verslag cruise met de magic carnival

• Santje04

Bedankt voor je verslag Marij, leuk om te lezen. :) Wij zijn 24 juli geweest voor de 12 daagse reis, en hebben het heerlijk gehad. Wij hadden gelukkig niets te maken met vechtende mensen, of een route die aangepast werd, geen problemen ofzo, dus dat scheelt. Qua drukte was het een enkele keer dat we even in de rij moesten bij het buffet, maar op zich zijn wij misschien precies op de goede momenten geweest, het viel erg mee. Het enige waar wij wel last van hadden was op de zeedagen een bedje bemachtigen. Hele leuke cruise gehad, zeker zoonlief van 11 jaar. ;)

• marij

hoi santje

ja die bedjes op zeedagen is een beetje moeilijk..

maar verders heb ik het ook leuk gehad hoor en we zullen heus nog wel eens met de magic gaan dat waterpark is toch echt wel kaaaaaaaai leuk…..we zijn druk aan het zoeken voor volgend jaar en alle kids zeggen in koor the magic…maar die vaart zon beetje dezelfde route en hem voor de derde keer te doen vin ik ook niets…RCCL heeft juli volgend jaar in het caribisch gebied bijna alleen maar 7 nachten en dat vind ik veel te kort…

ook wij kunnen met alle 8 beamen dat we een geweldige cruise hebben gehad op the magic…en die dag dat we niet op palma konden vind ik nog het minst erg…dat is overmacht…en daar hebben ze echt wel hun reden voor gehad anders doen ze het niet…

voor het gewone eten heb ik ook niet in de rij hoeven staan hoor maar bij de mogolian wok liep het soms de spuigaten uit..terwijl bij de tandori bijna niemand was.. .meeste mensen wisten geen eens van het bestaan af :)

en wat het vechten betreft ik heb het ook niet gezien maar gelezen op het blog van john anders had dit ook langs me heen gegaan….maar met 4500 mensen van allerlei verschilende nationaliteiten en culturen kan zoiets natuurlijk wel voorvallen alhoewel als het voor je neus gebeurd minder leuk is….

onze dochter van 23 had de hele giftshop leeggekocht…GUESS ( haar merk) was daar spotgoedkoop ik denk een 30% van wat het hier kost.een hele koffer vol met tasjes sieraden zonnebrillen slippers portomonai zijn mee naar huis gegaan:)….we hadden in newyork in mei al heel veel gekocht…maar nu werd alles nog eens aangevuld…en zo komt iedereen aan zijn trekken met een cruise…de shoppers….de waterratten….de feestbeesten…de zonners…..de dansliefhebbers….de zangliefhebbers…de spelletjesfanaten…de showkijkers..de luilakken…..ongelooflijk toch dat cruisen (tu)

gr marij

• Santje04

Ja , inderdaad voor elk wat wils. :) Zoonlief vond het waterpark ook helemaal te gek, en ook de midgetgolfbaan en voetbaltafel. Wij zijn ook gelijk gaan kijken voor volgend jaar, en wilden ook langer dan 7 nachten/dagen, en ook een andere route. Hadden er 1 van de Norwegian gezien in het Middellandse Zee gebied, maar die had toch ook meerdere dezelfde plekken als we al hadden gedaan. Noorwegen trok ons ook wel, en we vonden toen een 15 daagse HAL cruise vanaf Rotterdam met de Rotterdam naar Noorwegen. Zoonlief vermaakt zich ook prima alleen met een zwembad of gezellig spelletjes doen met ons, en wil ook graag Noorwegen zien, dus die vond het prima dat er minder te doen is daar dan op de Magic. Eigenlijk zijn het 2 cruises aan elkaar geplakt, we komen weer na 7 dagen terug in Rotterdam. Na wikken en wegen wat het beste was om te wachten met boeken, of toch te boeken, hebben we besloten om toch maar te boeken. Of dat slim is weten we niet, maar we hebben in ieder geval 1 3-persoonskamer nodig die er geloof ik wat minder zijn, en tja, we wilden deze reis gewoon, dus toch maar geboekt. ;)

• marij

hoi santje

wij hebben met de hal 2 jaar geleden gecruist ( de rotterdam) vanuit kopenhagen 13 dagen naar rusland letland alle scandinavische landen warnemunde en zo terug naar rotterdam..een prachtige reis vooral de stukken door de fjorden…wij vonden de rotterdam wel klein en de HAL iets te klassiek…maar je hoort me absoluut niet zeggen nooit geen hal meer..komt er een mooie route al is het met de rotterdam dan kunnen we best wel overstag gaan hoor…maar onze voorkeur gaat uit naar wat grotere schepen met meer vertier..

wij zijn ook altijd van het vroegboeken…ik ben bij carnival ook naar een informatie geweest aan boord om carnival cruises zo goedkoop mogelijk te boeken….. en heb net cruisetravel gesproken of hun hier in meegaan…

bij carnival kan je met een soort prijsgarantie boeken..dus gaan de prijzen zakken ( wat met de magic dus het geval was) dan zakt ook de prijs voor jou mee….ze gaan bij cruisetravel dit nu uitzoeken wat hun daar mee willen gaan doen en ik hoor volgende week hoe of wat !! zij vertelde dat dit aan het reisagentschap ligt of ze dat willen..dus bij carnival geld het voor elke boeker…maar een reisagentschap mag ook beslissen ik doe daar niet aan mee..dus moet het ook echt op je rekening vermeld worden…

ik ben dus reuze benieuwd wat hier uit ga komen. de amerikanen boeken op die manier trouwens bij elke maatschappij…

wij zijn ook druk zoekende voor volgend jaar maar vinden ook niet echt wat we willen..:(.. de middelandse zee hebben we al veel ports gezien…en de cruises met ports die we wel willen doen zijn cruises met maatschappijen waar we liever niet mee willen cruisen :S in juli vaart de hal niet in het caribisch gebied…en heeft RCCL geen cruises van langer als 8 dagen in het caribisch gebied…

dus we zijn er ook nog niet uit wat het wordt volgend jaar. zal beslist goed komen :)

groetjes marij