carnival freedom geboekt voor sept 2012

• marij

we hebben onze vakantie voor 2012 weer geboekt duurt nog wel een jaar…maar anders zit het allemaal vol wat wij willen !! ..dus na lang puzzelen gaan we cruisen door het caribisch . in de periode dat we gaan …sept 2012 war er geen schip van RCCL in dat gebied omdat het orkaan seizoen is denk ik…dus zijn we bij carnival gebleven wat toch een beetje onze fav is… vanuit florida ( fort lauderdale) waar we eerst een paar dagen zijn om in de 2 parken van universal ( orlando) te vertoeven waar het harry potter park ondergebracht is…er gaat een harry snotter fan mee die dat dus wil zien en natuurlijk een dagje outlet shoppen……dan hebben we 2 cruises met het zelfde schip aan elkaar geplakt zodat we 15 dagen cruisen….heb er kaaaai veul zin in.. .nu met het schip de freedom ( maatje kleiner als de magic) waar we 4 jaar geleden ook mee hebben gevaren…

trouwens geboekt bij cruisetravel met een price protector…dus daalt de prijs de komende tijd dan dalen wij mee (tu)

deze route gaan we varen.

heeft er iemand leuke tips voor de havens die zijn natuurlijk welkom..

aruba zijn we al wel 10 keer geweest dus daar weten we de weg wel..:D

vertrek 16 september 2012

Dag 1: Fort Lauderdale

Dag 2: Cruisedag op zee

Dag 3: Grand Turk & Caicos Eilanden

Dag 4: La Romana ( dominicaanse republiek)

Dag 5: Curacao ( nederlandse antillen)

Dag 6: Aruba ( nederlandse antillen)

Dag 7: Cruisedag op zee

Dag 8: Cruisedag op zee

Dag 9: Fort Lauderdale

Dag 10: Key West (Florida)

Dag 11: Cruisedag op zee

Dag 12: Grand Cayman ( cayman eilanden)

Dag 13: Ocho Rios (jamaica)

Dag 14: Cruisedag op zee

Dag 15: Fort Lauderdale

• jeannettesuzanna

Hallo Marij,

Het lijkt mij een hele mooie cruise. Ik leef met je mee. Wij moeten ook nog 10 maanden wachten!

Kun je mij uitleggen hoe e.e.a. werkt met een cruise protector? Moet je daar zelf om vragen?

Groeten,

Jeannette

• Henk van der Linden

Hoi Marij,

geweldig deze cruise, leuke havens en met Orlando er aan vast, helemaal TOP.

We waren vandaag (7/9) nog even op de “Rotterdam” in Rotterdam, zoals je weet.

Was weer heel gezellig, doet alleen pijn als je er om 16.00 weer af moet, weer de file in.

• marij

dat kan ik me voorstellen henk dat dat pijn doet..deze stond ook al wel even op het verlanglijstje..

maar jullie kennende zul je wel iets op het oog hebben en ik denk dat je dan wel langer als een dagje op de rotterdam zal zijn ;)

gr marij

• marij

daar moet je inderdaad zelf om vragen…het staat ook bij ons op de papieren vermeld…je moet dan met het zgn early saver tarief boeken dat carnival heeft…( dat is het goedkoopstetarief)

wij hebben 2 balkonhutten geboekt en ze zijn al best goedkoop ..je moet dan zelf zo af en toe in de gaten houden hoe het met de prijzen staat…heeft carnival een aanbieding na 3 maanden dan krijgen wij dat alsnog..dan vult cruisetravel een formulier voor ons in omdat verschil te claimen bij carnival…en dat krijgen we doormiddel van een on boardcredit of een upgrade terug.

je kan het ook lezen bij de site van carnival wat het eigenlijk inhoud…maar ik heb het hier ook al gepost

gr marij

• Henk van der Linden

Hoi Marij,

weer pijn in het hart de volgende reis geen “Rotterdam” maar de “Maasdam”

van 23/12 t/m 13/1/12 ook twee aan elkaar gekoppeld in de Caribbean.

De “Rotterdam” zit om deze tijd in Hawaii, zijn we al geweest en beslist

geen tweede keer meer, misschien zijn er nog prikkers die met ons meegaan ?

• marij

zoiets heet hoogveraad henk :D

trouwens met de kerst en nieuw cruisen staat ook nog op mijn verlanglijstje…weer een mooie reis in het verschiet jullie (tu)

• Kiraon

Niet erg origineel misschien maar wij vonden Stingray City op Grand Cayman een geweldige ervaring. Dus als je dat nog nooit hebt gedaan zeker een aanrader. Wij hadden gewoon bij Carnival geboekt en dat is ons erg goed bevallen. De begeleiding was uitstekend en zeer persoonlijk en de boot niet volgepropt zoals je op sommige (engelstalige) fora wel eens leest.

• marij

wij zijn alleen op aruba en curacao geweest de rest is nieuw voor ons nog nooit geweest…..dat van stingray city had ik idd al gelezen op CC…lijkt me ook erg leuk…we hebben een paar bestemmingen waar we ook zeker een tour van carnival gaan doen..en een paar bestemmingen op ons zelf…de meeste tours op deze bestemmingen zijn bij carnival ook best betaalbaar zag ik ( voorbij europa) er zitten al super leuke bij voor 60 dollar pp…een 40 euro..dus dan ga ik ook zeker niet zelf op pad…gaat helemaal goed komen..bedankt voor je reactie

gr marij

• Henk van der Linden

Hoi Marij

Dag 1: Fort Lauderdale

Dag 2: Cruisedag op zee

Dag 3: Grand Turk & Caicos Eilanden zijn we eens geweest, maar weet er niets meer van (leeftijd)

Dag 4: La Romana ( dominicaanse republiek) ik herinner me een grote winkel straat met veel vieze mensen, let goed op je spullen die zijn zo weg.

Dag 5: Curacao ( nederlandse antillen) erg leuk kan je alles zelf doen,taxi vraag €55,00 per uur, maar nooit meer betalen als € 35,00 - 40,00 per uur

Dag 6: Aruba ( nederlandse antillen) jou bekend

Dag 7: Cruisedag op zee

Dag 8: Cruisedag op zee

Dag 9: Fort Lauderdale Sawgrass Mills (Mall) 12801 West Sunrise Blvd Sunrise, FL 33323 geweldige shopping mail en heerlijk eten (lunch) met taxi

vergeet niet s'ochtens naar de immigratie te gaan aan boord, wij dachten we blijven aan boord dus we hoeven niet, mooi mis

Dag 10: Key West (Florida) nooit geweest

Dag 11: Cruisedag op zee

Dag 12: Grand Cayman ( cayman eilanden) strand “seven mile beach” met busje staan voor de ligplaats van de tenders

Dag 13: Ocho Rios (jamaica) watervallen met taxi, schoentjes huren en de waterval oplopen (niet voor Andre) laat die maar beneden met een biertje

wij hebben hier met dolfijnen gezwommen met de kleinkinderen, GEWELDIG ook hier let goed op je spullen, als je gouwe tanden hebt, doe ze uit (grapje)

Dag 14: Cruisedag op zee

Dag 15: Fort Lauderdale snel naar huis

groeten H&H