien zou zijn. Dan zouden we in plaats van 50 euro in totaal ( even rekenend met de wijzigingskosten van Marij, die mag je toch aannemen dan net zo goed voor ons mogen gelden, als het om dezelfde rederij en hetzelfde schip gaat), toch een klein beetje aan compensatie krijgen, op toch al zo'n dure reis.

Misschien verkeerd gedacht, ik weet inmiddels dat in de voorwaarden 45 euro pp staat + evt. communicatiekosten, maar als Cruisetravel hier zelf meeleest, en ziet dat ik reageer op een reactie van iemand die maar 25 euro pp heeft betaald aan wijzigingskosten, kun je er ook van uit gaan, dat ik daar mee kom, als de tegemoetkoming tegen valt.

Inmiddels ook gezien dat de 2 persoons hut wat goedkoper was, ongeveer een 100 euro, risico van het vak zoals men het zegt als je vroeg boekt, maar ach, laten we daar verder niet over beginnen.

Vanmorgen dus het telefoontje, ze konden mijn ouders overboeken naar de andere kamer, en dan zouden ze 1x 45 euro in rekening brengen, kosten van Carnival namen zij voor hun rekening. ( geen woord over dat ze al omgeboekt waren, dat zou nog moeten gebeuren volgens Cruisetravel)

Ik heb niet het idee dat er sowieso zoveel kosten gemaakt moeten worden om zoiets om te zetten, een mailtje wat je zo kunt sturen als het niet rechtstreeks in de computer kan lijkt me een kleine moeite.Ik kan me er in vinden dat de wijzigingskosten hoger gehouden worden zodat men niet bij elk wissewasje gaat wijzigen, maar als je dan iemand tegemoet wilt komen omdat er irritaties zijn, en je neemt zelf contact op, doe dat dan op een goede manier.

Als ik zie wat Marij aan wijzigingskosten heeft betaald, ( en dan ook niets aan wijzigingskosten van Carnival zelf heeft hoeven te betalen) en wij er dan zeg maar 5 euro minder voor betalen, vind ik niet dat wij een leuke tegemoetkoming hebben gekregen. Het gevoel wat ik er nu bij krijg is dat niet de klant koning is, maar hoe beperken we de schade op internet tegen zo min mogelijke kosten.

Na het er met mijn ouders over gehad te hebben, die hetzelfde gevoel hebben als ik, hebben we besloten het te accepteren, maar ik heb nog wel mijn mening gegeven dat wij het alsnog toch teleurstellend vinden hoe het gegaan is.

Ook aangegeven dat ik al gezien had op de Carnivalsite dat mijn ouders al omgeboekt waren, waarop gereageerd werd dat ze dat niet wist.

Ze zou het intern nog bespreken, en er als het goed is nog op terug komen, tot nu toe heb ik daar nog niets van gehoord.

We zijn blij dat we nu kamers naast elkaar hebben, maar blijven erbij dat alles niet echt een schoonheidsprijs verdiend.

Mocht ik nog wat horen, laat ik het uiteraard weten.