over 3 weekjes eerste keer cruisen

• Elly

Hoi iedereen,

Ik ben Elly en ga voor het eerst samen met mijn man cruisen op 15 Juli

We gaan naar de Middellandse zee met de Splendour of the seas van Royal Caribbean

Zijn er mensen die tips voor ons hebben om er een onvergetelijke reis van te maken???

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt Elly

• Nelly

Mijn tip: Geef niet teveel tip!

• marij

je zou zelf maar eens als steward werken nelly… denk dat je heel blij zou zijn met een extra tip ( mits je het verdiend hebt natuurlijk)

voor al die verwennerij en extra service betaal ik graag de tip die ervoor staat, en natuurlijk een extratje voor de mensen die mijn vakantie een wow factor hebben gegeven.

een tip voor elly als je van plan bent om op eigen gelegenheid eropuit te trekken met excursies bereid je dan een beetje voor…gebruik de namen van de havens hier als zoekfunctie en een schat aan informatie komt je tegemoet.

verders zou ik een beetje uitkijken dat je niet met het cruisevirus wordt besmet ;)

een hele fijne reis maar dat gaat zeker en vast lukken met RCCL

gr marij

• Elly

hoi marije

dank je voor je tips

we vinden het superspannend en vrees dat ik het virus al heb want ben al uit aan het kijken naar een volgende cruise hahaha

en ben het helemaal eens met je dat mensen die zorgen dat je een superfijne vakantie krijgt daar ook best wel een extraatje voor mogen krijgen

Weet je toevallig of je op het Marco Polo vliegveld makkelijk bij aan een taxi kan komen en wat dat ongeveer kost?

En we hebben geen creditcard, zou het dan beter zijn als je dollars hebt of gewoon euro's

• marij

als ik jullie was zou ik dan toch echt een creditcard aanvragen ( kan nog net) want je staat op het schip borg met je creditcard voor je on board rekening want je betaald nergens met geld..dus je hebt geen dollars nodig…

je krijgt een kaartje en met dat kaartje betaald je alles…excursies die je boekt…je drankjes…je fotos echt alles aan boord…als je geen CC hebt zal je een borg (cash deposit)moeten betalen..dus ik raad je echt aan een CC aan te schaffen. veeeeeel gemakkelijker en bijna een must als je gaat cruisen.

er staan genoeg taxis om je naar het schip te brengen…en als je terug moet naar het vliegveld kan je ook aan boord van het schip een transfer regelen met een bus…vaak is met meerdere een taxi goedkoper…

een fijne vakantie