Hoi Natasja het gaat allemaal goed komen (helemaal nu Marij ook aan boord zit en ze haar hulp aanbied indien nodig (tu))
Ik ben in Januari samen met me man voor het eerst gaan cruisen, eerst naar Miami gevlogen…………………voor het eerst naar de States, 30 jaar NIET gevlogen,
zowel ik als me man kunnen slecht, heel slecht Engels spreken en lezen en weet je we zijn er toch gekomen en alles is goed gegaan (tu)
We hebben in een week 6 Nederlands sprekende mensen ontmoet aan boord ( de rest waren allemaal Canadezen en Amerikanen dus best vermoeiend als je slecht Engels spreekt, maar daar zal jij minder last van hebben en waarschijnlijk spreek je goed Engels (en misschien nog wel veel meer talen)
Net zoals Marij heb ook ik me eerst ingelezen naar de informatie van de plekken waar van boord gingen, in ons geval Willemstad (Curacao) en Oranjestad (Aruba),
ik ben ouderwets naar de bibliotheek gegaan en dingen uit gezocht wat er te doen en te zien is, gekopieërd en mee genomen en uiteraard ook op internet dingen opgezocht.
Wij hebben op Curacao en Aruba op de kade een trip geboekt (vragen waar de trip naar toe gaat en hoe duur en dan afdingen maar !!!!!!) die duurde ruim 2 uur, toen hebben we ons af laten zetten bij het strand en ons in Curacao ons na 2 uur weer op laten halen en in Aruba de lokale bus genomen,
na 2 uur strand nog lekker lopen struinen in de stad en toen weer aan boord gegaan.
Ik vertel je dit om een idee te geven hoe wij dat gedaan hebben, wij vonden de afwisseling trip/strand/stad erg prettig maar dat is voor iedereen uiteraard anders, en er moet maar net strand zijn B) en je kan nu eenmaal niet in een dag heel de stad of een eiland zien.
Natasja laat het over je heen komen, wees niet nerveus, geniet van iedere minuut !
Lees zo nu en dan op dit prikbord daar heb ik ook veel van opgestoken.
En na deze reis zal je zeggen dat was de 1e keer maar er volgen er meer en meer (tu)
Heel veel plezier !
groeten Elisabeth