Allure of the Seas

• Bikkiebeer

Wij gaan in november 2 weken met de Allure of the Seas varen vanaf Ft Lauderdale.

We gaan een paar dagen eerder naar Miami en willen daar een hotel boeken om nog iets van Miami te zien.

Weten jullie een leuk hotel die je dan ook nog eens lekker naar de haven brengt en wie hebben er nog meer gevaren op de Allure……was het geweldig…….of was het juist heeeeeel erg druk?

Graag wat leuke berichtjes van ervaren cruisers in de Caribbean.

Bedankt

• Nathalie H

Wij zijn afgelopen week teruggekeerd van onze cruise met het zusterschip, de Oasis of the Seas.

Werkelijk een prachtexemplaar… en ja, het was meer dan geweldig!

Alhoewel het schip immens is en er ongelooflijk veel mensen aan boord waren(we waren 100% volgeboekt),

liep alles ongelooflijk gesmeerd… binnen een half uur waren we met de taxi afgezet bij de cruiseterminal, hadden we onze koffers afgegeven, gingen we door de douane, checkten we in…

en liepen we reeds om 12.30 uur op de boardwalk rond.

Druk??? Welnee! Je loopt er natuurlijk niet in je eentje rond, met het krioelt echt niet om je heen van de mensen. Gewoon gezellig.

's Ochtends rond 9.00 uur was het wel druk aan het ontbijt in het Windjammer Buffet Restaurant, maar ook hier werd binnen een minuut of 5 een tafeltje voor je geregeld.

Ook aan de zwembaden: Plek genoeg, maar dit is dan ook mede te danken aan het beleid: laat je je handdoek meer dan 30 minuten “alleen” op een ligbedje liggen, dan wordt hij automatisch

verwijderd en naar de towelbar gebracht. Daar konden ze in menig hotel nog wat van leren.

We hebben geminigolfd, op de flowrider gesurfd, op de zipline geweest, nergens een wachtrij.

Zorg wel dat je je diner 's avonds op tijd reserveert. Wij hadden “My Time Dining” en ik had vooraf in Nederland al de tijden vastgelegd d.m.v. de cruiseplanner.

Dit is niet verplicht, maar dan moet je in de restaurants in een aparte rij gaan staan en wachten tot er toevallig een plekje vrij komt, want alle reserveringen gaan voor.

Zo ook alle excursies, ik vond het echt perfekt, alles regelen vanaf je “luie stoel” en eenmaal daar aangekomen niets meer hoeven regelen, alleen nog maar genieten.

Heb je nog specifieke vragen? ste ze gerust! Wij hebben meer dan genoeg geweldige ervaringen opgedaan.

• ward

IHallo,ik heb in november een b2b cruise gemaakt op de Oasis,het geen wat de meeste indruk maakte was het centralpark.

Wat betreft de drukte is het heel goed te doen zou niet zeggen dat er 5800 passagiers aan boord zijn.

Maar kwa service vond ik de service op de oa de freedom en voyager class schepen iets beter.

Wat je echt moet doen is de chef's table, een exclusief diner voor een kleine groep maar zo'n perfecte service en kwaliteit(op de oasis werd dit gedaan door de nederlandse sterrenkok Maarten Smeets).Prijs is 75$ ink wijnen

De overgang tussen de twee weken loopt heel soepel ,in een groep eraf door de doane en weer terug aan boord.

En zoals hier al gezegt,pak my time dining,kun je ook nog boeken als je aan boord bent dan betaal je er niks extra voor,vaak worden er door nederlandse reisburo's extra kosten voor gerekend.

Op Haiti is het heerlijk om een gabana te huren op het strand.

Hotel zou je de Embassy suites(hilton) kunnen nemen,hebben een speciaal tarief voor cruise passagiers en brengen je ook naar de haven.

Als je nog wat wil vragen mail me gerust.

• Bikkiebeer

Geweldig Nathalie en Ward.

Wat ben ik blij met jullie berichtjes.

Zo leuk om te horen dat het prachtig is op de boot.

Ik ga gelijk even kijken naar het hotel dat Ward heeft opgegeven.

Wat My Time Dining betreft…zit je dan met zn tweetjes aan tafel ( mijn man en ik) of met meerdere personen.

Normaal kan je gewoon naar je tafel lopen elke avond omdat je elke avond dezelfde tafel hebt waar ook meestal dezelfde mensen aanzitten. Is dat op de Allure en de Oasis niet zo.

Omdat jullie zeggen dat je in de rij moet wachten daar heb ik het niet zo op.

Hoe werkt het….bedoel ik.

Maak je voor de hele week al een afspraak hoe laat je wil eten??

Wij hebben de reis in Amerika geboekt dus ik zou natuurlijk daar door kunnen geven dat het My Time Dining moet worden.

Vast bedankt voor jullie antwoorden.

• Nathalie H

Je kunt bij My Time Dining elke avond je etenstijd bepalen.

Ik heb dit bewust vooraf gedaan dit i.v.m. het plannen van de shows.

Onze dochter is namelijk 9 jaar en je kunt dan niet alles in de late avondurenplannen.

vandaar onze strikte planning dus .. Maar als je met 2 volwassenen bent, zou ik ook de voorkeur geven aan zelf van dag tot dag

aan boord kiezen waar je naar toe wilt gaan en hoe laat.

Ook kun je aangeven of je liever een tafel met z'n tweetjes hebt of met andere passagiers samen een grotere tafel.

Overal wordt rekening meegehouden.

Heb je dit eenmaal gepland (tijd en tafel), dan is het een kwestie van naar het restaurant lopen en je wordt meteen naar je tafeltje gebracht.

Overigens kun je ook gewoon kiezen voor de klassieke eerste of tweede zitting.

dan heb je elke dag dezelfde etenstijd aan dezelfde tafel.

• Nathalie H

Mag ik vragen waar je je reis in Amerika geboekt hebt? Wij zijn namelijk bezig met onze volgende trip aan het uitzoeken

en zou dan graag willen weten wat het prijsverschil zou zijn….

• Bikkiebeer

Ja natuurlijk mag je dat vragen.

Wij hebben geboekt bij Cruisedirect.com.

Dat hebben we al regelmatig gedaan en zondag 22 mei gaan we ook een rondje Middelandse Zee doen met de Adventure of the Seas en dat hebben we ook daar geboekt. we gaanvanaf Valencia. Dat is makkelijk want we zitten nu ook in Spanje en het is 130 km rijden en dan zitten we in Valencia dus geen vlucht deze keer.

Het scheelt zoveel met Nederland dat het de moeite loont.

En als je geboekt hebt dan krijg je een reserveringsnummer op en als je dan inlogd op de rederij, in ons geval dus Royal Caribbean en je tikt je reserveringsnummer in dan zie je je cruise gelijk geboekt staan.

Je kunt ook met hun chatten dat gaat echt top maar hou even rekening met het tijdsverschil want het is daar dus 6 uur vroeger. Wel lekker hoor dan kan je 's avonds op je gemak met ze onderhandelen want je krijgt ook meestal nog een bonus.

Ik denk dat wij maar de traditionele tafelzitting doen dat vind ik ook leuk om andere mensen te ontmoeten die bij je aan tafel zitten en als het helemaal niet klikt dan gaan we het omzetten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

• Bikkiebeer

Ik wil nog even van je weten of het hotel inderdaad in Miami is en of zij je dan ook naar de haven in Ft Lauderdale brengen of bedoelde je naar de haven van Miami.

Wij vertrekken vanaf Ft Lauderdale.

Dus vandaar.

Groeten

• ward

Embassy suites ligt in ford lauderdale op enkele kilometers van de cruise terminal.

http://embassysuites1.hilton.com/en_US/es/hotel/FLLSOES-Embassy-Suites-Fort-Lauderdale-th-Street-Florida/index.do

• Bikkiebeer

Dank je Ward ik had alleen dat hotel in Miami gezien.Ik ga ze even mailen om te vragen of ze me ook willen ophalen vanuit Miami airport maar dat zal denk ik wel niet.

Maar als je het niet vraagt heb je niks dus ik probeer het gewoon.

Nogmaals bedankt.