Ik ben vanmorgen terug gebeld, en ik moet zeggen dat ik er gemengde gevoelens over heb.
Wij hadden inmiddels gezien op de Cruisetravelsite dat onze boeking in behandeling stond, en toen wij op de Carnival site keken, bleken mijn ouders al omgeboekt te zijn naar de kamer naast ons.
Wij blij, en omdat dit al geregeld was, hoopten wij dat om ons tegemoet te komen en de irritaties die er waren, dit ook kosteloos gebeurd zou zijn. Anders zouden ze toch eerst wel met ons overleggen namen wij aan hoeveel kosten er aan verbonden waren, en zij hadden toch contact met ons opgenomen, om te kijken wat ze konden doen, niet andersom. Er was wel aangegeven in het gesprek gisteren dat er wel wat kosten in rekening gebracht zouden worden, maar toch, als je iemand zelf belt om ze tegemoet te komen, moet je ook wel een leuke geste doen lijkt ons.
Omdat hier door Marij gemeld werd dat zij per persoon 25 euro betaalden aan wijzigingskosten, in plaats van 45 euro PP en de kosten van Carnival evt., dachten wij dat als er al kosten berekend zouden worden, dit hooguit een 25 a 35 euro in totaal misschien zou zijn. Dan zouden we in plaats van 50 euro in totaal ( even rekenend met de wijzigingskosten van Marij, die mag je toch aannemen dan net zo goed voor ons mogen gelden, als het om dezelfde rederij en hetzelfde schip gaat), toch een klein beetje aan compensatie krijgen, op toch al zo'n dure reis.
Misschien verkeerd gedacht, ik weet inmiddels dat in de voorwaarden 45 euro pp staat + evt. communicatiekosten, maar als Cruisetravel hier zelf meeleest, en ziet dat ik reageer op een reactie van iemand die maar 25 euro pp heeft betaald aan wijzigingskosten, kun je er ook van uit gaan, dat ik daar mee kom, als de tegemoetkoming tegen valt.
Inmiddels ook gezien dat de 2 persoons hut wat goedkoper was, ongeveer een 100 euro, risico van het vak zoals men het zegt als je vroeg boekt, maar ach, laten we daar verder niet over beginnen.
Vanmorgen dus het telefoontje, ze konden mijn ouders overboeken naar de andere kamer, en dan zouden ze 1x 45 euro in rekening brengen, kosten van Carnival namen zij voor hun rekening. ( geen woord over dat ze al omgeboekt waren, dat zou nog moeten gebeuren volgens Cruisetravel)
Ik heb niet het idee dat er sowieso zoveel kosten gemaakt moeten worden om zoiets om te zetten, een mailtje wat je zo kunt sturen als het niet rechtstreeks in de computer kan lijkt me een kleine moeite.Ik kan me er in vinden dat de wijzigingskosten hoger gehouden worden zodat men niet bij elk wissewasje gaat wijzigen, maar als je dan iemand tegemoet wilt komen omdat er irritaties zijn, en je neemt zelf contact op, doe dat dan op een goede manier.
Als ik zie wat Marij aan wijzigingskosten heeft betaald, ( en dan ook niets aan wijzigingskosten van Carnival zelf heeft hoeven te betalen) en wij er dan zeg maar 5 euro minder voor betalen, vind ik niet dat wij een leuke tegemoetkoming hebben gekregen. Het gevoel wat ik er nu bij krijg is dat niet de klant koning is, maar hoe beperken we de schade op internet tegen zo min mogelijke kosten.
Na het er met mijn ouders over gehad te hebben, die hetzelfde gevoel hebben als ik, hebben we besloten het te accepteren, maar ik heb nog wel mijn mening gegeven dat wij het alsnog toch teleurstellend vinden hoe het gegaan is.
Ook aangegeven dat ik al gezien had op de Carnivalsite dat mijn ouders al omgeboekt waren, waarop gereageerd werd dat ze dat niet wist.
Ze zou het intern nog bespreken, en er als het goed is nog op terug komen, tot nu toe heb ik daar nog niets van gehoord.
We zijn blij dat we nu kamers naast elkaar hebben, maar blijven erbij dat alles niet echt een schoonheidsprijs verdiend.
Mocht ik nog wat horen, laat ik het uiteraard weten.