hal cruise oostzee juni 2012

• Santje04

Het wordt onze 3e cruise, maar eerste keer HAL. We hebben een korte cruise gedaan met Royal Caribbean ( majesty of Seas naar Key West, Bahamas en Cococay) , en dit jaar een 12 daagse Middellandse Zee cruise met de Carnival Magic. We weten dat de HAL wat formeler is, en ook dat er minder activiteiten aan boord zijn voor ons zoontje van 11, maar als die een zwembad heeft, spelletjes meegaan die we samen kunnen doen, en boekjes, komt dat helemaal goed. Hij wilde ook graag deze reis doen, en hebben hem ook duidelijk gezegd dat het anders is, maar dat maakte voor hem niet uit.

• jeannettesuzanna

Hoi Marij,

Ik heb al geprobeerd om excursies te boeken, maar dat gaat helaas nog niet. Pas vanaf dec/jan is mij door de HAL gezegd. Nog even wachten dus. Ik heb alle excursies die er nu op staan uitgeprint om alvast te kijken wat er mogelijk is, maar het kan ook nog veranderen is mij gezegd. Maar…..een slimme meid is op alles voorbereid toch?

Ik ben nogal een regelaar vandaar!

Bedankt weer voor je tip!

Groetjes,

Jeannette

• jeannettesuzanna

Hoi Santje,

Naar de zon staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik weet bijna zeker dat ik cruisen helemaal geweldig vind.

Alleen mijn man, daar ben ik nog niet zo zeker van. Hij is bang dat hij vanalles moet etc.

Wij zijn over 3 jaar (als we het gaan halen ha,ha,) 25 jaar getrouwd. Stiekum ben ik al aan het denken over een weekje cruisen met het gezin. En dan naar de zon natuurlijk!

Groetjes,

Jeannette

• elisabethweb@msn.com

Hallo Jeannette, eind November 2010 ben ik omdat we 30 jaar getrouwd zijn Januari 2011 op zoek naar de winterzon………………..

ik zie dat een cruise naar de Caribbean voor ons budget best betaalbaar is maar als ik het me man voorleg; dat is toch voor bejaarden ? ik ga niet iedere avond in pak en met strop aan tafel, je ben zo beperkt je kan geen kant op aan zo'n schip enz.enz. alle vooroordelen komen naar voren.

Ik droom al jaren van een reis op zo'n schitterend groot schip het lijkt mij het einde !

Nou me man dus niet, maar om een lang verhaal kort te maken, vindt me man dat we het maar eens moeten proberen, de zon, het niets hoeven te doen spreekt hem uit eindelijk toch wel aan !

21 Januari 2011 aan boord van de Westerdam; we hebben een top vakantie,een top cruise, zo luxe, zo relaxt, zo fijn ! OOK mijn man !

Juli 2011 de planning voor onze September vakantie is in volle gang, met de caravan naar Zuid Frankrijk ! Totdat we een leuke aanbieding krijgen van de HAL…………………

de caravan blijft staan we vliegen 6 September naar Barcelona en stappen 8 September aan boord van de Rijndam !!!

We gaan dus weer cruisen ! En eigenlijk komt het dit keer door mijn man :)-D dus Jeannette dacht ik dat mijn man en hij zelf ook dat cruisen niets voor hem was niets is minder waar, hij vindt het net zoals ik het heerlijk !

Zoals je misschien bij andere heb kunnen lezen; cruisen is/wordt een verslaving :)-D ( wij zijn al aan het sparen om in April 2013 weer naar de USA te gaan en daar dan weer te gaan cruisen !

heel veel plezier met de voorbereiding groeten Elizabeth

• marleen57

Je hebt helaas niet echt de tijd om zelf iets te ondernemen, wij werden “los gelaten” in een souvenirwinkel waar alles in euro's was geprijsd. Aan het einde van de rondleiding door de Hermitage mochten we wel een half uur a drie kwartier zelf rondlopen om andere zalen te bekijken. Wij zijn toen naar buiten gegaan om op het grote plein en rondom de Hermitage te lopen.

groetjes Marleen

• marij

wat me te binnen schiet is dat mensen die een kijkje achter de schermen van de metro in sints petersburg namen ( ook een excursie) helemaal enhousiast terug kwamen…ze vonden dat allemaal geweldig dus misschien ook een ideetje..