Wat is mogelijk

• Stef

We gaan eind november onze eerste cruise maken via HAL in de zuid-Caribbean, erg spannend hoor.

De laatste dag van onze cruise checken we op tijd uit (fort Lauderdale), maar in de avond vertrekken we pas vanaf Miami. We zouden graag overdag ook nog wat gaan bekijken of wat ondernemen maar waar laten we onze bagage? Of is het raadzaam om een auto te huren, wat zijn ongeveer de kosten hiervan.

Alle tips en informatie zijn welkom.

Alvast dank.

Groet Stef

• marij

wij vertrekken ook vanaf fortlauderdale ( carnival)

en hebben voor de vertrek dag een excursie geboekt bij carnival…onze koffers gaan mee de bus in en daarna worden we op het vliegveld afgezet..

kosten 40$ pp we gaan naar de everglades..

een auto huren is ook om te doen dat hebben we vooraf aan de cruise geregeld voor een paar dagen..

een auto huren kost 50 tot 100$ per dag je moet natuurlijk wel een beetje flinke maat hebben om je bagage in te laten zitten… je auto lever je weer in op het vliegveld van miami.

huren is vooraf goedkoper als dat je dat daar regeld

marij

• Oehoeboeroe

Stef vertrekt niet zoals jullie, HIJ KOMT AAN!

• elisabethweb@msn.com

Ik geloof dat je het verkeerd begrijp oehoeboeroe, Stef komt als ik het goed lees in de vroege ochtend met het schip in de haven aan,

en moet dan vervolgens de hele dag “wachten” op zijn vlucht.

De HAL heeft daar oplossingen voor Stef zoals Marij al aan geeft,heel erg makkelijk !

• marij

volgens mij kan ik nog heel goed lezen oehoeboeroe???

en vertrekt chef weer naar huis !! NET ZOALS WIJ ..als we met die bus op pad gaan…de tijd voor de cruise hebben we 4 dagen een hotel en een auto gehuurd.

hij komt met zijn schip aan in fort lauderdale en vertrekt pas in de avondvanuit miami naar nederland..en wil die tijd overbruggen door iets te ondernemen.

en daar heb ik volgens mij antwoord op gegeven.

marij

• Kiraon

Geen ruzie maken(:P).

Zoals ik het lees zoekt Stef nog iets om de tijd nuttig door te komen als hij al is uitgecheckt en voordat zijn vliegtuig vertrekt. Wij zijn met Carnival naar de Everglades geweest wat ons prima is bevallen. Waarschijnlijk heeft HAL ook wel iets dergelijks in zijn programma.

• Stef

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga bij HAL navragen of zij ook nog een excursie verzorgen na de cruise in afwachting van de vlucht naar Nederland.

Nog even een kleine vraag. Ik draag graag sportieve kleding, een pak of smoking is niet aan mij besteed. Mag ik tijdens het diner ook een nette broek en blouse of polo dragen of is een pak echt een must.

Alle tips blijven welkom.

Groet Stef (groentje op cruisegebied)

• marij

hoi chef..

tijdens het gewone diner is een broek met overhemd gepast…bij de hal is een polo al een beetje twijfelachtig…maar je ziet er wel mensen mee lopen tijdens het diner…the formal nights is de dresscode echt toch wel een pak niet perse een smoking…een colbertje met een nette broek ( combinatie) zou ook nog kunnen.

je zou met de formal night als je echt geen pak aan wilt….op het lido kunnen gaan eten…daar mag je zelfs in je korte broek eten..

gr marij

• marij

volgens mij heb ik precies hetzelfde gezegt in mijn eerste posting op stef als jij nu zegt kiraon…maar ik zal het wel mis hebben…

maar de hal heeft dit ook stef…en dat kan je nu al zien online..als je op de site inlogt van de hal met je boekingsnummer kan je hem zelfs al bespreken.

suc6

marij

• Kiraon

Ik weet alleen hoe het er bij Carnival aan toe ging. Voor de gewone diners is een nette broek en blouse of polo prima. Maar tijdens onze 8-daagse cruise waren er twee zogenaamde ‘elegant of formal nights’. Toen was echt wel bijna iedereen strak in het pak, niet persé een smoking maar op zijn minst een pantalon met colbert. Maar je hoeft niet in de ‘main dining room’ te gaan eten, er is meer dan voldoende keus om ergens anders te eten zoals bijvoorbeeld in het buffetrestaurant en dan kun je je kleden zoals je wilt.