Drankjes en fooien?

• RobertS

Allen,

Ben bezig om onze eerste cruise uit te zoeken en te boeken (zit aan de caribbean te denken).

Steeds weer zie ik dat de cruiseprijs exclusief fooien en drankjes is.

Kan iemand mij vertellen of er wellicht ook rederijen zijn waarbij dit zit inbegrepen? Na enig speurwerk op deze website kwam ik wat reactie's tegen en ik moet zeggen de prijs van drankjes aan boord vallen mij redelijk tegen. Verder begrijp ik dat het fooiensysteem verplicht is.

Mvg, Robert.

• marij

hoi robert

dit ligt er ook aan met wie je gaat cruisen…

…er zullen er best meer zijn ( rederijen) maar degen die ik weet die all incl cruises heeft is pullmantour.

op de meeste schepen zijn koffie en thee en water gratis….ook vaak ijsthee en op sommige schepen ook een soort ranja achtige drankjes maar dit scheelt echt per maatschappij…smorgens je jus en melk is natuurlijk wel inbegrepen.

ik vind de drankjes reuze meevallen…..5,5 $ voor een biertje is 4 euro dat betaal ik in scheveningen ook….voor frisdrank heb je kaarten die recht geven op goedkope drankjes, nog geen dollar per glas…of de gehele cruise gratis frisdrank.

voor een 8 daagse cruise betaal je dan een 70$….

bij een andere maatschapij werken ze ook met wijnkaarten…rode en witte huiswijn voor nog geen 3 dollar een glas….

het fooien systeem is idd tot op zekere hoogte verplicht…ze verwachten het van je het is geen 100% must je kan het van je rekening af laten halen wat ik nog nooit heb gedaan moet ik zeggen…maar het kan wel…en dan geef ze zelf de fooi aan de mensen die je wil geven…

maar boek je carnival hier in ned dan zitten de fooien in de prijs inbegrepen…dus ook dit scheelt weer van rederij tot rederij.

marij

• cruiser

Hallo, Ik ben recentelijk retour van een cruise met ncl langs de mexicaanse riviera.( 5t/m 12 maart)

Ik kan je van ncl het volgende over de drankprijzen vertellen.

Als je 6 flesjes heineken of becks of corona en nog een paar merken kocht kreeg je er een gratis.

Je mocht de flesjes over heel het schip meenem ook in de koelkast plaatsen en de volgende dag op het deck weer nuttigen (als je dat wil) prijs incl 17% was 28.35 $ ca. 3,50 euro p.flesje vond ik meevallen is 1,5 glas

we hadden 7 flessen wijn voor 180 $ incl 17% ca 18 euro, per fles was trouwens niet de goedkoopste.

Een frisdrankkaart voor onze dochter 50.50$ ca. 35 euro voor de gehele cruise onbeperkt fris ,sinas,cola,ginger ale, sprite, ,ook tijdens diner ook dit incl 17%

Dus dat vond ik reuze meevallen , dat zijn mijn recentelijke informatie.

Groeten Cruiser

• RobertS

Kan iemand mij vertellen wat de drankjes kosten aan boord bij Carnival? (of een drankkaart/pakket) Zag wel dat bij hun de fooien al inbegrepen zjn.

• marij

de fooien van het personeel wel maar de fooien op de drankjes komen er gewoon bij hoor en als ik me niet vergis 15%….een drankkaart ( frisdrank) kost afhankelijk van de lengte van je cruise zo ongeveer tussen de 50 en 80 $…..een biertje een 5,5 $….mijn man pakt bij het diner altijd een flesje wijn..die fles komt de volgende dag weer gewoon op je tafel als hij niet op was…dat kan je zo duur maken als je zelf wil…sterke drank heb ik geen notie van ..dochterlief en ik drinken fris…en manlief drinkt heeeeel graag een biertje ( fosters) en een wijntje bij het eten……zover ik weet heeft carnival voor alcohol geen kaart of dat moet veranderd zijn de laatste 2 jaar…

marij

• Henk van der Linden

Sterke drank aan boord is aan de prijs maar niets duurder dan hier in een café, ik denk dat Robert de laatste jaren

niet meer buiten is geweest, sterke drank hier is in een café aan de prijs.

Ik zat Vrijdag j.l. in een café in Doornwerth, het dorp is zo klein “de politie rijd er nog op een varken met zijspan”

maar ik moest voor een whisky wel € 5,00 betalen (een vingerhoed) dat is $ 7,25 dit glas whisky kost aan boord

$ 6,50 dus wat is duur.

Het is net als Marij beschrijft, je kan het zo duur maken als je wilt, wij Hollanders vinden de tours vaak te duur,

dus doen we dat op ons zelf, vaalk leuker en veel goedkoper.

Maar ga niet zoals ik heb gezien, sterke drank aan de wal overstaan gieten in een SPA fles, om het zo mee

aan boord te krijgen, wij vinden dat je dan als passagiers wel heel erg onderuit gaat, ga dan naar een 5* hotel

in Antalya “alles gratis” i.p.v. een cruise schip.

Als je zo als wij hele normale dingen doet, kan je ongeveer $ 50,00 p.p. per dag bij je cruise prijs optellen.

Dus Robert geniet van je cruise, en laat je niet weerhouden (als je het lekker vindt) van je borrel, PROOST

• peterenchrista

Wij hebben in februari een carribische cruise gemaakt met de Nieuw Amsterdam, wij drinken op zo af en toe een cocktailtje of een wijntje. Maar aan mijn tafel hadden wij vier (zeer leuke) Canadese gasten en zij hadden bij het inchecken wijn meegenomen aan boord. Zij hadden via e-mail gevraagd of dit mocht en was geen probleem voor de HAL. Zij mochten de wijn zonder bij te betalen aan boord drinken aleen als zij dit aan de dinertafel dronken moesten zij een bedrag betalen. Dit was voor mij nieuw maar mocht je met de HAl gaan kun je er een mailtje aan wagen.

Peter

• marij

daar proost ik ook op henk :)-D

en idd het is niets duurder als dat je hier bij een mooie gelegenheid iets te drinken pakt…

het laat ons in ieder geval niet weerhouden..ik zoek ook leuke uitstapjes zelf….maar op een drankje ga ik echt niet kijken dan ga ik liever niet…

ik kijk soms met stomme verbazing naar mensen die ik de hele cruise een glaasje water zie drinken of een ranjasapje…dat is niet mijn manier van vakantie vieren en van menne husband al helemaaaaal niet…maar goed ieder zijn ding.

marij

• marij

daar hoef je de hal niet voor te mailen dit mag gewoon bij de hal..wijn mag je mee aan boord nemen…maar bij carnival mag dit weer niet…

een flesje/blikje bier mag je overigens weer niet mee aan boord nemen bij de hal..

het scheelt per maatschappij…op cruiscritic vind je hier heeeeeeeeeeeel veel informatie over van alle maatschappijen

marij

• Ton v/d Donker

Marij

Ook wij zijn Carnival fans, bij het inschepen mag je p.p 75 cl. wijn mee aan boord nemen voor b.v. gebruik in de hut, wil je deze gebruiken bij een diner dan betaal je 10 dollar om de fles te ontkurken.

Dus bij het aan boord gaan 2 flessen a 75 c.l. in je hand bagage geeft geen probleem en kan je deze in je hut nuttigen.

vr gr Ton