Boeken volgende cruise

• Nathalie H

Afgelopen meivakantie hebben wij ons eerste cruise gemaakt: 8 dagen west - Caribbean met de Oasis of the Seas!!!

We hebben ruim 8 dagen onze ogen uitgekeken over alle pracht en praal en de perfekte organisatie, het overheerlijke eten, mooie excursies en

onze geweldige balkon-hutten op de 12 verdieping.

Jullie raden het al, eenmaal thuis aangekomen is het cruise-virus ook bij ons toegeslagen en dubben we over onze evt. volgende reis:

Wordt het weer Royal Caribbean of gaan we nu voor NCL , Costa, Princess of MSC.

Als ik foto's vergelijk, kom ik steeds weer bij ons pracht“bootje” uit….. maar we willen niet 2x hetzelfde.

Dus mijn vraag aan alle ervaren cruisers: We twijfelen nu tussen een 15 daagse transatlantische overtocht met RCCL of een 8 - 12 - of 14 daagse

cruise met een van bovengenoemde rederijen, beiden rond 22 april volgend jaar. Waar zouden jullie voor gaan en waarom?

Alle ervaringen zijn welkom!

• T.kooren@chello.nl

Hallo

Als je nu al gaat boeken betaal je vaak teveel

Wij hebben de trans Atlantische oversteek gemaakt met de MSC Poesia

Waar wij meestal op letten is wat krijg je ervoor en dat wil zeggen waar kom je overal in de haven

Het voordeel vonden wij wel van zo'n oversteek dat je echt tot rust ook komt die dagen dat je op zee bent

Mijn verslag staat op de site nedcruise.info MSC Poesia

Dit was een mooie vaarroute zou hem zo weer over willen doen

Groetjes en succes Thera

• marij

waar zouden wij voor gaan.:S..dat is ook heel persoonlijk vind ik, want het zijn echt wel verschillende maatschappijen.

ik loop niet weg met MSC en costa en zou daar dus niet mee gaan..dat is echt wel anders als RCCL…

en princess is wat klassieker als RCCL ook een iets ander publiek als bij RCCL…waar ook niks mis mee is..

en er zijn hier mensen die heel enthousiast zijn over costa en MSC…maar dan vraag ik me wel vaak af ben je ook al eens met RCCL geweest of met de hal of met carnival of princes.

want cruisen met een amerikaanse maatschappij of een italiaanse is echt anders…maar het is ieder zijn eigen mening …smaken verschillen gelukkig >>

misschien saai maar ik hield het gewoon bij RCCL als je dat zo super goed bevallen is.(tu)

transatlantisch moet je wel rekening mee houden dat je heel wat zee dagen hebt daarom zijn die ook een stuk goedkoper…ze leggen in weinig havens aan..wat voor mij ook geen probleem zou zijn hoor vind het heerlijk op het schip..

ik ben het niet met voorgaande prikker eens dat vroegboeken duurder is als later boeken…als je een specefieke reis hebt kan je met laat boeken wel eens de deksel op je neus krijgen…en bij veel animo gaan die prijzen echt niet omlaag..als het voor jou een goede prijs is zou ik het gewoon vroeg boeken…ik heb met vroegboeken al een paar keer een heeel geodkope deal gemaakt. het werd alleen maar duurder….voor de cruise die we nu gaan maken was het anders daar werd het goedkoper van ..maar dat heeft cruisetravel netjes opgelost en er een nieuwe boeking van gemaakt met de lagere prijs door betaling van 25 euro PP dus zo heb je nog steeds de goedkope prijs…en de on board credits kreeg ik ook nog erbij…

ik wens je suc6 met je cruisevirus..

maar er zijn ergere virussen hoor :D:D

• Bikkiebeer

Geen twijfel mogelijk RCCL boeken hoor…..dat is echt de leukste rederij.

MSC rn Costa zijn prima maar …..heeft net niet wat RCCL wel heeft. Neem alleen de shows al…en al het andere entertainment aan boord….gewoon van topklasse.

Princess ook goed maar iets oubolliger…we hebben verschillende keren meegemaakt bij Princess dat je in je eentje in de bar/lounge enz. zit en dat de zangeres/bandje of wat dan ook alleen voor ons speelde.

En om nou de hele avond in jehut te zitten is ook niet zo'n succes.

De HAL ken ik niet maar wat ik gehoord heb is dat toch wat rustiger allemaal en ouder.

Verder ligt het natuurlijk aan jezelf….waar hou je van en wat verwacht je van de rederij…

Wij zijn net gisteren van de Adventure of the Seas af gekomen in Valencia en hebben weer een geweldige week gehad met zoveel gezelligheid aan boord.

Poeh moeilijk he ….

Sterkte er mee en er zijn inderdaad ergere dingen…

• henkie

Wij hebben ervaring met msc, carnival en princess.

Carnival was erg jong publiek en wat luidruchtig. We hebben ons wel vermaakt hoor. Msc is goed bevallen en Princess was echt super. Wel wat ouder publiek maar toch gezellig. En wij vonden juist dat de bar goed gevuld was met publiek bij princess. Bij msc en carnival was de nightclub weer beter gevuld.

Maar goed, elke maatschappij is weer anders. In augustus gaan wij met Royal Carribean. Ook weer nieuw voor ons.

Wij laten het altijd maar op ons afkomen en wij vermaken ons altijd prima.

• Harm

Dag Nathalie,

Kijk eens op de Amerikaanse site “vacationstogo.com”. Bijna aan het eind van hun openings pagina, onder een lijst met “Top 10 Cruises” vind je een regel “For the best last-minute cruise specials in the next 90 days click here”. Je krijgt daar een overzichtelijke lijst van cruises in de diverse vaargebieden. Als je iets interesants ziet, klik op het nummer aan het begin van de betreffende regel, met de gele achtergrond. Je vindt dan allerlei details over route, havens, tijden, prijzen in US$, etc. Als je op de havens klikt geven ze vaak ook nog statistische weer condities. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met boeken bij Vacations-to-Go, maar ik boek altijd via de VS, gebruik makend van een adres van familie daar. Ik heb ook een keer met een week's notice bij hen geboekt en ontving na drie dagen alle papieren, inclusief boarding pass en 15 bladzijden excursie informatie op mijn e-mail adres.

Een veel completere en ook overzichtelijke lijst van cruises vind je op de site van “avoyatravel.com”, met cruises tot midden-2013. Ik kan je hen overigens niet aanbevelen als cruise agent (heb hen als inefficient en enigszins onbeschoft ervaren), maar hun site is wel uitermate handig en informatief.

Je kunt je voor beide sites opgeven om elke week de nieuwste aanbiedingen en informatie te ontvangen.

Je een goede cruise toegewenst, Harm.