advies 1e cruise

• Anita

Eindelijk de knoop doorgehakt; we gaan van Rotterdam naar Rome. Graag advies of het verstandig is excursies te boeken of wat je zelf kan doen in de havens.

We komen in:

Dover .

St. Peter Port (Guernsey)

Lissabon

Cadiz (Sevilla)

Málaga

Cartagena

Barcelona

Napels

Alvast bedankt!

• Henk van der Linden

Hoi Anita,

alle havens die je noemt, kan je alles zelf regelen met taxi of openbaar vervoer,

gebruik de zoek functie eens op dit prikboord.

Tip: neem altijd je paspoort mee naar de wal, mocht er iets gebeuren en je bent te laat,

schip gaat absoluut weg, ga je met de “Rotterdam” ?

• Anita

Hallo Henk,

Ja, inderdaad met de Rotterdam. Heb de zoekfunctie al gebruikt maar nog niet echt veel info boven water gekregen waar ik iets aan heb.

Dus wat specifiekere info is alsnog welkom.

Groetjes, Anita

• Jos

Mijn man en ik hebben gisteren een optie op deze cruise genomen. Ik wacht nog op de vluchtprijs. Van de HAL begreep ik dat daarover in de loop van de volgende week informatie beschikbaar komt. Ik heb ergens gelezen dat de HAL een vliegtuig gecharterd heeft. Ben benieuwd. Van Cruisetravel en van Zeetours heb ik al een opgave van de vluchtprijs, maar die vond ik erg duur. Zelf vond ik een vlucht van Transavia voor 80 euro p.p., maar die vertrekt al 's ochtends om 10 uur, dus dat is een tikkie te vroeg.

Een aantal van de plaatsen hebben wij al eens bezocht (Lissabon, Cadiz, Malaga, Barcelona). Goed te doen met openbaar vervoer, taxi, hop-on hop-off bus enz. om de mooiste plekjes te bezoeken. Bij aankomst wijst het zich eigenlijk zelf.

Veel plezier op deze cruise.

Jos

• @nit@1

Dus nog even afwachten voor jullie. Ga je anders een andere cruise doen?

Weet niks van vliegtuig HAL. Hebben alles ineen geboekt incl transfer naar luchthaven.

Is het verstandig om geld te wisselen voor Dover & Guernsey? (geen euro's).

Iemand hier ervaringen mee?

Groetjes,

• jwiel@chello.nl

@nit@1 Schreef:

——————————————————-

> Dus nog even afwachten voor jullie. Ga je anders

> een andere cruise doen?

> Weet niks van vliegtuig HAL. Hebben alles ineen

> geboekt incl transfer naar luchthaven.

>

> Is het verstandig om geld te wisselen voor Dover &

> Guernsey? (geen euro's).

> Iemand hier ervaringen mee?

>

> Groetjes,

We hebben toch deze cruise geboekt. De vlucht is met Transavia, gecharterd door de HAL. Nu betalen we minstens 250 euro p.p. minder voor de vlucht dan de eerder door Cruisetravel en Zeetours aangeboden vluchten.

Een tip voor een prachtige excursie is een bezoek aan het Alhambra bij Granada. Twee jaar geleden hebben wij die excursie van de HAL gedaan vanuit Almeria. Ik meen dat deze trip nu wordt aangeboden door de HAL vanuit Malaga. Wij hebben er enorm van genoten.

Wij zijn van plan ponden mee te nemen voor Dover en Guernsey. Ik neem echter aan dat ook in Dover flappentaps voorhanden zijn.

Groetjes

Jos