toegankelijkheid istanbul en izmir

• wendy

kan iemand ons informeren over hoe rolstoel toegankelijk istanbul en izmir zijn

is het te lopen/rollen vanaf de haven, ik heb de handbike mee kus kan wel goed een aantal km aflegg3en

Tuurlijk weet ik dat de stoepen een drama zijn in dit soort landen

het gaat me dan ook meer over de afstand en/of het openbaar vervoer toegankelijk is

iemand nog tips???

• marij

in istanbul zijn wij met een bus uit de haven gebracht.. en bij izmir loop je zo de haven uit en de stad in volop taxis…bussen weet ik niet wij hebben een taxi gepakt…maar je staat in izmir gelijk in de bewoonde wereld.

• Miriam Weeda

Hoi Wendy,

Bij ons laatste bezoek in Istanbul hebben wij gebruik gemaakt van de moderne trams. Omdat ik niet meer wist of ze drempels hadden, heb ik het opgezocht: alle perrons zijn rolstoelvriendelijk en de instaps van de trams zijn gelijk aan het perron. Je kan met de moderne tram zo naar het historische centrum van istanbul.

Wanneer je wilt instappen: ga eerst het havengebied uit, daarna rechts (en niet links naar de stad) en dan kom je al vrij snel de eerste tramhalte tegen die je naar het centrum kan brengen.

evt de link voor wat meer info over rolstoelvriendelijkheid in istanbul:

http://www.sagetraveling.com/Accessible-Travel-in-Istanbul

Groet, Miriam

cruisereiziger.nl