Hallo wie heeft er ervaring met een excursie naar de Etna ?
Of heeft iemand dit zelf geregeld vanaf de haven van Messina ?
Is het eigenlijk wel te doen de Etna bezoeken ? we moeten om 15.00 uur weer aan boord zijn.
groeten Elizabeth
Ja ik had al zoiets gelezen, Marij is altijd heel behulpzaam met tips, fijn dat mensen hun reiservaring met je willen delen,
ik wacht geduldig af op meer info, wij vertrekken 8 September van Barcelona met de Rijndam naar Messina,Argostoli.Brindisi,Kotor,Civatavecchia,Livorno en Marseille
dus genoeg plekken te bezoeken, uit te zoeken en van te genieten !
ALs ik terug ben zal ik ook het een en ander achter laten op het prikbord misschien hebben andere daar dan weer wat aan.
alvast bedankt en groeten Elizabeth
en hier is marij dan weer….terug van een geweldige vakantie…
wat betreft messina.
als je vanuit messina naar de etna wilt is dat 120 km dus echt wel ver voor als je om 3 uur terug aan boord moet zijn…
voor mensen die willen touren is zeker mario aan te bevelen heeft samen met zijn broer een taxi/tour bedrijfje met alle bijbehoorende vergunningen licenties…
en is heeeeeeeel goedkoop.
je kan hem mailen dan krijg je een overzicht van wat hij te bieden heeft..
voor ons was dit de geweldigste dag van onze cruise..
we hadden met hem afgesproken om 9 uur esmorgens want wij zijn niet van dat hele vroege en hij stond al te wachten met het bordje met onze naam erop.
wij enthousiast zwaaien en toen was gelijk de toon gezet voor onze fantastische dag…
we hadden gekozen voor een tour messina taormina en castelmola
hij had een coolbox bij met drankjes en gebakjes..echt super verzord…bracht on naar de mooiste dingen en overal vertelde hij iets…we warem met 7 man er gaan 8 man in hun busje je kan een tour schema opvragen per mail….heeft ons super moie pleksjes laten zien en is met ons weesten lunchen in casteola in een restaurantje we hadden aan gegeven dat we dat wilde ….ongelooflijk hij had 7 plaatsen gereserveerd die allemaal uitzicht hadden op de vulkaan de etna adembenemend…en wat denk je wat het daar koste…10 keer niks…het duurste was 7,50..en het was zon italiaanse mama die daar de scepter zwaaide een klein familie restaurant in een super klein dorpke…we moesten nog geen 10 euro de man betalen voor eten en 2 drankjes en kregen nog een glaasje dessert wijn gratis..toen zijn we verder samen met hem gelopen overal vertelde hij ronduit…ja dit was een super dag,,, daarna terug gereden naar messina en daar een vieuw op het schip gehad en de straat van meesina echt de wow factor…ik kan hem van harte aanbevelen…natuurlijk is het wel zo met hoe meer man je gaat hoe goedkoper het is…wij waren eigenlijk met 8 man en dan kost het 40 euro…maar ben je met 2 man is het natuurlijk duurder…
de minste haven vond ik marseille..ja een prachtige haven maar dat is het dan ook…monaco vonk geweldig amazing om het op zijn amerikaans te zeggen.
in livorno hebebn wij de bus naar pisa gepakt we wilden eigenlijk met openbaar vervoer gaan maar onder aan het schip zat een reisagentschapje dat kaartjes voor de pisa bus verkocht voor 15 euro heen en weer dus zonder stoppen gelijk door..dus dat hebben we gedaan…we werden op de parkeerplaats van de bussen in pisa gedropt en daar de shuttlebus gepakt naar puisa zelf voor een euro dus we waren voor 17 euro uit en thuis….
en de bus heeft ons netjes voor het schip afgezet…dan ga ik niet voor misschien 7 euro voordeel met openbaar vervoer sodemieteren…in rome zijn we aan borod gebleven..dit hadden we al gedaan..dus we zaten met 300 mensen op een schip waar normaal 4500 mensen op zitten dat was ook amazing hahahahahaha..en dat hebebn we in napels weer gedaan.
dus al met al een geweldige cruise gehad…
dus op meesina is mario en zijn broer zeker een aanrader om te touren…
marioastone@tiscali.it
Hoi,
Wij hebben ook de cruise gemaakt van 5 aug. op de Carnival Magic (met tegenstrijdige gevoelens, want sommige dagen waren echt top, maar we hebben wat kanttekeningen ;-) )!
Wij hebben via een excursie de Etna bezocht van de maatschappij.
We zijn met de bus naar de ETNA gereden en daar eerst op een rustige plek over de lava gelopen en bekeken en vervolgens naar de krater uit 1986 .. We konden ook naar een krater uit 2001, maar dan moest je 20 min. lopen een steile berg op, en dat hebben we met de kids maar niet gedaan!
Ik vond dit een van de mooiste dagen en belevenissen!!!
Als ik het verhaal van Maij lees, zou ik gezien haar verhaal, voor Mario kiezen denk ik.
Gr,
Edwin en Kim
Dat klinkt goed Marij. Wij hadden eerst besloten om in Messina geen tour meer te doen, en om alleen even Messina te bekijken. Tijdens de cruise wilde mijn man toch eigenlijk wel naar de Etna, en dat kon toen alleen eigenlijk nog via een tour via het schip. (Carnival Magic). Dat hebben we toen toch gedaan. De rit was anderhalf uur per bus naar de Etna, een vrouwelijke gids vertelde in de bus over het eiland en de Etna. Er was een stop bij een benzinestation om een foto te maken van de Etna op afstand, omdat je niet van dichtbij hem helemaal op de foto kan krijgen. Hierna reden we naar de Etna en hadden daar ik dacht anderhalf uur de tijd om rond te lopen. Je stapt uit op een punt waar een aantal kraters zijn, en waarvan 1 uit 2001. Ik weet niet of ik een link hier mag zetten, anders verwijder ik hem wel weer, maar op mijn site www.sandrassite.nl/cruise staat een verslag over die dag. Het was veel reizen, maar wij vonden het wel de moeite waard.
Misschien moet je toch wat oppassen met deze jongen.
Op tripadvisor een artikel dat hij zonder licenties werkt en klanten langs de weg heeft laten staan bij een politiecontrole
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g187889-i2142-k4427798-l33048566-Short_Cruise_Stop_suggestions_please-Messina_Sicily.html
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?