cruise direct boeken bij carnival

• eef

Hoi,

Weet misschien iemand of het voordeliger is om rechtstreeks via carnival te boeken en is dat ook mogelijk in nederland. Alvast bedankt.

Gr,

Eef.

• JP

Ja, dat kan. Stuur een e-mail met boekingsverzoek aan internationalreservations@carnival.com. Een medewerker neemt dan via e-mail contact met je op (daar gaat 24-48 uur overheen).

Geef in ieder geval het volgende door:

Carnival Ship

Sail date

How many guests

Category (Inside, Ocean view, Balcony, Suites)

Have you cruised with Carnival Cruise Lines before

Over the age of 55

Nationality

Om te betalen (credit card) moet ze bellen (+1 305-406-4637), omdat op de site geen functionaliteit voor internationale betalingen is.

Het bleek aanzienlijk goedkoper (20-25%) om rechtstreeks te boeken bij Carnival. Daar kwam nog een ander voordeel bij: sinds de boeking waren er twee prijsdalingen, deze werden netjes verrekend. Bij een reisbureau blijft de prijs vastgelegd.

Mogelijk nadeel van rechtstreeks bij Carnival boeken: bij een reisbureau in NL heb je ANVR/SGR en geldt de Nederlandse wet bij evt. problemen. Zoals disclaimer bij HAL zegt: “Als u van buiten de Verenigde Staten boekt en wenst dat de wetten van uw thuisland op uw boeking van toepassing zijn, verzoeken wij u contact op te nemen met een reisagent in uw land.”

• Santje04

Wat betrft de prijswijzigingen, klopt het niet helemaal. Wij hadden via Cruisetravel een Carnival cruise geboekt, de prijzen daalden, en wij hebben toen gevraagd of wij die daling ook vergoed kregen. Dat was zo, werd ook keurig geregeld.

• marij

het is echt niet meer zo dat je in amerika veel goedkoper uit bent ( dan heb ik het alleen over carnival)

vanaf nu kan je boeken met een prijsgarantie ( carnival) dit is voor amerikanen en ze hebben voor me uitgezocht bij cruisetravel en het geld ook voor ons.

dit houd het in …

Here's how the Early Saver program works:

1. When you book a 3-5 day cruise three months in advance, or 6 day or longer cruise five months in advance, you are assured the lowest rate.

2. In the unlikely event that you do find a lower Carnival-advertised rate* after booking your cruise, we will honor it and adjust your cruise rate accordingly. Simply fill out the Price Protection Claim form and we'll take care of the rest. If you booked your cruise with a travel agent and need to make a Price Protection Claim, simply contact your travel agent and they will submit it for you.

ook rekenen ze bij cruise travel de prijs die bij carnival ook staat..let op als je daar 900 dollar ziet staan dat er tax bij komt..ik geloof 15%…voer hem maar eens een eind door dan zie je dat..ook zit er bij hun de fooien niet in begrepen en dat is hier in nederland wel het geval …toch 10$ per man per dag…

al met al reden voor mij als ik met carnival ga gewoon lekker hier in nederland te boeken want gaat de prijs omlaag dan gel;d dat ook voor ons..je moet het natuurlijk wel zelf in de gaten houden !!

trouwens cruisefactory doet er ook aan mee..ik zou wel vermelden dat je hier gebruik van wil maken als je boekt..bij carnival moet je hem ook aanklikken dat je ervan gebruik wilt maken..

gr marij

• JP

Kijk, zo leer je weer wat nieuws. Goede tip! (tu)

Voorheen boekten we bij (het inmiddels failliete) Carnival Holland. We hebben bij een van de vijf cruises een prijsdaling meegemaakt, dat was bij het afschaffen van de brandstoftoeslag. We kregen dit bedrag toen als OBC (on board credit). Als een reisbureau alle componenten apart noemt, weet je tenminste waar je aan toe bent. Netjes van Cruisetravel dat ze de prijsdalingen meenemen, dat zal -neem ik aan- voor meer reisbureaus gelden (ze werken immers met dagprijzen).

• marij

je zal er wel om moeten vragen en zwart op wit laten zetten zodat je er bewijs van hebt…wij hebben dit jaar ook van cruisetravel de prijsverlaging gehad van de magic wat toch een 300 euro de man was dus dat vond ik ook heel netjes..

het schijnt dat carnival hier makkelijk mee omgaat maar dat die andere dat niet zo vlug doen.

van henk heb ik begrepen dat ook de HAL dit doet als je rechtstreeks bij hun boekt..dus ik zou er echt om vragen ..bij carnival wordt het gegeven DIT STAAT OOK OP DE SITE VAN CARNIVAL die price protection..terwijl ik dat bij andere niet zie..maar wie weet krijg je het bij allemaal wel gedaan…gewoon vragen niet egschoten altijd mis !!

gr marij