carnival freedom geboekt voor sept 2012

• marij

owww henk wa bende gij toch unne schat (tu)

alleen valt het me wel een beetje tegen dat je nog nooit op key west bent geweest :D

la romana gaan we ook gewoon met carnival doen daar gaan we niks op eigen gelegenheid doen..de prijzen vallen mee dus daar zoeken we wel iets uit..

wij gaan met de dolfijnen op grand turk..en ook met stingrays…

ocho rios gaan we zeker doen wat jij zegt dat combineren we met mystic mountain..een soort kabelbaan….

en ik had op cc ook al gelezen dat de taxis best wel prijzig zijn op curacao..al zegt andre net dat is toch niet duur als je het met hier vergelijkt..( dat weet jij het beste ;) )

we wisten dat we niet aan boord konden blijven en er een paar uur af moesten wel kan je bagage gewoon aan boord blijven..dus met die tip ben ik kaaaaaaaaaaaaai blij heb het gelijk opgeslagen allemaal..wij (ons stacey en ik) doen niks liever als shoppen en het liefste in een mall..dus dat gaat helemaal goed komen.

bedankt voor al je goede tips…heb je ook nog tips voor de zee dagen :D ( grapje)

bedankt voor je berichtje

de groetjess ook aan hanneke (tu)

• Henk van der Linden

Hoi Marij,

als ik zo lees wat jullie allemaal gaan ondernemen moet je na de cruise gelijk een week naar “Center Parks”

om uit te rusten, bewonderenswaardig hoor die energie van de Brabanders.

Nog een leuk verhaal (niet voor ons) over het aan boord blijven, we hadden ongeveer 12 jaar terug ook voor

het eerst twee cruisen aan elkaar gekoppeld met net als jij Fort Lauderdale als begin en eindpunt.

Tijdens het ontschepen na de eerste cruise, dachten wij we slapen lekker uit we zouden toch niet van boord gaan,

we bleven in de zelfde cabin, en wisten dat we die dag aan boord mochten blijven als we dat zouden willen.

Op een gegeven moment werd er hard op de deur ge bonst, staat er een officier voor de deur met bijna het schuim

op zijn mond met de mededeling “jullie vertragen het ontschepen” je moet als een speer naar de emigratie officier,

we schaamde ons dood wisten wij veel, je wordt overspoeld met informatie in je cabin, alleen dit punt ontbrak.

Ze gaven het schip niet eerder vrij als dat wij bij de paspoort controle geweest waren, gelukkig gingen bijna

alle passagiers van boord af, anders hadden we de tweede cruise niet veel vrienden gemaakt.

Later bleek dat ze al eerder hadden geklopt op onze deur en omgeroepen en hadden gebeld via de telefoon, die niet werkte.

In heel de USA moet je tijdens het ontschepen naar de emigratie officier, ook al blijf je aan boord.

Dit overkomt je natuurlijk maar een keer, stom hé niet verder vertelen hoor, groeten H&H

• marij

nou er zitten ook heel wat zee dagen in henk dus dan kan er gerust worden !!!

och henk toch je zou het meemaken….maar zit dieje imigratieofficier aan boord ??? dat ga ik dus heeeel goed uitvragen wat we moeten als we aan boord zijn !!

ze hadden ook tegen ons gezegt dat we op het schip misschien geregeld konden krijgen om aan boord te blijven, maar dat het die dag wel een beetje een rommelige dag is..dus vind ik die optie van shoppen wel goed van jou :D

hedde nog een tip voor amsterdam ??? een dinsdag ga ik samen met 2 vriendinnen amsterdam onveilig maken :D we gaan natuurlijk een rondvaart maken en madam tussaud…( heb allemaal bonnen met 50% korting we blijven nederlanders ) voor de rest zijn we nog zoekende …zal wel shoppen worden ;)

groetjessss marij

• jeannettesuzanna

Hoi Marij,

Bedankt voor de tip! Ik was even bang dat dit ook voor de HAL zou gelden. Maar als ik jou goed heb begrepen geldt dit alleen voor de carnival.

Groeten,

Jeannette

• marij

ik heb het nagevragen voor carnival…en of het voor de hal ook geld ???? beide zitten onder dezelfde grote hoed..zou best kunnen..

ik had van henk begrepen dat als je rechtstreeks bij de hal boekt dat dit wel tot de mogelijkheden behoord…dus ik zou het zeker vragen als je boekt of dit ook bij je reisburo kan…als je niets vraagt heb je niets..

vaak is meer mogelijk als je denkt…maar ze geven het je niet op een presenteerblaadje !!

gr marij

• rita

Beste Marij.

Wij hebben een Carnival cruise geboekt bij zeetours (west caribbean) al in febr. voor vertrek jan 2012, mochten de prijzen verlagen kan je dan bij zeetours ook om een aanpassing vragen ,of alleen bij cruisetravel.

bedankt Rita

• marij

ik heb het bij cruisetravel en bij cruisefactory gevraagd die hebben voor mij contact gezocht met carnival en van beide de mededeling gehad dat het akkoord was.

we hebben uiteindelijk bij cruisetravel geboekt

het staat ook duidelijk op de rekening vermeld. je moet dus wel met het earlysaver tarief geboekt hebben …maar dat is bij jullie dus wel het geval als je zo vroeg boekt !!

mocht de prijs naar beneden gaan…dan vult cruisetravel voor mij het aanvraag formulier in van carnival en dan kan je wat je teveel hebt betaald terug krijgen in vorm van on boards credits of een upgrade.

dus ik zou zeggen bel zeetours en vraag het…

mensen waar wij in juli mee hadden gecruist hadden via zeetours geboekt bij carnival en die hebben toen met de prijsverlaging ook om kunnen zetten naar een balkonhut zonder bijbetaling…niet geschoten altijd mis zou ik zeggen…dus bel ze even

gr marij en suc6