voor 1 keer op cruis

• natasja

hallo ik zal me even voor stelen ,

ik ben Natasja ben 27 jaar en ik ga 5 augustus op cruise met de carnival magic .

dit gaat mijn eerste cruise worden .

hebben jullie tips voor mij :

bv: wat mag ik niet vergeten om in me koffer te doen ?

hoe gaat het na het aan legen in de havens?

eigenlijk is alle info welkom , dus brand los en help mij om niet meer over alles zo zenuwachtig te zijn :D

alvast bedankt .

natasja

• marij

heey natasja

wij zitten dan ook op het schip echt super leuk hoor !!

en je hoeft niet zenuwachtig te zijn hoor..

wel wil ik even zeggen dat je aankondiging voor 1 keer op cruise denk ik niet gaat lukken het is nl erg verslavend.

het aan leggen in de havens gaat ..het schip meert aan en je kan van boord dat is het hahahahahahah….wat je dan gaat doen is aan jezelf..je kan excursie van het schip doen of zelf op pad gaan…dat zou je dan zelf uit moeten zoeken wat je wil gaan doen…dat hebben wij voor elke port gedaan, er zitten een paar ports bij die we al gehad hebben dus makkelijk…en als je hier bij de zoekfunctie de havens intoetst komt er een zee van informatie uit…heb een paar weken geleden zelf een avondje er aan gespendeerd en heb 2 uitgeprinte lijstjes met heel veel leuke dingen die we gaan doen ( het meeste dankzij bernadette)

wil je nog iets weten dan mag je me altijd iets vragen hoor…

als je hyves hebt kan je me ook toevoegen om daar de conversatie voort te zetten..:D.en aan boord wil ik je ook altijd helpen als je iets niet weet…gaat hullemaal goed komen vrouwke (tu) dont worry

groetjes marij

• Bikkiebeer

Ja hoor lekker genieten en het is allemaal zo simpel. Je hoeft je echt nergens zorgen over te maken.

Gewoon je laten verwennen op de boot en leuke dingen doen.

Met wie ga je?

Groeten

Bikkiebeer

• natasja

he marij, en bikkiebeer .

bedankt voor de reactie , marij zoek jij gewoon bv haven monaco om er achter te komen wat er te doen is ????

of doe jij dat hier anders.

heb helaas nog geen hyves .

bikkiebeer ik ga samen met mijn vriend , maar die is ook nog nooit op cruise geweest.

maar ga er zeker van genieten hoor heb er nu al zin in kom maar op (:P)

gr

• marij

hoi natasja

je zoekt gewoon door alleen de haven naam in te toetsen..dus gewoon alleen monaco…..wat je wel moet doen is zoeken op alle datums dus let op dat hij niet staat op de laatste 4 weken dan vind je nl niets.

als je wijs bent maak je een paar a 4tjes met al die tips printen en meenemen. wij hebben voor alle havens eigenlijk al uitgezocht waar we heen willen of wat we willen gaan doen…rome blijven we aan boord..dit hebben we 3 jaar geleden allemaal met een privetour gezien…en al die amerikanen gaan hier zeker van boord hebben wij mooi het schip voor ons zelf ;)

welke zitting van diner heb je ?? of heb je freedinning ?

ben je van te voren ook in barcelona wij vertrekken de derde al naar barcelona.

wij zijn met 9 personen…menne husband andre 63 ikke 50…onze dochter stacey 23….vriendin van ons suus 38 haar dochter evi 21 evi haar vriend peter 25…de zoon van suus rowan 17 jaar zijn vriendin kaka…en de jongste dochter van suus mylenca

wij komen allemaal uit het brabantse land…:D

het wijst allemaal een beetje zichzelf hoor maar ik snap best dat je eenbeetje zenuwachtig erover bent.

we hebben in ieder geval de leukste cruisedirector die er in de cruisewereld is…john heald….hij heeft de maritiem prijs gehaald 2 jaar geleden de hoogste onderscheding in de cruisewereld..

hij is getrouwd met een nederlandse heidi….hij houd een blog bij wat heeeeeeeeeel veel wordt bezocht…hij zit nu dus al op de magic en houd zijn dagelijkse leventje bij aan boord…erg leuk om te volgen.

dit is de link http://johnhealdsblog.com/ hem kan je ook altijd vragen stellen..

wil je nog iets weten ik help je graag heb al eerder met carnival gecruist.

groetjes marij

• elisabeth

Hoi Natasja het gaat allemaal goed komen (helemaal nu Marij ook aan boord zit en ze haar hulp aanbied indien nodig (tu))

Ik ben in Januari samen met me man voor het eerst gaan cruisen, eerst naar Miami gevlogen…………………voor het eerst naar de States, 30 jaar NIET gevlogen,

zowel ik als me man kunnen slecht, heel slecht Engels spreken en lezen :( en weet je we zijn er toch gekomen en alles is goed gegaan (tu)

We hebben in een week 6 Nederlands sprekende mensen ontmoet aan boord (:D de rest waren allemaal Canadezen en Amerikanen dus best vermoeiend als je slecht Engels spreekt, maar daar zal jij minder last van hebben en waarschijnlijk spreek je goed Engels (en misschien nog wel veel meer talen)

Net zoals Marij heb ook ik me eerst ingelezen naar de informatie van de plekken waar van boord gingen, in ons geval Willemstad (Curacao) en Oranjestad (Aruba),

ik ben ouderwets naar de bibliotheek gegaan en dingen uit gezocht wat er te doen en te zien is, gekopieërd en mee genomen en uiteraard ook op internet dingen opgezocht.

Wij hebben op Curacao en Aruba op de kade een trip geboekt (vragen waar de trip naar toe gaat en hoe duur en dan afdingen maar !!!!!!) die duurde ruim 2 uur, toen hebben we ons af laten zetten bij het strand en ons in Curacao ons na 2 uur weer op laten halen en in Aruba de lokale bus genomen,

na 2 uur strand nog lekker lopen struinen in de stad en toen weer aan boord gegaan.

Ik vertel je dit om een idee te geven hoe wij dat gedaan hebben, wij vonden de afwisseling trip/strand/stad erg prettig maar dat is voor iedereen uiteraard anders, en er moet maar net strand zijn B) en je kan nu eenmaal niet in een dag heel de stad of een eiland zien.

Natasja laat het over je heen komen, wees niet nerveus, geniet van iedere minuut !

Lees zo nu en dan op dit prikbord daar heb ik ook veel van opgestoken.

En na deze reis zal je zeggen dat was de 1e keer maar er volgen er meer en meer (tu)

Heel veel plezier !

groeten Elisabeth

• marij

op deze cruise zitten er meer nederlanders als 6.:D.john geeft in zijn blog aan elke keer welke nationaliteiten eropzitten en de cruise die nu vaart zitten er 55 nederlanders…in aug zijn er dat meer dan is het schoolvakantie..en er zullen heel veel kids aan boord zijn…de magic heeft een gedeelte wat niet toegangkelijk is voor kids..het bovenste dek is helemaal voor 18 plus…een super relaxed dek met jacussie heel mooie banken zelfs duo bedden super mooi..hier mogen dus geen kids in.

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik alhoewel er veel aan boord zijn van kids geen last heb.

wij hebben het op deze manier gedaan…ik heb op de site van carnival… www.carnival.com…. alle excursies bekeken die je in de havens waar wij aan leggen kunt doen…dan heb je al een idee van de bezienswaardigheden…daar haal ik dingen uit…en dan ga ik speuren hier en op cruisecritic, naar hoe mensen dat hebben gedaan…na een avondje speuren heb ik mijn plan in grote lijnen klaar.

nogmaals mocht je hulp nodig hebben ik wil je heel graag helpen ook aan boord…je mag me altijd op men hut bellen met een vraag waar gaan jullie heen hoe doe je dat hoe of wat ..ik doe het met plezier voor je…

ons hutnummer is 6425 je kan intern bellen…neem het mee in je reispapieren je weet nooit.

en je mag me natuurlijk ook altijd mailen.

er zijn ook vaak hop on hop off bussen die je kan gebruiken om de steden te zien waar we aanleggen…bijna overal zijn die heb ik gezien.

groetjes marij van dinter

• natasja

He

bedankt weer voor de tips , als ik de reacties lees krijg ik er nog meer zin in.

en marij jij bedank dat je je hulp aan bied .

ik ga zeker je hut nummer me nemen ;) gewoon voor het geval, je weet maar nooit he.:D

me vriend en ik gaan vanavond maar kijken op internet wat we willen gaan doen , we gaan denk ik niet op excursie want helaas zijn die erg prijzig .

maar met de tips , moeten we genoeg leuke dingen kunnen vinden.

laat jullie het wel weten of het ge lukt is.

gr natasja

• natasja

Hoi marij en andere die dit lezen ;)

ik heb toch nog een vraagje , wat dragen jullie om de avond van captains cocktail en captains diner ,

zowel voor mij als voor me vriend dan hebben we een beetje een idee van hoe en wat .

wat moeten we van deze avond verwachten?

Marij volgens mij vroeg je of wij een vaste tijd of open zitting hebben , wij hebben voor de open zitting gekozen.

gr natasja

• elisabeth

Natasja ik heb nog maar 1x een (HAL) cruise meegemaakt,dus ben geen ervarings deskundige maar hopelijk kan je met onderstaande wat;

wij waren uitgenodigt voor een cocktail door de kapitein in de namiddag en toen heb ik een net jurkje aangetrokken en me man een pantalon,overhemd met stropdas en jasje.

De meeste dames hadden een rok met blouse of net jurkje aan en de mannen in ieder geval een overhemd, lang niet iedereen had een stropdas om.

Op de avonden waar formal dress gewenst is, zie je de dames in een nette jurk (of rok/blouse) en dames in het lang maar lang niet iedereen had dat aan,

de mannen volstaan met een nette pantalon, overhemd en stropdas.

groetjes Elisabeth