Vanaf begin 2012 is er een echt Nederlands schip.

  • haco

    Op een persbijeenkomst in Jonnie Boer 3 sterren Michelin restaurant “de Librije” maakte President en CEO van Hollan-America Line en Seabourn Stein Kruse vandaag bekend, dat vanaf begin 2012 de Rotterdam het gehele jaar de stad Rotterdam als thuishaven krijgt. Het is voor het eerst in de cruise geschiedenis van de HAL, dat een schip permanent buiten de USA wordt gestationeerd. Weliswaar voeren de HAL schepen al de Nederlandse vlag en zijn in Rotterdam geregistreerd, maar het is zeker een hommage aan haar Nederlandse roots. Het schip gaat vanuit Rotterdam zeer interessante routes varen naar het Middellandse Zee gebied, maar ook naar de Antillen en zelfs een 91 dagen durende cruise naar Indonesië. “Met deze beslissing wil de HAL zoveel mogelijk Nederlandse passagiers voor het van oorsprong Nederlands bedrijf interesseren” aldus Stein Kruse. Dat de persconferentie in “de Librije” plaatsvond is geen toevalligheid. Jonnie Boer maakt deel uit van HAL's Culinaire Council.

    haco - www.nedcruise.info

  • elisabeth

    Leuk nieuws !

    Dan kan ik hem vaak gaan bekijken op de kade of als hij langs Schiedam vaart !

    Bedankt voor het leuke stukje.

    groet Elisabeth

  • Ada

    Hopenlijk wordt het een succes!

  • Albert J

    Hommage? laat me niet lachen, dit is alleen geboren uit winstbejag en heeft niets te maken met nostalgie.

    Men verwacht een sterke groei van de europeesche cruise markt en gezien het grote aantal cruiseschepen wordt het dan toch moeilijk om je van een goede en vaste ligplaats te garanderen in een haven die aantrekkelijk is voor de cruise markt.

    Vandaar de Wilhelminakade als ligplaats

  • Henk van der Linden

    In u tijd werd er niet naar winst gekeken, vandaar ook dat de HAL failliet ging, voor het overgenomen werd door de Carnival Groep, het is geen “zonnebloem”

    En wat u zit te zwammen over “grote aantal cruiseschepen” laat me niet lachen, aan de Wilhelminakade, waar 1½ cruise schip per jaar komt, daar is het hele jaar plaats.

  • Albert J

    Beste Henk,

    Als we dan toch persoonlijk gaan worden, dan vind ik dat je niet zoveel over je 700 zeedaagjes moet zwammen die, zoals ik heb vernomen van iemand die ook in je amsterdamse hutje is geweest,altijd in de goekoopste categorie hut wordt geboekt.

    Wat de Wilhelminakade betreft, deze is ondanks haar beperkte lengte, nog altijd groot genoeg om de grootste cruise schepen te ontvangen.

    De HAL is vanaf 2012 gegarandeerd van een fantastische vaste ligplaats in ROTTERDAM. ( amsterdamse jalousie?)

    Omdat de europeesche cruise markt de komende jaren nog sterker zal groeien als nu het geval is, is de Wilhelminakade een uitstekende uitval basis om met welgestelde europeanen korte en lange cruisen te maken die meer in hun auto hebben als een taximeter.

    Wie de schoen past trekt hem aan.

  • Henk van der Linden

    2011 Rotterdam 25 cruise schepen, 2011, Amsterdam 124 cruise schepen,

    droom lekker verder op de Wilhelminakade, plaats (en rust) genoeg.

  • marij

    beste albert

    je lijkt wel een vrouw die de kift heeft met deze reactie :D

    maar goed ik wil toch even kwijt dat henk met zijn 700 dagen bij de HAL al heel wat voor elkaar heeft gekregen voor menig prikbord lezer.

    hij heeft van veel mensen bij de hal het persoonlijke mail adres die hij graag met medeprikkers deelt, dat is toch niet voor niks of wel ??

    en als je dan mailt weten ze precies wie henk is.

    henk heeft voor mij op onze eerste cruise met de hal van alles geregeld wat ik of cruisetravel niet voor elkaar kreeg.

    hij had het met 1 mailtje naar de juiste persoon geregeld. en toen we aan boord kwamen klopte het allemaal en was het super geregeld.

    en dat heeft hij al voor meerdere prikkers gedaan hier…altijd bied hij zijn hulp aan voor hal cruises…en weet als geen ander de weg bij de HAL..

    en laat iemand trots zijn op zijn 700 cruisedagen dat mag gerust…en henk doet toch ook nooit blijken dat hij in suites bivakeert…nee sterker nog de keren dat hij geupgrade wordt naar een suite laat hij dat ook weten en is ook stik blij net zoals wij nu zijn met onze balkonhut.

    wat is er trouwens mis met een gewone hut ??? ook dan maak je dezelfde zeedagen als iemand in een suite. en hoe vaak ben je in je hut…op het schip is het te doen niet in je hut.

    je kan trouwens op 2 manieren cruisen…( eigenlijk 3 )

    in een gewone hut en lekker van alles doen aan boord gezellig elke avond aan de bar een biertje of een wijntje drinken…lekker op het terass een coctailtje drinken en genieten…

    of zoals ik heeeel veel mensen op een cruise zie doen…een waterrtje of een gratis sapje drinken en minimaal gebruik maken van de bar, MAARRRRR ZE ZITTEN WEL IN EEN SUITE ..dat is voor ons dus geen vakantie dan ging ik niet !!

    het liefste zelfs nog hun eigen drank mee aan boord nemen…

    dan sta ik dus helemaal versteld..

    ook voor mij is cruisen in een standaard hut helemaal geweldig en ik vind ook vaak de meerprijs van een raam of balkon het niet de moeite waard.

    als er weinig verschil in zit net als nu ga ik natuurlijk ook voor die balcon hut…maar 500 euro meer betalen PP voor een raam zie ik ook niet zitten…die spendeer ik liever aan boord aan een lekker drankje.of een mooie foto.

    laat een ieder in zijn waarde…en waardeer de inbreng van iemand hier op het prikbord

    henk gij rijd maar lekker in oe taxi mee een meter rond om oe centen te verdienen en gaat maar lekker cruisen in oe simpel hutje…ik ben hartsikke blij mee jou hulp hier op het prikbord en mag je erg graag en vind het niet leuk als je op prive vlak aangevallen wordt… en dankzij dieje taxi hedde gij maar mooi al 700 dagen gecruist wat menig persoon niet kan zeggen…

    bedankt voor al je hulp aan alle mensen hier !!

    (tu)(tu)(tu):)-D(tu)(tu)(tu)

  • elisabeth

    Marij ik ben het helemaal met je eens (tu),

  • nedcruise

    Beste prikkers,

    Het door mij geplaatste bericht heeft niet de intentie om persoonlijke aanvallen uit te lokken op lezers.

    Zeker niet op Henk, die ik persoonlijk goed ken. Hij heeft inderdaad zeer goede contacten met bemanningsleden van HAL schepen. Vandaar dat ik de reactie van Albert J denigrerend vind en niet passen in deze rubriek.

    Met “hommage” in mijn berichtje wordt mede bedoeld, dat er weer een stukje zeevaart geschiedenis terug komt. Die helaas voor een heel groot deel verloren is gegaan. Natuurlijk moet een bedrijf winst maken, of dat nu een cruise of een container rederij is. Voor alle duidelijkheid een cruise rederij kan zijn schepen in elke haven kwijt, derhalve is het te ‘prijzen’ dat de HAL deze stap heeft genomen. Dat men hierbij inspeelt op een stukje ‘nostalgie’ valt te begrijpen. Persoonlijk hoop ik, dat het een groot succes zal worden al zal dat nog genoeg moeite kosten!

    Haco-www.nedcruise.info