transatlantisch begin april ??

• Ada

We twijfelen over een transatlantische oversteek begin April van Ft. Lauderdale naar Rotterdam.

Iemand ervaring in die tijd van het jaar - wat betreft weer en konditie van de zee e.d..

Uiteraard begrijpen we dat het elk jaar anders kan zijn, maar ben benieuwd naar reakties hierop.

Indien het weer zou tegenvallen vragen wij ons af of 7 zeedagen niet lang en/of saai zijn?

• Henk

Hallo Ada,

wij hebben drie oversteken gedaan en alle drie slecht weer, maar je leest ook op

het forum mensen die prachtig weer hebben gehad, dus geen garantie.

Onze reizen waren alle in July, dan verwacht je toch knap weer, de laaste keer

twaalf zeedagen waar van twee knappe dagen.

Dan moet je toch oppassen dat de verveling niet toeslaat, wij zijn niet van die

doen mensen, behalve eten en drinken dan.

Jij hebt wel het voordeel dat je zuidelijk (Ft.Lauderdale) begint, qua weer, onze

reizen waren alle drie van of naar New York.

• cruiser

Hallo Ada,

Wij hebben de oversteek oom een keer gedaan maar wel begin mei.

We hadden werkelijk schitterend weer, de oceaan was zol glad als de maas.

We hebben werkelijk geen golfje gehad.

Maar ik lees dat henk ook heeft gereageerd.

En wij hadden ook de zuidelijke oversteek, en ik denk dat dit erg veel uitmaakt, wij gingen van Martinuqe naar Madeira, dit waren 6 heerlijke oceaan dagen.

Ik denk dat de zuidelijke kant eeen stuk zonniger is, natuurlijk heeft de natuur zijn eigen willetje.

groeten Cruiser

• elisabethweb@msn.com

Hoi Ada deze vraag stond ook op mijn lijstje, wij hebben die plannen ook maar dan in 2013,

wij zijn van plan eerst een 10 daagse rondtoer door de USA te doen,

dan aan boord te gaan, lekker uitrusten en genieten van alles wat aan boord is als we oversteken naar Europa,

en als je dan in Europa bent doe je weer wat leuke plekjes aan ,het lijkt ons heerlijk !

Ik zou het fijn vinden als je het gaat doen me laat weten hoe het bevallen is.

mvg Elisabeth

• Ada

dus denken we nog even verder. Ik realiseer mij de kans op slecht(er) weer en dan zijn 7 zeedagen misschien wat veel.

Wel ooit 4 zeedagen (heen en ook weer terug) Hawaii vanuit San Diego gedaan, maar hadden toen mooi weer.

Die zijn goed bevallen.

Mochten we het doen, laat ik zeker daarna wat horen (maar dan is eht wel 2e halft aPRIL 2012).

• carlos

Hallo Ada,

Wij hebben al 5 transatlantische oversteken gemaakt via de zuidelijke route, in april en begin mei.

Alle 5 de keren hebben wij prachtige weer gehad, dat wil zeggen geen storm, wel een een bui waar je voor moest

vluchten van het zonnen dek maar na een halfuurtje was het weer over, een beetje zeegang maar dat mag geen naam hebben.

Wij vervelen ons nooit tijdens deze 7 dagen, ze zijn voor ons zo om.

Wel vind ik dat als we in de Middelandse zee waren we meer last hadden van een onrustiger zee, maar ja dan heb je de

7 dagen wel gehad.

Wij hebben weer geboekt voor volgend jaar en vertrekken half april.

Succes met je beslissing,

Carlos