Med cruise venetie transfer en id kaart

• Mar

Ik heb een cruise geboekt samen met mijn zusje (16) met royal caribbean.

We hebben een notorized brief waarin in gemachtigd ben om met haar op vakantie te gaan.

Nu heeft mijn zusje alleen een idkaart. Mag zij hiermee aanboord? We doen alleen landen aan waarbij je ook met je id kaart mag komen.

Nog een vraagje: wij vliegen op marco polo. Wat is de beste manier om bij het schip te komen?

Nog een vraag: ik heb geen creditcard dus moet een cash deposit maken. Is daar een minimum aan verbonden? En kan dat in euro's bet. worden of moet ik in venetie bij het inchecken al dollars gewisseld hebben?

Alvast bedankt

• Carlos

Hallo Mar,

Punt een, is dat je het document die je hebt om met je zusje te reizen aan het reisbureau overlegd en dat zij dat ook doen bij de Cruise mij.

Als zij bevestigen dat je de juiste document hebt dan loop je geen risico dat je niet aan boord zou worden toegelaten.

Dit geldt ook voor evt. het vliegen.

Punt twee, is dat ondanks je alleen landen aandoet waar zij met een id. mag komen, er altijd situatie's kunnen voor doen dat een id. kaart voor problemen zou kunnen zorgen.

Het schip moet om wat voor reden uitwijken naar een ander haven en je hebt een probleem als je van boord zou moeten. Een paspoort is altijd het beste.

Punt drie, Als je geen Credit kaart hebt dan moet je inderdaad een vooruitbetaling doen, ook een vraag voor je reisbureau.

Ik zou je adviseren indien je de mogelijkheid hebt (Tijd en meerderjarig) om toch een Credit kaart te regelen.

Tip: Volgens mij kan je bij de ANWB een gratis kaart krijgen en je betaalt pas voor het gebruik als je hem toch nodig hebt.

Wat je niet moet doen is met EEN pin pas op reis te gaan. Minimaal twee.

Als je pas door wat voor reden in een automaat wordt ingenomen dan heb je echt een probleem.

Succes en veel plezier.

Carlos

• cecile

wij hebben net een cruise geboekt en onze kinderen van 12 en 16 MOETEN een eigen paspoort hebben. advies is dus een paspoort halen

fijne reis!

• ward

Als je geen creditkaart hebt kun je bij het inchecken een cashaccount openen alleen als je de 300 dollar bereikt hebt moet je deze eerst ff betalen bij de service balie,en dan kun je weer gewoon verder.

ps welke datum vertrek je?